PDA

Volledige versie bekijken : Onrollover banner explode

Herman2
%Europe/Berlin %659 %2009, 15:49
Hallo,

Kun iemand mij een zetje in de goede richting geven mbt tot een functie die:
(hier niet meer te zien is, waarschijnlijk zijn de impressies op)

wanneer je met de muis over de banner gaat, hij verdubbelt in grootte, vaak ook op de telegraaf.nl trouwens..

onrollover banner bigger/explode/actionscript levert nog niet veel leesmateriaal.
Weet iemand iets te vinden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr. Herman

sjors-wat?
%Europe/Berlin %691 %2009, 16:36
ha die herman.

alles goed?

voor een banner zou ik niet al te veel actionscript gebruiken.
omdat ik persoonlijk niet zo goed ben met actionscript en een banner meestal geen dingen nodig heeft die je met actionscript maakt.

ik zou je vraag oplossen door een movieclip te maken waarin je de banner groter maakt. en dan op de stage in een frame zetten.dan maak je een actionslayer die evenlang is als bijv. je animatie. Daarin zet je dan een in het kort:
onRollOver {
gotoAndPlay("mijnFrameVanDeGroteBanner")
};

en dan bijv. een button maken in de vergrote banner waarmee je zegt dat hij weer klein moet worden.
onClick {
_root.gotoAndPlay("mijnFrameVanDeKleineBanner")
}
Hier zou je als je hem terug wilt animeren ook weer een frame voor kunnen maken! de grote omgedraaid. dan maak je dus een clip selecteer je alle frames en reverse je deze. dan zet je op het laatste frame:
_root.gotoAndPlay ("mijnEersteFrame");

dit is wel actionscript2.0!! dus.. als je een AS3.0 file gemaakt hebt kan je het script zelf maken in as3 of alle frames selecteren rechtklik copyframes en dan een nieuwe flash AS2.0 file maken en daar zeggen paste frames.

ik heb alles doorgestreept omdat ik niet goed gelezen heb wat je vraag was.
en omdat er gewoon onzin in staat.

bedankt jan.

succes verder nog

groeten,
sjors,

Jan
%Europe/Berlin %706 %2009, 16:57
Al het script uit de post hierboven gaat het flash object (de banner) in die html pagina niet vergroten. En verder is het AS2 terwijl we in de AS3 rubriek zitten en 't is ook OP een object gescript en ik zie daar ook _root en nog wat syntax die niet bestaat. (onClick...) ;) :)

onrollover banner bigger/explode/actionscript levert nog niet veel leesmateriaal.
Weet iemand iets te vinden?
Gr. Herman
Klinkt meer iets als (d)html en/of javascript ipv actionscript.
Of het de echte benaming is weet ik niet maar je kan wat googlen op floating ad:

http://www.google.be/search?q=banner+floating+ad

Groeten,
Jan

Herman2
%Europe/Berlin %743 %2009, 17:51
Al het script uit de post hierboven gaat het flash object (de banner) in die html pagina niet vergroten. En verder is het AS2 terwijl we in de AS3 rubriek zitten en 't is dan ook nog OP een object gescript en ik zie daar ook nog _root en verder nog wat syntax die niet bestaat. (onClick...) :S :)

Klinkt meer iets als (d)html en/of javascript ipv actionscript.
Of het de echte benaming is weet ik niet maar je kan wat googlen op floating ad:

http://www.google.be/search?q=banner+floating+ad

Groeten,
Jan

Ok, bedankt hier moet ik al een stuk verder mee komen!

Gr.