PDA

Volledige versie bekijken : Air applicatie afsluiten met AS 2.0

kj.web
%Europe/Berlin %700 %2009, 16:49
hallo, ben net een uurtje ofzo bezig met Flash AIR, en had het al vrij vlot allemaal werken, en wist hoe het allemaal een beetje werkt, maar nu zit ik met de vraag:
Hoe kun je de applicatie afsluiten als je op een knop drukt?
Op Google 10x niets wat ik zoek, en heb al van alles geprobeerd.
Weet iemand hoe het met actionscript 2.0 moet?

LuchtJon
%Europe/Berlin %402 %2009, 09:39
Ik wist niet dat je uberhaupt mogelijk was om een AIR app te maken met AS2...
Maar als je je app af wilt sluiten kun je in dat geval gewoon NativeApplication.exit() gebruiken.

kj.web
%Europe/Berlin %678 %2009, 16:17
Ja, alleen dat is nu JUIST het probleem, ik heb er uren mee gekloot en op de adobe sites zeggen ze dat het dood simpel is, maar ik kom er met NativeApplication.exit(); er niet uit.

Dauntless
%Europe/Berlin %685 %2009, 16:26
Het was mij ook niet bekend dat je een AIR app kan maken met AS2... Misschien zit daar het probleem ? Hoe (welke IDE, publish settings, etc) maak je het project juist ?

kj.web
%Europe/Berlin %697 %2009, 16:45
Zie hier mijn publish settings:
http://zoekja.nl/publish%20settings.jpg

Alle Action Script werkt behalve dat afsluiten.

kykeon2000
%Europe/Berlin %703 %2009, 16:53
is die NativeApplication.exit() niet alleen voor AS3 ?

kj.web
%Europe/Berlin %707 %2009, 16:58
Geen idee kan er niets over op internet vinden, bij het publishen geen melding dat het niet ondersteund wordt in AS 2.0, dus je zou bijna zeggen dat het moet werken.
Maar bestaan er geen andere mogelijkheden behalve nativeApplication ?

Dauntless
%Europe/Berlin %713 %2009, 17:07
Heb net wat zitten opzoeken en voor zover ik kan zien werkt AIR enkel met AS3. De classes zijn ook enkel beschikbaar in AS3 (zoals de NativeApplication class).

Dus nogmaals: Hoe kom je bij een AS2 AIR project ?

kj.web
%Europe/Berlin %607 %2009, 14:35
Nou alle AS 2.0 werkt toch? kan prima een applicatie maken met AS 2.0 en dan werkt ie inderdaad ook nog helemaal, het aller enige wat niet werkt is afsluiten.
kan ook publiseren en een installer maken, en dat werkt ook prima.

TheDutch
%Europe/Berlin %707 %2009, 16:59
Heb net wat zitten opzoeken en voor zover ik kan zien werkt AIR enkel met AS3. De classes zijn ook enkel beschikbaar in AS3 (zoals de NativeApplication class).

Dus nogmaals: Hoe kom je bij een AS2 AIR project ?
Citaat van Mike Chambers :):

AIR apis are not exposed to AS2, but, you can run AS2 content by specifying the SWF in the application descriptor file and creating the AIR file with ADT (in the AIR SDK).

I suspect that not many if anyone is doing this, but that is what this post aims to discover.

mike chambers

bron: http://www.mikechambers.com/blog/2008/08/18/anyone-using-actionscript-2-to-build-air-applications/

@kj.web: De AIR apis zijn voor wat ik begrijp van Mike Chambers niet beschikbaar wanneer je AS2 gebruikt, dus met enkel AS2 is je doel niet haalbaar. Wel zou je je AIR project met AS3 kunnen maken en daarin de AS2 SWF laden. Dan regel je alle interactie met AIR via AS3 en heb je toch je AS2 content. Via Local Connection kan je dan weer AS2 en AS3 met elkaar laten communiceren...

... of je gaat gewoon volledig over naar AS3, lijkt mij handiger en verstandiger :).

encaps
%Europe/Berlin %411 %2009, 09:53
ik denk ookd at je beter AS3 kan doen, maar toevallig gebruik ik net zelf die functie en het is NativeApplication.nativeApplication.exit();

hth!