PDA

Volledige versie bekijken : kleurplaat

Neuro
%Europe/Berlin %579 %2005, 14:55
hoi mede flashers

ik heb een opdracht gekregen voor het maken van een kleurplaat voor kinderen van 5 tot 8 jaar(niet echt men doelgroep :( ). Het moet de verschillende leesniveaus vizualiseren (hiervoor gebruik ik de boeken: niv 1-9 ). het is nog maar een eerste schets, die ik snel heb geinkt met een brush pen. Dit is de eerste keer dat ik een brush pen gebruik voor een opdracht (en het valt niet echt mee)

het gaat dus vooral om het inkten, wie heeft hier eventueel enkele tips voor? Andere opmerkingen en sugesties zijn natuurlijk ook welkom :)

alvast bedankt,
http://users.telenet.be/neuroproductions/boeken.gif

digitalnrg
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:58
Vind hem zeker mooi,

Maar de meeste kinderboeken zijn groot, en dun. Dus mischien onderop wat plattere boeken.

Teken tips heb ik niet, maar kan je het niet gewoon digitaal maken ?

B.Aalbers
%Europe/Berlin %601 %2005, 15:26
ik vind het persoonlijk zelf mooi als de buitenste outline iets dikker is als de rest, dus dat het hele plaatjes net een dikkere outline heeft.

verder vind ik hem er erg tof uitzien, leuke poppetjes en dingetjes die je kunt ontdekken!

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %607 %2005, 15:34
echt heel mooi getekend!

Alleen vraag ik me af of het voor 5 jarigen mogelijk is om die poppetjes 'fatsoenlijk' in te kleuren :P

Dopefish
%Europe/Berlin %631 %2005, 16:09
en waarom zijn al hun ogen zo raar.. kleine kinderen zijn toch niet ZO misvormd ? 8~

Neuro
%Europe/Berlin %663 %2005, 16:56
-Maar de meeste kinderboeken zijn groot, en dun. Dus mischien onderop wat plattere boeken.

weet ik, maar voor de compositie leek het me beter zo :)

- kan je het niet gewoon digitaal maken ?

door men gebrek aan ervaring daarmee, vrees ik een beetje voor de spontaniteit en gaat het me teveel tijd kosten (het is een nogal low-budget opdracht)

-dikkere outline

goed idee ga ik zeker eens proberen

-Alleen vraag ik me af of het voor 5 jarigen mogelijk is om die poppetjes 'fatsoenlijk' in te kleuren

goede opmerking, daar had ik zelf nog niet over nagedacht. Ik heb er eigenlijk geen idee van hoe goed een 5 jarige kan kleuren :S (hoewel ik buiten de lijntjes kleuren zeker aanmoedig ;) )

-waarom zijn al hun ogen zo raar

je hebt gelijk :D , maar daar wordt aan gewerkt, het is maar een ontwerp schetsje

in iedergeval bedankt voor jullie nuttige opmerkingen :)

one5
%Europe/Berlin %680 %2005, 17:20
Neuro woont gij in Antwerpen :) want ik heb al is een paar van u stickers gezien, vooral dat ventje met die sigarette en die longen heb ik al vaak in tstad zien hangen terwijl ik dacht dat het van dennist*fus (http://ultraeczema.com/*****/main.html) was :D . De stijl van uw characters (stickers) zijn echt dik in orde zenne. Spijtig van uw site want die vind ik wel een pak minder.
anyway over die tekening ik vind ze goe aleen is het mischien nogal moeilijk om in te kleuren.

Mitch
%Europe/Berlin %683 %2005, 17:23
Erg leuke stijl. Je hebt zowiezo een eigen frisse stijl.

Daarnaast hoeft niet alles digitaal te zijn :) beetje cleanen met ps lijkt me genoeg :D

Neuro
%Europe/Berlin %705 %2005, 17:55
@one5: jep, antwerpen. en dat je dacht dat ze van dennis ***** waren beschouw ik als een compliment :D . En wat betreft men site: daar word nog aan gewerkt, ik heb er nu ook maar gou wat opgegooid en als ecskuus kan ik zeggen dat ik nog maar +-3maanden met flash en illustrator aan het experimenteren ben :)

@Mitch: dankje en voorlopig lukt het mij zoizo nog beter met handwerk :)

B.Aalbers
%Europe/Berlin %380 %2005, 10:08
met oog op het "inkleuren" is het misschien goed om alle schaduwen die je nu getekend hebt door streepjes weg te laten.
dit is uiteraard mooier voor de tekening, maar voor een kind van 5 zal dit alleen maar verwarren denk ik, en ook minder aanspreken.

hoe meer strakke lijnen, hoe beter denk ik!
ik zou het eigenlijk aan mn moeder moeten vragen :P (juf van groep 3)