PDA

Volledige versie bekijken : Mixer / Studio in Flash

Hobbes2002
%Europe/Berlin %978 %2005, 00:28
Beste forumbezoekers,

ik ben op zoek naar een soort mixer / studio voor geluid.
Mijn idee is om een tijdlijn te hebben waarop je uit verschillende bakken samples kunt slepen.
Deze tijdlijn (bijvoorbeeld 4 tracks) zou je totaal willekeurig moeten kunnen vullen met samples en moeten kunnen afspelen om je eigen creatie te horen.

Iemand idee hoe dit het beste aan te pakken?
Zijn er hier al tutorials of fla's van waarmee ik aan de slag zou kunnen.

Lees het graag.

Groet, Hobbes

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %000 %2005, 01:00
Je zal gebruik moeten maken van verschillende movieclips met de verschillende geluiden erin, of met code die zorgt voor het kiezen van het juiste geluid op het juiste moment (Sound class).

Daarnaast zal je die tijdlijn moeten maken, ook met een movieclip te maken en code. Probeer ergens te beginnen en ga het steeds verder uitwerken zou ik zeggen. Klinkt wel grappig in ieder geval :)

Hobbes2002
%Europe/Berlin %447 %2005, 11:43
Hey,

snap je gedachte, zover was ik zelf ook al.
Wat mij niet lukt is het dynamisch maken van de library; dus het inladen van nieuwe samples en verwijderen van oude.

Ik ben ook een bang voor vertraging tijdens het afspelen en dat het zeg maar bijna onmogelijk is echt "muziek" te maken.

Iemand nog een suggestie?

Groet

Je zal gebruik moeten maken van verschillende movieclips met de verschillende geluiden erin, of met code die zorgt voor het kiezen van het juiste geluid op het juiste moment (Sound class).

Daarnaast zal je die tijdlijn moeten maken, ook met een movieclip te maken en code. Probeer ergens te beginnen en ga het steeds verder uitwerken zou ik zeggen. Klinkt wel grappig in ieder geval :)

Flashingback
%Europe/Berlin %452 %2005, 11:51
Het zit er inderdaad wel in dat hij zal haperen maar ik denk als je alle bestanden eerst laat preloaden dat dat al veel zal helpen.