PDA

Volledige versie bekijken : Details van ai naar photoshop

edo081
%Europe/Berlin %704 %2009, 16:54
Beste mensen,

is het mogelijk om een logo te maken in illustrator, in photoshop te importeren, daar de details af te werken zonder dat er kwaliteitsverlies is?

Hoe maak ik anders een high res scalable logo voor flash die details heeft die met photoshop zijn gemaakt?

Als jullie mij zouden kunnen vertellen hoe dat moet, heel graag!

Als het niet mogelijk is, wat zijn dan de andere opties. Gewoon alleen je logo in illustrator maken?

Groetjes erik

nls61
%Europe/Berlin %892 %2009, 21:24
Hoi
Illustrator is een vector pakket alles wat je daar maakt is in principe onbeperkt schaalbaar. lossless
Photoshop is een bitmap pakket alles heeft bij elk gebruik zijn eigen resolutie.
Zelfs als je een bestand hebt dat heel groot is en dat sterk terug verkleint treed er dataverlies op
lossy
Je hebt in photoshop ook de mogelijkheid met vectoren te werken maar dat kan je net zo goed in Illustrator doen.
Het antwoord is dus doe het in Illustrator.
Of maak meerdere versies van je logo in photoshop voor verschillende gebruiks doeleinden.
Je kan als je afbeelding transparantie kent het best een png gebruiken.

Niels

edo081
%Europe/Berlin %928 %2009, 22:16
ooh ok ja dat is natuurlijk ook een optie een aantal verschillende versies maken kwa grootte,

bedankt!

Tenshu
%Europe/Berlin %980 %2009, 23:32
Dan vraag ik me af: Wat kan Photoshop wel wat Illustrator niet kan?

nls61
%Europe/Berlin %542 %2009, 13:01
dit
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=51367

nieko
%Europe/Berlin %794 %2009, 19:04
wil niet lullig overkomen maar hij maakt een logo.. geen super uitziende vliegtuig:D.!:P een logo moet niet te ingewikkeld worden.. moet juist simpel zijn zodat het makkelijk herkenbaar is.!! ik denk dat je voor een logo niet photoshop moet gebruiken.! maar dat is mijn mening;):)

greeeetz..

nls61
%Europe/Berlin %861 %2009, 20:40
@nieko

Ik wil minder lullig overkomen het ging niet over of het voor een logo was maar om wat tenshu vroeg

nieko
%Europe/Berlin %014 %2009, 00:20
als Tenshu een ontopic vraag stelde dan zou het betekenen dat het nog steeds over een logo ging.! :P

tuurlijk met photoshop kan ik wel 100000 dingen opnoemen die je niet met illustrator kan. het is gewoon een totaal ander pakket voor een totaal ander doel.( mee eens of niet?)

maar kwa logo design? denk ik dat je een mooiere ( en praktische) logo kan maken met illustrator dan photoshop !

maarjah ik ben maar een 2de jaars van een creatieve mbo opleiding. dus ik kan ook weer niet zeggen dat mijn ervaring groot is. en nls61 onder jouw naam staat expert:P dus waar je me kunt verbeteren graag.;)

digitalecartoons
%Europe/Berlin %388 %2009, 09:18
Kijk eens wat Illustrator allemaal kan :)
http://basangpanaginip.blogspot.com/2006/07/worlds-most-photorealistic-vector-art.html

nieko
%Europe/Berlin %544 %2009, 13:04
woow cool :D