PDA

Volledige versie bekijken : resizende site in flash

clemens
%Europe/Berlin %981 %2005, 00:33
Hoe maak ik in flash een site die resized waneer de resolutie van een monitor word verandert, zodat alles van de site nog op een juiste manier nog wordt weergegeven? Of moet ik dan toch nog frames maken in html een daar dan de flash animantie in plaatsen?

Clemens

The_One
%Europe/Berlin %986 %2005, 00:40
hoi,

Gooi eens op je 1e frame dit script:

Stage.scaleMode = "showAll";

Met welke resolutie dan ook, je movie blijft zichbaar in de oorsprongelijke afmetingen

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %992 %2005, 00:48
is het niet beter om dan:
Stage.scaleMode = "noScale";
te gebruiken?

The_One
%Europe/Berlin %993 %2005, 00:51
nee, want dan mis je [bij verkleinen] content, en dat is denk ik niet de bedoeling :)

Zie ook voor meer info op je HD:

C:\Program Files\Macromedia\Flash MX 2004\Samples\HelpExamples\stagesize\

BDisOKE
%Europe/Berlin %995 %2005, 00:52
Hou er wel rekening mee dat animaties langzamer kunnen lopen als je site op 100% staat. :)
Show all zou ik niet doen, omdat het hele zaakie dan meerekt.
Als je dan JPG's erin hebt zoals in het voorbeeld dat hierboven genoemd word dan word het er niet mooier op. :)

Kijk gewoon naar:

- Wat je met je site wilt doen
- Wie je wilt bereiken
- Wat de gemiddelde resolutie is van die gebruiker
- Wat de gemiddelde PC config is van die gebruiker

En pas je site daar op aan. :)

The_One
%Europe/Berlin %996 %2005, 00:55
serieus?

Dat maakt toch geen f*ck uit? Het zijn toch vectoren?

Naja, jij zal het bter weten, want jij designt veel meer dan ik :)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %997 %2005, 00:55
nee, want dan mis je [bij verkleinen] content, en dat is denk ik niet de bedoeling :)

Zie ook voor meer info op je HD:

C:\Program Files\Macromedia\Flash MX 2004\Samples\HelpExamples\stagesize\
Ja ok...maar goed bij het resizen en dus verkleinen/vergroten vind ik niet dat het op de " juiste manier nog wordt weergegeven". Dus het is niet helemaal duidelijk wat hij hier bedoelt :)

En over die snelheid, dat is logisch hij moet tenslotte extra rekenen voor het vergroten/verkleinen, dat is hetzelfde als je iets vergroot/verkleint als je aan het designen/animeren bent, dus ook bij het afspelen.

The_One
%Europe/Berlin %002 %2005, 01:04
Ja ok...maar goed bij het resizen en dus verkleinen/vergroten vind ik niet dat het op de " juiste manier nog wordt weergegeven". Dus het is niet helemaal duidelijk wat hij hier bedoelt :)
Jep, ik begin nu ook te twijfelen. Ik stel voor dat clemens eerst zelf ff uitprobeerd wat het beste is, als het niet lukt, dan schakel je ons maar weer in, clemens:)

En over die snelheid, dat is logisch hij moet tenslotte extra rekenen voor het vergroten/verkleinen, dat is hetzelfde als je iets vergroot/verkleint als je aan het designen/animeren bent, dus ook bij het afspelen.
Hmmz, true, true. Maar zoveel rekenen is het toch niet? Tis alleen de vergrotingsfactor uit te rekenen, en die toe te passen op je content.

Als je trouwens iets met Stage.scaleMode = "noScale"; hebt draaien op 100%, dan is er helemaal geen rekenkracht [extra] nodig. Want je hoeft niks te scalen [denk ik dan]

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %487 %2005, 12:41
Hmmz, true, true. Maar zoveel rekenen is het toch niet? Tis alleen de vergrotingsfactor uit te rekenen, en die toe te passen op je content.

Als je trouwens iets met Stage.scaleMode = "noScale"; hebt draaien op 100%, dan is er helemaal geen rekenkracht [extra] nodig. Want je hoeft niks te scalen [denk ik dan]
Ja ik denk dat je het uiteindelijk alleen maar kan komen te weten door het te meten, en ja dat zal BDisOKE dan wel gedaan hebben :p

Mitch
%Europe/Berlin %509 %2005, 13:13
Dat klopt zeker van die rekenkracht. Ik had ook is een site gemaakt, op die site stonden speciale sterren die ronddraaide en er stonden een paar grote van tussen. Door die grote werd die site zo zwaar.

TheDutch
%Europe/Berlin %520 %2005, 13:29
Hier is een topic (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=423) over hetzelfde onderwerp en een tutorial (http://moock.org/asdg/technotes/relayout/) hoe je dit doet, gemaakt door Colin Moock :).

pulletje
%Europe/Berlin %604 %2005, 15:30
Als alles nou niet lukt, kun je ook nog altijd een aantal verschillende site's maken en in je index.html een browser scoopy of snoopy of (ik weet niet precies hoe het heet, veel te lang geleden dat ik het heb gebruikt) zetten zodat je altijd de perfecte afmetingen hebt. = veeeeel werk maar je zit dan altijd goed.

TheDutch
%Europe/Berlin %672 %2005, 17:07
Nou altijd goed...niet echt ;).
Er zijn veel resoluties en je kan ze niet allemaal perfect passend gaan maken. Denk ook aan breedbeeld resoluties van laptops tegenwoordig of resoluties van 1600x1200 of hoger.

woesj
%Europe/Berlin %718 %2005, 18:14
hoi,

Gooi eens op je 1e frame dit script:

Stage.scaleMode = "showAll";

Met welke resolutie dan ook, je movie blijft zichbaar in de oorsprongelijke afmetingen

Ik heb nog nooit met scripts gewerkt, kun je me aub zeggen hoe ik die script in mijn flash movie verwerk? Hoe gooi ik die script op mijn eerste frame?

flashfreak
%Europe/Berlin %559 %2005, 14:25
wat je ook mss kan doen is in je html het volgende te doen: <iframe width="100%" height="100%" src= </iframe>

t2d
%Europe/Berlin %387 %2005, 10:17
Ik ben zelf niet zo kapot van iframes dus gebruik ik dit java script om eerst het volledige venster te triggeren van een browser.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!--
focus();
self.moveTo(0,0);
self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight );
focus();

function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
window.open(theURL,winName,features);
}
var win = null;
function NewWindow(mypage,myname,w,h,scroll){
LeftPosition = (screen.width) ? (screen.width-w)/2 : 0;
TopPosition = (screen.height) ? (screen.height-h)/2 : 0;
settings =
'height='+h+',width='+w+',top='+TopPosition+',left ='+LeftPosition+',scrollbars='+scroll+',resizable= 0'
win = window.open(mypage,myname,settings)
}//-->

<!--

function makeWin2(url,winName, winWidth, winHeight, chrome) {

if (!chrome) {
chrome = 0;
}

if (navigator.appName == "Netscape" && parseFloat(navigator.appVersion) >= 4) {
var screenPosX,screenPosY;
screenPosX = (screen.availWidth - winWidth) / 2;
screenPosY = (screen.availHeight - winHeight) / 2;
window.open(url, winName,'toolbar=0,location='+chrome+',directories =0,status='+chrome+',menubar=0,scrollbars=1,resiza ble=0,copyhistory=0,width='+winWidth+',height='+wi nHeight+',screenX='+screenPosX+',screenY='+screenP osY);
}
else {
var screenPosX,screenPosY;
screenPosX = (screen.availWidth - winWidth) / 2;
screenPosY = (screen.availHeight - winHeight) / 2;
mister = window.open(url, winName,'toolbar=0,location='+chrome+',directories =0,status='+chrome+',menubar=0,scrollbars=1,resiza ble=0,copyhistory=0,left='+screenPosX+',top='+scre enPosY+',width='+winWidth+',height='+winHeight);
mister.location = url;
}
}

// -->
</SCRIPT>

Om nu er voor te zorgen dat het swf filetje volledig gevult word gebruik ik de %

<BODY bgcolor="#000000" marginwidth=0 marginheight=0 topmargin=0 leftmargin=0>
<center>
<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,0,0"
WIDTH="100%" HEIGHT="100%" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="index.swf">
<PARAM NAME=quality VALUE=High>
<PARAM NAME=wmode VALUE=transparent>
<EMBED src="index.swf" quality=High WIDTH="100%" HEIGHT="100%" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" wmode="transparent"></EMBED>
</OBJECT>
</center>