PDA

Volledige versie bekijken : Pop up voor html paginas

khorramshahrs
%Europe/Berlin %854 %2005, 21:30
Ik heb hier al een paar html codes zien staan voor pop ups voor fotos, maar ik zou graag mijn foto's beveiligen zodat niet iedereen ze zomaar meteen van de site kan nemen. Ik weet dat het nog altijd mogelijk is, maar niet iedereen denkt zo ver ;)

Is dat mogelijk door de gewone code van de pop up aan te passen of is het enkel mogelijk door een nieuwe html pagina te maken met die foto in?

Als het enkel kan gedaan worden door een html pagina, hoe kan ik die dan laten openen in een pop up venster zonder balken, werkbalken, e.a. zoals je normaal met de fotos hebt? En de pop up grootte dan aangepast aan de grote van de foto die in het html bestand staat.

Ik hoop dat mijn vragen duidelijk zijn. Anders hoor ik het wel.

Alvast bedankt.

mknol
%Europe/Berlin %932 %2005, 23:23
misschien kun je met mijn popup script aan de gang?
die past zich automatisch aan aan de grootte van je plaatje. Klik je erop, dan gaat het venster weg, dus je kunt het niet zo snel opslaan. Ook maakt het automatisch een html aan, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken en het is zonder balken, werkbalken,etc.
Zie mijn sig. Of bedoel je dat niet.

khorramshahrs
%Europe/Berlin %282 %2005, 07:47
Heb ik al eens geprobeerd, en dat lukt wel, maar als je op de foto rechtsklikt, kan je de afbeelding heel gemakkelijk opslaan en dat wil ik niet. Ik wil niet dat gelijk wie mijn fotos kan nemen en ergens anders op kan plaatsen zonder mijn toestemming.

Kan er mss iets toegevoegd worden aan het script dat je als je rechtsklikt, het venster ook automatisch wordt toegedaan?

Tenshu
%Europe/Berlin %288 %2005, 07:55
Kijk is ergens voor een javascript die die rechtermuisknop iet kan gebruiken.

khorramshahrs
%Europe/Berlin %290 %2005, 07:58
Dit gebruik ik om de rechtermuisklik uit te schakelen

<script language="JavaScript">
<!--
var isNS = (navigator.appName == "Netscape") ? 1 : 0;
var EnableRightClick = 0;
if(isNS)
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN||Event.MOUS EUP);
function mischandler(){
if(EnableRightClick==1){ return true; }
else {return false; }
}
function mousehandler(e){
if(EnableRightClick==1){ return true; }
var myevent = (isNS) ? e : event;
var eventbutton = (isNS) ? myevent.which : myevent.button;
if((eventbutton==2)||(eventbutton==3)) return false;
}
function keyhandler(e) {
var myevent = (isNS) ? e : window.event;
if (myevent.keyCode==96)
EnableRightClick = 1;
return;
}
document.oncontextmenu = mischandler;
document.onkeypress = keyhandler;
document.onmousedown = mousehandler;
document.onmouseup = mousehandler;
-->
</script>

kan dit verwerkt worden in de script voor de pop up?

Laiverd
%Europe/Berlin %319 %2005, 08:40
dat je als je rechtsklikt, het venster ook automatisch wordt toegedaan?Lekkere manier van mensen irriteren. Als je er nou echt bezorgd over bent; zet dan je foto's gewoon niet online. Als je iets minder bezorgd bent; hernoem je jpg's dan met een andere extensie en laadt ze in in een Flash movie (die je niet de extensie swf maar een andere meegeeft) die je weer hebt ingeladen in een normale flashmovie. Nog iets minder bezorgd; pak zo'n irritant javascript, dat nauwelijks beveiliging is en alleen maar irriteert, en ervoor zorgt dat sommige mensen uitgedaagd worden.

John

mknol
%Europe/Berlin %331 %2005, 08:57
Watermerken blijft het beste.

SubZero
%Europe/Berlin %339 %2005, 09:08
Zonder watermerk vallen jouw foto's inderdaad niet te beschermen, maar een watermerk verpest dan weer een hele foto. Je kan indien je het wenst altijd foto's rippen. Je kan elke toets en weet ik wat nog allemaal proberen uit te schakelen, maar je kan nog altijd screenshots nemen tegen een aardige kwaliteit (op Mac is een screenshot standaard PDF), en deze kan je dan weer uitsnijden in Photoshop en opslaan als JPEG.

Jij moet met andere woorden de afweging maken.

khorramshahrs
%Europe/Berlin %386 %2005, 10:16
Kun je een gewone html pagina laten openen in een pop up window, bv gewoon een tabel in een html pagina (dus geen foto) maar dat dat dan opengedaan wordt in een pop up met de grootte van die tabel?
Welke script heb je daarvoor nodig?

SubZero
%Europe/Berlin %392 %2005, 10:25
Ik snap je bedoeling niet. Leg het even wat duidelijker uit.

khorramshahrs
%Europe/Berlin %422 %2005, 11:08
heb het al gevonden

<a href="#" onClick="MyWindow=window.open('zoraxdevil/teef1.htm','MyWindow','toolbar=no,location=no,dire ctories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resi zable=no,width=530,height=540'); return false;">Tekst</a>

En dan lukt het wat ik wil.

SubZero
%Europe/Berlin %433 %2005, 11:24
Achzo. Het is in feite veel simpeler dan dat jij het uitlegt. Een popup venster is ALTIJD een HTML pagina. Je was misschien verward doordat het script van mknol2000 werkt voor afbeeldingen. Maar als je de JS code doorleest zie je dat er een nieuwe HTML pagina wordt opgebouwd voor de popup.