brentnl
%Europe/Berlin %010 %2009, 00:14
Hallo,
ik heb een flash website gemaakt met een resolutie van 1680x1200. Op deze manier zien de meeste mensen mijn site dus als beeldvullend. Misschien is mijn manier omslachtig, dat zal best aangezien mijn flash-kennis ook beneden zee-niveau is ;)
Het betreft een index.swf welke verschillende externe .swfjes inlaad. 1 daarvan is mijn navigatie swf. Deze wil ik alleen altijd bovenaan de browser hebben, of 10px van boven zegmaar. Het liefst wil ik dat deze ook meebeweegt wanneer het venster geresized wordt.
Momenteel wordt deze gepositioneerd door middel van:
var menu:MovieClip = createEmptyMovieClip("menu", getNextHighestDepth());
var mcLoader:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
mcLoader.addListener(this);
mcLoader.loadClip("menu.swf","menu");
function onLoadInit () {
menu._x = Stage.width/2 - menu._width/2;
menu._y = 10;
}
Dit werkt dus alleen met mijn resolutie..
Alvast bedankt!
ik heb een flash website gemaakt met een resolutie van 1680x1200. Op deze manier zien de meeste mensen mijn site dus als beeldvullend. Misschien is mijn manier omslachtig, dat zal best aangezien mijn flash-kennis ook beneden zee-niveau is ;)
Het betreft een index.swf welke verschillende externe .swfjes inlaad. 1 daarvan is mijn navigatie swf. Deze wil ik alleen altijd bovenaan de browser hebben, of 10px van boven zegmaar. Het liefst wil ik dat deze ook meebeweegt wanneer het venster geresized wordt.
Momenteel wordt deze gepositioneerd door middel van:
var menu:MovieClip = createEmptyMovieClip("menu", getNextHighestDepth());
var mcLoader:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
mcLoader.addListener(this);
mcLoader.loadClip("menu.swf","menu");
function onLoadInit () {
menu._x = Stage.width/2 - menu._width/2;
menu._y = 10;
}
Dit werkt dus alleen met mijn resolutie..
Alvast bedankt!