PDA

Volledige versie bekijken : Externe SWF altijd bovenaan browser positioneren

brentnl
%Europe/Berlin %010 %2009, 00:14
Hallo,

ik heb een flash website gemaakt met een resolutie van 1680x1200. Op deze manier zien de meeste mensen mijn site dus als beeldvullend. Misschien is mijn manier omslachtig, dat zal best aangezien mijn flash-kennis ook beneden zee-niveau is ;)

Het betreft een index.swf welke verschillende externe .swfjes inlaad. 1 daarvan is mijn navigatie swf. Deze wil ik alleen altijd bovenaan de browser hebben, of 10px van boven zegmaar. Het liefst wil ik dat deze ook meebeweegt wanneer het venster geresized wordt.
Momenteel wordt deze gepositioneerd door middel van:

var menu:MovieClip = createEmptyMovieClip("menu", getNextHighestDepth());
var mcLoader:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
mcLoader.addListener(this);
mcLoader.loadClip("menu.swf","menu");

function onLoadInit () {
menu._x = Stage.width/2 - menu._width/2;
menu._y = 10;
}

Dit werkt dus alleen met mijn resolutie..

Alvast bedankt!

Elsepels
%Europe/Berlin %397 %2009, 09:32
dit is een ideale tutorial om te volgen en het werkt perfect :)

http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?p=173857#post173857

brentnl
%Europe/Berlin %418 %2009, 10:02
ah super, daar was ik naar opzoek :)

Als een browser namelijk begint op een ander formaat dan waarmee je gepublished hebt is het voor Flash geen resize, maar voor je code wel. Dus altijd de resize functie aanroepen bij het initialiseren.
Dit zou er dus voor moeten zorgen dat je mc altijd goed gepositioneerd is, ook al heeft de browser die je swf opent een andere resolutie als je stage.

Is het dan wel mogelijk om mijn menu item pas later te laten verschijnen aangezien dit stukje AS al op het begin moet staan?

Elsepels
%Europe/Berlin %423 %2009, 10:10
Jawel. Je roept met een knop toch een externe swf op? Dus dan vul je de inhoud van die mc pas, en die staat dan direct goed gepositioneerd.

Ik gebruik het opdezelfde manier als dat jij het wil gebruiken, en bij mij werkt het ook :)

brentnl
%Europe/Berlin %427 %2009, 10:16
nee de swf wordt via deze manier ingeladen

var menu:MovieClip = createEmptyMovieClip("menu", getNextHighestDepth());
var mcLoader:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
mcLoader.addListener(this);
mcLoader.loadClip("menu.swf","menu");

function onLoadInit () {
menu._x = Stage.width/2 - menu._width/2;
menu._y = 200;
}

Maar denk dat ik het dan al weet, het create'n van een nieuwe movieclip is nu overbodig, aangezien dat eerste script dat al voor me doet. en verderop in de tijdline kan ik gewoon werken met

loadMovie("menu.swf", naam_container);

lijkt me :)

/// EDIT ///
'tis Gelukt!
Bedankt :D

brentnl
%Europe/Berlin %694 %2009, 16:39
nadat ik op deze manier een index.html heb laten publishen, ipv er zelf 1 te maken met dreamweaver, override deze mijn 'rechtermuisknop-menu'.

Ik had een scriptje op het 1e frame staan, die een aangepast rechtermuisknop menu liet zien, met een copyright knopje, en een website link, meer niet (geen zoom/quality gebeuren).

Dit werkt bij het openen van mijn website nog steeds, als hij echter helemaal geladen is wordt het oude menu weer zichtbaar wanneer je rechtermuisknop gebruikt.

Wanneer ik de optie "display menu" bij publish html uitvink, is inderdaad het menu verdwenen, maar ook mijn custom menu...