PDA

Volledige versie bekijken : FlashFocus online meetings!

Ea.Z
%Europe/Berlin %372 %2009, 08:56
Dit is het voorstel:
FlashFocus zou elke maand/elke 2 maand een online meeting organiseren.
Dit houdt 1 à 2 sprekers in. Dit kunnen zowel wereldbekende sprekers zijn, alsook mensen van de community zelf die iets te vertellen hebben.
De soort sessies hiervoor kunnen volledig uiteenlopend zijn:

Inspiratie sessie
Showcase sessie
Tutorial / technische sessie
Debat: 2 sprekers die hun mening, de pro's en contra's rond een bepaald onderwerp vertellen en verdedigen

We denken hierbij aan een video- en audioconferentie online, waarbij de bezoekers (jullie dus ;)) via tekst chat aanwezig zijn.
Dergelijke meetings/conferenties zouden tussen 1 en 3 uur kunnen duren.

Dit is een idee waar we al een aantal weken aan't spelen zijn. Nu willen we het van jullie horen: Zouden jullie dit interessant vinden?

VAW
%Europe/Berlin %611 %2009, 14:40
Even mijn stem verantwoorden:
'Klinkt goed'. Als in: ik weet het niet, langs de ene kant bereik je zo meer mensen, omdat échte meetings tegenwoordig toch niet werken omdat veel leden vaak te schuchter zijn en uiteindelijk niet komen opdagen. Mensen hebben niet altijd alle tijd/geld van de wereld om ergens te geraken, ook al is het bijvoorbeeld in dé Stad (Antwerpen!).

Maar langs de andere kant, meetings met bier zijn nog altijd leuker ;).

Ea.Z
%Europe/Berlin %639 %2009, 15:20
Welja, het feit dat het online is zorgt ervoor dat de drempel veel lager ligt om wel 'af te komen'.
Gratis, geen speciaal vervoer, je moet niet stressen om er op tijd te geraken... De impact op je persoonlijk leven is veel kleiner.

Echt sociaal contact is idd wat anders, maar ik denk niet dat online meetings 'minder leuk' zijn :)

snipper
%Europe/Berlin %708 %2009, 17:00
Als ik naar Amsterdam of Utrecht moet afreizen, kom ik die dag nauwelijks meer aan iets anders toe. Dat kan ik me gewoon niet veroorloven. Kortom ik ben vóór!

Nidd
%Europe/Berlin %762 %2009, 18:18
Klinkt goed! Afhankelijk van het onderwerp en de sprekers zou ik hier best af en toe bij willen zijn. :)

Grtz,
Niels.

KolkMedia
%Europe/Berlin %691 %2009, 16:36
Stem = [Klinkt veelbelovend]
Het lijkt me een goed plan, je hoeft niet meer naar een locatie af te reizen, wat voor veel mensen toch een drempel is. Daarnaast scheelt het een hoop geld qua reiskosten en tickets voor een beurs oid.
Maar misschien is het persoonlijk contact wel iets minder...

Energy Design
%Europe/Berlin %025 %2009, 00:36
Ik vind het wel redelijk klinken, eerlijk gezegd begon ik erg enthousiast the lezen maar toen ik besefte dat het om een internet meeting ging zakte mijn aandacht snel weg.

Echte meetings zijn eenmaal naar mijn mening een stuk interessanter en daarbij komt, als ik een meeting op mijn beeldscherm zie klik ik deze binnen 5 minuten weg, voor me gevoel kan ik het net zo goed achteraf lezen in een artikel dan dat ik het van me scherm af kijk.

Een meeting klinkt erg goed vooral met de voorgestelde punten, en hier zou ik graag aan mee doen (veel te vet!) maar of dit online moet?
Het tegen argument is natuurlijk dat het vele malen handiger is in verband met reistijden, er zijn immers mensen verspreid over heel Nederland en Belgie, dit is niet te compenseren door het midden te kiezen :P.

Ben benieuwd waar dit toe leid! :)

Goede effort in ieder geval!

Ea.Z
%Europe/Berlin %090 %2009, 02:09
Uiteindelijk is het de bedoeling om ooit (in een verre toekomst waar FlashFocus miljoenen leden heeft) Flashtival weer leven in te blazen. Dat is een echt festival waar jij dus eerder naar verwijst.

De online meetings zullen allereerst makkelijker te realiseren zijn, en zullen een basis vormen voor latere offline meetings, en uiteindelijk Flashtival. Maar nu praat ik toekomst ;)

Ik herinner me nog hoe de <head> conference aangekondigd werd en ik dacht dat een online meeting een tegenvaller zou worden. Echter is bij een online meeting de community spirit veel harder aanwezig. (dat kan iedereen die <head> bijgewoont heeft bevestigen). Het sociale contact is er natuurlijk niet, maar het contact via de chatruimte is veel sneller gelegd. ;)

De online meetings zullen er komen. Ik ben momenteel druk bezig dit op te zetten. (online meeting ruimte, sprekers, thema mogelijkheden, archief mogelijkheden, etc)
Als het zover is dat we een datum kunnen vaststellen zal dat op de frontpage verschijnen, dus je zult het heus niet missen.

Graag had ik gehoord welke sprekers jullie interesseren. Dan kunnen we beginnen kijken wat leuk is.
Ik heb op FITC enkele mensen aangesproken die bereid zijn om te spreken, en ik hou me voorlopig op die mensen, maar als jullie betere/leukere suggesties hebben gaan we daar graag op in.

xJeffrey
%Europe/Berlin %700 %2009, 16:48
Ik heb gestemd ;)

snipper
%Europe/Berlin %738 %2009, 17:43
Als er een online lezing oid is, wat enigszins met Flash, actionscript, nieuwe mogelijkheden, of zelfs maar met bouwen van websites / (iPhone) apps te maken heeft, dan heb ik sterk de neiging dat te bekijken.

Ik ben niet zo kieskeurig voor wat betreft de spreker, mag ook iemand van RIPE zijn die wat over IPv6 komt vertellen bijvoorbeeld.

vyaene
%Europe/Berlin %613 %2009, 15:44
Kvind da een schitterend voorstel. :)
Een persoonlijke voorkeur heb ik nt van sprekers ofzo. :)
Kvrees enkel een beetje voor mijn internetlimiet bij zo'n meetings. ;)

treewhisperer
%Europe/Berlin %483 %2009, 12:35
Ja echt een geweldig voorstel, kom maar op! :)