Volledige versie bekijken : variabele afbeelding in flash
weasel
%Europe/Berlin %545 %2009, 13:05
Het is waarschijnlijk heel simpel, maar na meer dan 2 middagen googlen geef ik het op, en ga ik het gewoon aan jullie vragen ;)
In mijn site zit een variabele afbeelding, $afbeelding. Ik wil dat Flash deze $afbeelding laat zien. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Op fora vind ik louter voorbeelden van XML. Maar ik WIL geen XML, ik wil simpelweg een afbeelding laten zien dmv een variabele. Dat is alles. Kan iemand mij uitleggen hoe?
bij voorbaat dank :)
Koen!
%Europe/Berlin %554 %2009, 13:19
Je hebt een php-website met een stukje flash ge-embed, en je wil in dat stukje flash een bepaalde afbeelding (waarvan de url in php-variabele $afbeelding staat) laten zien? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Kan je iets duidelijker zijn (misschien ook een stukje broncode geven)? :)
weasel
%Europe/Berlin %565 %2009, 13:33
Je hebt een php-website met een stukje flash ge-embed, en je wil in dat stukje flash een bepaalde afbeelding (waarvan de url in php-variabele $afbeelding staat) laten zien? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Kan je iets duidelijker zijn (misschien ook een stukje broncode geven)? :)
Jep dat is het!
ik heb in mijn PHP-pagina gezegd: "$afbeelding = mijnfoto.jpg". En nu wil ik dus dat die ge-embedde SWF mijnfoto.jpg oproept, via die variabele.
Koen!
%Europe/Berlin %571 %2009, 13:42
Ik heb niet zo heel veel verstand van Flash, maar ik geloof dat het woord dat je zoekt 'flashvars' is. Zoek daar eens op. :)
weasel
%Europe/Berlin %597 %2009, 14:19
Ja, die term heb ik ook al vaak voorbij zien komen. Maar dan alleen in tutorials waar deze flash-newb niks van begrijpt. :(
Nouja, mocht iemand er iets vanaf weten hoor ik 't graag.
weasel
%Europe/Berlin %637 %2009, 15:17
Weer een uur voorbij, en nog geen stap verder.
Er staan inmiddels 18 tutorial-FLA'tjes op mijn harde schijf, maar geen van allen doen wat ik bedoel.
Ik snap inmiddels hoe ik met flashvars een variabele tekst uitstuur. Maarja, daar koop ik ook niks voor. Het moet tenslotte een afbeelding zijn...
Jan
%Europe/Berlin %645 %2009, 15:28
Ik snap inmiddels hoe ik met flashvars een variabele tekst uitstuur. Maarja, daar koop ik ook niks voor. Het moet tenslotte een afbeelding zijn...
Die variabele tekst is in jouw geval een url of naam van de foto.
Dus ipv
myMovie.swf?myFlashVar=een tekst
dit:
myMovie.swf?myFlashVar=foto1.jpg
En in Flash gebruik je dan myFlashVar (waarin eigenlijk dus "foto1.jpg" zit) om die foto in te laden.
Je gebruikt hiervoor best de MovieClipLoader class (die ondanks de naam ook foto's laadt):
Uitleg en voorbeelden (fla) ivm de MovieClipLoader class:
http://www.flashfocus.nl/forum/showpost.php?p=345219&postcount=5
Simpelweg:
mcl = new MovieClipLoader()
mcl.loadClip(myFlashVar, holder_mc);
of met loadMovie:
loadMovie(myFlashVar, holder_mc);
Groeten,
Jan
weasel
%Europe/Berlin %682 %2009, 16:22
Die variabele tekst is in jouw geval een url of naam van de foto.
[uitleg verhaal]
Groeten,
Jan
Dankjewel voor de uitleg.. Maar ik snap het nog niet helemaal.
Waar moet ik "myMovie.swf?myFlashVar=foto1.jpg" dan neerzetten in mijn PHP file?
weasel
%Europe/Berlin %688 %2009, 16:31
Heb geprobeerd om in de HTML-code deze regel toe te voegen aan het flash-object:
'FlashVars', 'itemID=<?php print "$myFlashVar"; ?>'
Maar dat heeft geen resultaat. Dus.. ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp.
Jan
%Europe/Berlin %696 %2009, 16:43
Heb geprobeerd om in de HTML-code deze regel toe te voegen aan het flash-object:
'FlashVars', 'itemID=<?php print "$myFlashVar"; ?>'
loadMovie(itemID, holder_mc);
(En check, na het laden van de pagina, in de html source of er een foto.jpg is komen staan op de plaats waar je nu <?php print "$myFlashVar"; ?> hebt staan. Anders moet je het php script ook aanpassen.)
Groeten,
Jan
weasel
%Europe/Berlin %374 %2009, 08:59
Wat moet ik dan in de HTML zetten om myFlashVar een waarde te geven?
<php myMovie.swf?myFlashVar=foto1.jpg ?>
Zoiets? Ik snap het echt niet.
Heb die FLA gedownload van die link die je gaf.. Heb daarin gezet:
mcl.loadClip(myFlashVar,holder_mc);
Maar nu weet ik dus niet wat ik op de HTML pagina moet zetten
xdev
%Europe/Berlin %905 %2009, 21:44
Op welke manier embed je de Flash Movie (met of zonder JavaScript (SWFObject) ) ??
Kun je anders even laten zien hoe je het embed?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.