Volledige versie bekijken : Webservice PUSHED gegevens naar flash
Ea.Z
%Europe/Berlin %810 %2005, 20:26
hoi daar
in samenwerking met www.demasso.com moet ik een flash chat app maken voor een klant.
We zijn nu van plan om dit via een webservice op te zetten, maar die webservice zou dus gegevens naar alle flash clients sturen indien dit nodig blijkt (dus als het even stil valt op de chat zou er geen post gedaan worden.)(als er daarentegen 3 berichten binnenkomen worden die direct verstuurd)
nu is de vraag... Kan ik met flash gewoon een object aanmaken dat gegevens van buitenaf ontvangt, en met een listener gewoon dat object checken op nieuwe inhoud?
dus dat de flash client zelf zo weinig mogelijk requests moet doen naar de server.
iemand een idee of zoiets te doen is?
en mss een link of een hint?:)
Dauntless
%Europe/Berlin %875 %2005, 22:00
Wel... Het gemakkelijkste gaat zoiets met een socket server. Dus een servertje in Java / Python / Perl. Die kan dan zelf data sturen naar flash clienten. In flash heb je dan simpelweg: mySocket.onData = fu...) . Met andere soorten van webservices heb ik weinig ervaring...
Je kan ook een voorgemaakte socket server gebruiken. Bv Elektroserver, Flash MediaServer 2, Unity, SmartFox Server, ...
Eventueel kunnen wij er ook wel 1ntje voor je schrijven...
Ea.Z
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:04
nee, dat hoeft niet.. maar, toch merci voor de aanbieding :)
mer je zegt met een socket server.. kan je daar wat meer over vertellen (we werken dus met coldfusion) java kan er mss nog bij, maar perl, of python gaat in elk geval nie doorgaan...
in elk geval merci al voor het antwoord :)
Dauntless
%Europe/Berlin %881 %2005, 22:09
Coldfusion... geen id of het daar mee kan eigenlijk... Denk van niet... Wel, het spijtige is: Zo'n socket server moet 24/7 runnen. Dat wil dus zeggen dat je meestal al een dedicated host moet hebben... De processen moeten dus blijven runnen wanneer je je SSH verbinding afsluit.
Een voorbeeldje van een socket server in perl (ondanks dat je perl niet gaat gebruiken, maar er staat ook wat algemene info)
http://www.heliant.net/~stsai/code/
Ohja, bij PHP5 is er ook een socket server, heb ik me laten wijsmaken, maar aangezien je coldfusion gebruikt...
Ea.Z
%Europe/Berlin %909 %2005, 22:50
damn.. (thx voor de url btw)
maar da word een andere oplossing zoeken...
zou het belastend zijn voor de server dat ik een onEnterFrame bij 31fps laat lopen om de database te query'en?
of heb je een ander voorstel hoe ik dat zou doen? (de gesprekken worden dus in een database opgeslaan he)
Dauntless
%Europe/Berlin %913 %2005, 22:55
Misschien een interval gebruiken op 100 ms ?
Ea.Z
%Europe/Berlin %930 %2005, 23:20
dus 10/sec requesten...
in feite word da nog veel te zwoar voor de server he..
neem nu dat er 50 gebruikers zijn
dan worden er per sec 500 request op de sql server gedaan... en dat soms zonder reden...
want wrs voor 65% van die requests zal er op het scherm van de client niets veranderen...
pffff..
dit word zoeken naar een fijnere oplossing.. kan ik met flashremoting wat aanvangen?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.