Volledige versie bekijken : Simpel autospel (inc. fla)
walterwzk
%Europe/Berlin %722 %2005, 18:20
# verwijderd #
walterwzk
%Europe/Berlin %852 %2005, 21:27
12x bekeken en niemand neemt de moeite of niemand kan het oplossen? andere oplossingen? ik sta open voor ideeën...
FantasTies
%Europe/Berlin %919 %2005, 23:03
Hee walter,
Je post opnieuw onder de aandacht brengen op zo'n manier hoeft niet hoor ;) :P
Je weet in ieder geval hoe je de achtergrond laat bewegen en dat is mooi :).
Je hebt neem ik aan een movieclip van de auto, die noem ik even mc_auto dan ga je een movieclip maken genaamd mc_blok, dat word het blok dat de weg gaat komen. dat blok laat je doormiddel van het zelfde AS als je achtergrond mee bewegen. Dan plaats je in mc_blok de volgende AS:
var punten = 0;
onClipEvent(enterFrame) {
if(this.hitTest(mc_auto)) {
_root.punten++;
}
}
Nu word de variablen punten 1 opgehoogd waneer je met je auto tegen het blok aan zou rijden als het goed is :).
Hiermee kan je dus een beetje aan het proberen gaan met dit scriptje dit is in iedergeval al een begin en hier kan je een heel eind mee komen denk ik.
P.S. ik kan de fla niet bekijken dus ik weet niet zeker of je hier iets aan hebt.
xtr0
%Europe/Berlin %926 %2005, 23:14
miss heb je iets aan deze tutorial:
http://www.flashfiles.nl/showDetail.asp?TypeId=2&NewsId=8014
in plaats van sneeuwvlokken zou je dan objecten kunnen gebruiken
Pimm
%Europe/Berlin %947 %2005, 23:44
12x bekeken en niemand neemt de moeite of niemand kan het oplossen? andere oplossingen? ik sta open voor ideeën...Tsja, ik wil je wel helpen, maar... Flash MX 2004 hè? (Kan Flash 8 FLA's in Flash MX 2004 formaal opslaan?)
pulletje
%Europe/Berlin %002 %2005, 01:03
Dat kan heel goed,
File --> Save as --> ipv flash 8 document (.fla) , flash MX 2004 document (.fla) gebruiken. Je moet er alleen even aan denken
Dopefish
%Europe/Berlin %415 %2005, 10:57
ja wel stom dat het niet nog meer versies terugkan, de compabiliteit valt me wat tegen
behived
%Europe/Berlin %427 %2005, 11:15
@ dopefish
al de nieuwe elementen zitten/werken niet in die oude versies, dus als je wil dat je file gebruikt kan worden in een oudere versie mag je deze elementen niet gebruiken...
hoever wou je ze dan laten teruggaan? tot flash 3? Ik denk niet dat er nog veel van je scripts zouden werken...
walterwzk
%Europe/Berlin %426 %2005, 10:14
Hee walter,
dat blok laat je doormiddel van het zelfde AS als je achtergrond mee bewegen.
Dat is het hem nou net, die wordt niet bewogen door AS, maar door een leipe tween hehe, verder bedankt voor de hittest-code daar dacht ik ook al aan ja. Maar het probleem is het op random tijdstippen genereren van blokken op de weg en deze dan mee bewegen met de weg.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.