leihi2
%Europe/Berlin %625 %2005, 16:00
hey.. ik ben nu bezig met CSS ..
ben er nog niet zo lang mee bezig maar wil het wel graag leren..
nu heb ik een vraag...
ik heb een layout gemaakt in photoshop en die wil ik dus omzetten naar een werkende site..
zie hier http://www.leihi2.nl/jongambon/layout.jpg
de rand bovenin heb ik als achtergrond image gebruikt en heb een klein stukje van die rand genomen en met css gezegd:
body{background-image: url(boven.jpg);
background-repeat:repeat-x;
background-attachment: fixed;
oke.. dat wil nog wel werken maar nu wil ik logo daar links hebben en dat gedeelte daaronder wil daar ook hebben.. maar het lukt me niet om het daar te zetten zonder dat het in of in Firefox of IE niet werkt..
en heb ook 2 gedeeltes gemaakt met div'jes
<div id="jongambon">
<div class="left"><p class="links">Test layout Jong Ambondddddd ddddddddddddddd dddddddddd ddddddd ddddd ddddddddddddddddddddddddd</p></div>
<div class="centre">fgfsd</div>
</div>
CSS:
#jongambon {
display: block;
}
#jongambon .left {
float: left;
width:20%;
position:absolute;
top:13em;
font-size:12px;
}
#jongambon .centre {
width: 60%;
left:25em;
}
maar ik heb nu geen idee hoe ik het moet aanpakken zonder dat het bijvoorbeeld in IE er f**** uit ziet..
ik wil dus die logo op de goeie plaats en dat andere.. die } lijn die je ziet in de layout
elke keer als ik het probeer dan verschuiven die dingen steeds als ik scroll.. dat kon als het goed is met de position:fixed maar het lukt me niet om de logo en wat daar onder staat op zijn plaats te houden..
ben er nog niet zo lang mee bezig maar wil het wel graag leren..
nu heb ik een vraag...
ik heb een layout gemaakt in photoshop en die wil ik dus omzetten naar een werkende site..
zie hier http://www.leihi2.nl/jongambon/layout.jpg
de rand bovenin heb ik als achtergrond image gebruikt en heb een klein stukje van die rand genomen en met css gezegd:
body{background-image: url(boven.jpg);
background-repeat:repeat-x;
background-attachment: fixed;
oke.. dat wil nog wel werken maar nu wil ik logo daar links hebben en dat gedeelte daaronder wil daar ook hebben.. maar het lukt me niet om het daar te zetten zonder dat het in of in Firefox of IE niet werkt..
en heb ook 2 gedeeltes gemaakt met div'jes
<div id="jongambon">
<div class="left"><p class="links">Test layout Jong Ambondddddd ddddddddddddddd dddddddddd ddddddd ddddd ddddddddddddddddddddddddd</p></div>
<div class="centre">fgfsd</div>
</div>
CSS:
#jongambon {
display: block;
}
#jongambon .left {
float: left;
width:20%;
}
#jongambon .centre {
width: 60%;
left:25em;
}
maar ik heb nu geen idee hoe ik het moet aanpakken zonder dat het bijvoorbeeld in IE er f**** uit ziet..
ik wil dus die logo op de goeie plaats en dat andere.. die } lijn die je ziet in de layout
elke keer als ik het probeer dan verschuiven die dingen steeds als ik scroll.. dat kon als het goed is met de position:fixed maar het lukt me niet om de logo en wat daar onder staat op zijn plaats te houden..