PDA

Volledige versie bekijken : probleem bij timeline scripting

Danilo
%Europe/Berlin %716 %2009, 17:11
Ik ben een beginner bij flash. Vroeger bij 2.0 ging het beter, maar dit is de eerste keer dat ik moet "scripten" in 3.0

probleem:
Ik heb een movieclip die "begin" heet en eentje die "einde" heet.
Ik heb ook 1 knop die knop heet in mijn library maar hij heet "hit" in de properties, deze staat gewoon in elk van de movieclips.
Die 2 movieclips heb ik in scene1 gezet, ze hebben elk 5 frames op scene1. Ik wil dat als ik op de knop druk dat ik van framelabel "begin" naar framelabel "einde" ga.
Daarvoor gebruik ik deze code:
knop.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onOneClick, false, 0, true);

function onOneClick(evt:MouseEvent):void {
begin.gotoAndStop("einde");
}

Ik krijg steeds een 1120 error. Waarom?

http://i239.photobucket.com/albums/ff152/V3r1t4s/Picture12-1.png
http://i239.photobucket.com/albums/ff152/V3r1t4s/Picture10.png
http://i239.photobucket.com/albums/ff152/V3r1t4s/Picture13.png

Jan
%Europe/Berlin %768 %2009, 18:26
Ik heb ook 1 knop die knop heet in mijn library maar hij heet "hit" in de properties, deze staat gewoon in elk van de movieclips.
knop.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onOneClick, false, 0, true);
begin.hit.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onOneClick)
Klik op die movieclip, druk op CTRL+F3 en vul de juiste instance names in in het vakje waar <instance name> staat. (Is niet anders dan in AS2...)
Staat die begin movieclip in hetzelfde frame als je script? (Dus allebei in frame1)
Die framelabels lijken trouwens op de hoofdtijdlijn te zitten terwijl jij in jouw script ze in die movieclip gaat zoeken. (Is niet anders dan in AS2)

In AS2 zou het zijn:
begin.hit.onRelease=onOneClick;//onRelease is hetzelfde als MouseEvent.CLICK
function onOneClick()
{
this._parent._parent.gotoAndStop("einde");//of _root.gotoAndStop("einde")
}
Het equivalent daarvan in AS3:
begin.hit.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onOneClick)