PDA

Volledige versie bekijken : HTML in Flash vaag

Dopefish
%Europe/Berlin %830 %2005, 20:55
Hallo,

ik ben poos aan het experimenteren geweest en ik dacht ik pak het simpel aan, maar loop nu al tegen een probleem op. Ik kan in mijn SWF-je wel heen bladeren dus naar knoppen benee, maar niet meer naar boven.. hoe komt dit?\

in het zipfile zit alles de FLA is mx2004

Flasher
%Europe/Berlin %844 %2005, 21:16
Het komt omdat de buttons nadat erop geklikt wordt vervangen worden door een graphic. De onRelease functie verdwijnt dan ook. Ik heb het nu opgelost door elke keer dat er op een knop geklikt wordt de onReleases opnieuw aan te maken. Het is niet de meest ideale oplossing, maar het is wel het makkelijkst

Script (alleen het onRelease gedeelte) :

function applyButtonFunctions():Void {
een_btn.onRelease = function() {
gotoAndStop(1);
lv.load("page1.html");
applyButtonFunctions();
};
twee_btn.onRelease = function() {
gotoAndStop(2);
lv.load("page2.html");
applyButtonFunctions();
};
drie_btn.onRelease = function() {
gotoAndStop(3);
lv.load("page3.html");
applyButtonFunctions();
};
}
applyButtonFunctions();

theFlashWizard
%Europe/Berlin %847 %2005, 21:20
sorry ik snap je vraag stelling niet..
"Ik kan in mijn SWF-je wel heen bladeren dus naar knoppen benee, maar niet meer naar boven.." kan dat ff opnieuw?

ik zie wel dat de html geladen wordt.. en ik zie dat je in de property's van het textfield nog ff single line naar multiline moet verandere..

voor een nette manier om aan te geven waar op geklikt is moet je maar is kijke naar het voorbeeldje dat ik heb bijgevoegt..:)

Dopefish
%Europe/Berlin %850 %2005, 21:24
ja die multiline heb ik nu al aan..

maar het gaat erom dat als je dus op knop 2 drukt je niet meer op knop 1 kan drukken, nog wel op knop 3 maar dan dus niet meer op knop 2 en 1

maar zoals Flasher het heeft gedaan werkt hetnu wel.. dus dat is goed

theFlashWizard
%Europe/Berlin %867 %2005, 21:48
maar het is geen nette oplossing.. , no offence naar Flasher
want op mijn manier heb je gewoon een vaste button waar in het 1ste frame de normale vormgeving staat en op het 2de degene die je ziet wanneer je er op geklikt hebt..

Dopefish
%Europe/Berlin %880 %2005, 22:07
Ach het werkt prima..

want zijn de nadelen??

theFlashWizard
%Europe/Berlin %931 %2005, 23:20
ik vertel net de voordelen..
dus vaak zijn de nadelen dan logisch.. ;)

maar ook:
om nu je pressed te laten zien heb je meerdere frames op je stage nodig..
en je moet dan handmatig de button vervangen voor een graphic..

Dopefish
%Europe/Berlin %371 %2005, 09:54
dat moest sowieso al, aangezien je niet een knop op down kan laten staan.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %394 %2005, 10:28
kijk nou eens naar me voorbeeld :|
die zet alle buttons dmv een loop terug naar normaal bij klikken en zet dan zichzelf op aangeklikt..
dus dat moet sowieso niet dus..

Dopefish
%Europe/Berlin %397 %2005, 10:32
Aha ik zie het, sorry ik was je voorbeeldje al vergeten, had het wel bekeken. Maar je hebt gelijk ja.. Maar ik werk nog ouderwets met buttons.. hehe

ik post binnenkort wel die site!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:39
met mc's kan je hetzelfde als met buttons.. alleen zal je rollovers zelf moeten scripten..
en dat is nie eens zo moeilijk.. na onRollOver gotoAndStop(2) bijv..

ben benieuwd naar de site :)

Dopefish
%Europe/Berlin %452 %2005, 11:51
ja klopt ik heb er hoop over gelezen, maar deze website maak ik nog old-fashion en dan ga ik me ernstig verdiepen in mc rollover enzo, dan heb je veel mooiere dingen en minder ruimte nodig!

Dopefish
%Europe/Berlin %484 %2005, 12:38
ja klopt ik heb er hoop over gelezen, maar deze website maak ik nog old-fashion en dan ga ik me ernstig verdiepen in mc rollover enzo, dan heb je veel mooiere dingen en minder ruimte nodig!