Volledige versie bekijken : Overlapping flash menu op content[Opgelost]
KolkMedia
%Europe/Berlin %632 %2009, 15:11
Ik ben al enige tijd bezig met een flash menu. Deze is nu zo goed als af, dus wil ik heb in mijn website plaatsen. Dat is met behulp van een collega ook goed gelukt, echter heb ik nu nog een probleempje, waar mijn collega ook niet uit kwam.
Ik heb de achtergrond van de flashfile transparant gemaakt, zodat de submenu's mooi over de content vallen. Dat werkt goed, echter, op de contact pagina wordt dit lastig. Op het moment dat je met de muis een van de tekstvelden aan wil klikken, werkt dat niet omdat de flashfile er voor zit, die, ook al is hij transparant, wel gewoon aanwezig is. Weet iemand van jullie een oplossing voor dit probleem?
voor de duidelijkheid heb ik een screenshot gemaakt om het te laten zien.
Alvast bedankt.
ruditherude
%Europe/Berlin %530 %2009, 12:43
je kunt dat lossen door de volgende parameter in je object toe te voegen
<param name="wmode" value="opaque" />
en in de embedded tag toevoegen : wmode="transparent"
update:
je moet dan wel je input elementen in een div stoppen en deze naar de voorgrond zetten met
zindex.
MrAlucard
%Europe/Berlin %444 %2009, 10:39
Waarom zou je zo een menu in Flash willen maken? Je kan dat soort menu-structuren kan je ook met CSS/Jquery maken waardoor het een stuk gebruikersvriendelijker wordt en ook nog goed met zoekmachines etc overweg kan :).
Ik gebruikte vroeger ook veel Flash maar je moet Flash alleen gebruiken wanneer het een toegevoegde waarde aan de site levert en dat is een drop down menutje niet :).
hereWeGo
%Europe/Berlin %599 %2009, 14:23
Hoe staat je css voor die flash container?
KolkMedia
%Europe/Berlin %638 %2009, 16:19
@hereWeGo, Ik gebruik dit stukje css voor de container:
#menu
{
position:absolute;
top:0px;
width:700px;
z-index:21;
}
@MrAlucard, Ik weet dat dit niet de meest makkelijke en zoekmachine vriendelijke manier is, Daar is het ook niet voor bedoel, het is bedoeld als oefening voor mijn opleiding.
sjors-wat?
%Europe/Berlin %646 %2009, 16:30
ik weet dat het allemaal is opgelost maar ik wil dit toch eventjes kwijt;):
een dropdown menu maken met flash is juist een wel een slimme manier,
Je kan hem animeren (in- en uitklappen bijv.) met een xml kan je items inladen waardoor hij automatisch langer of breder word als je een item toevoegd in je xml.(op die manier kan je ook heel vlug van een item, dat geen dropdown heeft, toch makkelijk subitems toevoegen in een dropdown.) Hoewel dat met css ook zeer gemakkelijk gaat. Maar voor een klant is 1xml om informatie aan te passen toch handiger.
En via een XML is hij dacht ik niet slechter te vinden dan in html. En je kan ook nog altijd alt. text maken waardoor hij dat sowieso wel is.
Dit vereist natuurlijk wel wat meer skills/ervaring/hulp (wat dan ook) dan met css/Jquery maar heeft veel voordelen en maar 1 nadeel: bandbreedte.
Het is een lang en slecht te volgen verhaal ik weet het :')
groeten sjors,
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.