PDA

Volledige versie bekijken : foto uitgummen d.m.v. actionscript 3.0

DonnYWaltz
%Europe/Berlin %506 %2009, 12:09
Ik zit met een probleem en ik zal mijn best doen om het hier zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Ik wil het volgende bereiken (met FlashCS4/AS3)

De bedoeling is om eerst een foto te zien met daarop een moeilijke situatie. Vervolgens klik je op een gum, en die kun je over de foto slepen (Drag functie dus, geen probleem om te maken) nu is het de bedoeling dat je wanneer je dus met de gum over de foto gaat, je dat deel van de foto weggumt waardoor de onderliggende afbeelding zichtbaar word en je de moeilijke foto dus als het ware zelf uitgumt.

Ik zat zelf te denken om iets van een masker te maken wanneer je met de gum sleept, alleen aangezien ik nogal kort bezig ben met Flash/AS3 zou ik niet weten of dit uberhaupt kan/zal werken en waar ik moet beginnen.

Donny

Dauntless
%Europe/Berlin %542 %2009, 13:01
Je kan dit op meerdere manieren doen en 1 daarvan is met een mask:

- De mask komt op de 'goede' afbeelding liggen
- Bij het gommen attach je een movieclip in de mask op de plaats van de muis
- Je plaatst de goede afbeelding + mask boven de slechte afbeelding.

Op deze manier lijkt het alsof je de slechte afbeelding weggomt, terwijl je eigenlijk de goede afbeelding tevoorschijn gomt.

DonnYWaltz
%Europe/Berlin %545 %2009, 13:04
Thanks!
Ik snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met dan ik de movieclip attach op de plek van de muis, want hij moet gewoon bovenop de andere liggen, ik attach hem dan toch gewoon op dezelfde x en y als mn "slechte" foto heeft?

of.. kraam ik nu onzin uit?

Dauntless
%Europe/Berlin %555 %2009, 13:20
Je hebt 3 movieclips: goed, slecht en mask. Daarnaast in je library ook nog een 'Gom' movieclip waarin je een vierkantje / cirkeltje getekend hebt.

Mask staat boven goed en goed staat boven slecht. Dan stel je mask in als mask van goed.

Als de user gomt, maak je een nieuwe Gom() aan en voeg je hem toe aan mask op de positie van de muis.

Probeer maar, het werkt ;).