PDA

Volledige versie bekijken : Object automatisch dezelfde grote als textfield

Tomsie
%Europe/Berlin %439 %2009, 10:32
Hoi!

Ik heb een textfield aangemaakt, daaronder zit een graphic. Het textfield heb ik autosize staan, zodat de textfield groter word naar mate je meer typt. Nu wil ik de graphic mee laten resizen met de textfield. Daarna als ik een x aantal characters heb getypt wil dat het textfield ene nieuwe regel aanmaakt en daar op verder typt.

Iemand enig idee?

Thomas

shinzo0
%Europe/Berlin %742 %2009, 17:49
Hoi!

Ik heb een textfield aangemaakt, daaronder zit een graphic. Het textfield heb ik autosize staan, zodat de textfield groter word naar mate je meer typt. Nu wil ik de graphic mee laten resizen met de textfield. Daarna als ik een x aantal characters heb getypt wil dat het textfield ene nieuwe regel aanmaakt en daar op verder typt.

Iemand enig idee?

Thomas

Als je wilt dat je textfield de tekst op een nieuwe regel laat beginnen kun je gebruik maken van de properties wordwrap en multiline.

Ik zou gewoon de graphic dezelfde width en height waardes meegeven als het textfield dat je gebruikt.

Hoop dat dit wat helpt ;)

Walnut
%Europe/Berlin %523 %2009, 13:34
Ik ben naar iets soortgelijks op zoek, maar ik heb enkel de width nodig van het tekstveld. Echter zodra autoSize is toegepast resulteert de width in "undefined". Hoe kan ik de width van een dynamisch tekstveld opvragen terwijl deze breedte wordt bepaald door een autoSize?
Alvast bedankt.

raymondow
%Europe/Berlin %845 %2009, 21:17
om de width van een textField op te halen kan je ook gebruik maken functie textWidth
zie http://livedocs.adobe.com/flash/9.0/ActionScriptLangRefV3/flash/text/TextField.html#textWidth