PDA

Volledige versie bekijken : Tip voor Spel nodig

BatteauProductions
%Europe/Berlin %407 %2009, 09:46
Ik ben een soort interactief bordspel aan het maken en nu vraag ik me af wat het best is om te doen aangezien er heel wat graphics/movieclips op de stage zullen staan.

Alles in 1 frame plaatsen wat het aanroepen van alle movieclips makkelijker maakt aangezien ze dan allemaal toch al op de stage staan (visible of niet) maar misschien de swf te zwaar maken (?) of toch met meerdere frames werken?
Want je krijgt eerst het menu met allerlei opties en daarna pas het spel.

snelsnelsnelsnel
%Europe/Berlin %649 %2009, 15:35
Ik ben ook een beetje bezig met een spel en ik zou elke stap in een andere frame doen.
Als je alles steeds oproept in 1 frame vind ik het maar onoverzichtelijk?

BatteauProductions
%Europe/Berlin %691 %2009, 16:36
nou onoverzichtelijk word het zeker niet gewoon alles goed benamen en in mapjes zetten. Bij mij gaat het erom word het spel dan niet zwaarder?

Jan
%Europe/Berlin %713 %2009, 17:08
Alles in 1 frame plaatsen wat het aanroepen van alle movieclips makkelijker maakt aangezien ze dan allemaal toch al op de stage staan (visible of niet) maar misschien de swf te zwaar maken (?) of toch met meerdere frames werken?
Want je krijgt eerst het menu met allerlei opties en daarna pas het spel.
Ja, best is om alles in 1 frame te maken.
Om je game op te splitsen (intro, menu, highscores, game zelf) gebruik je dan aparte movieclips ipv frames. Deze zet je dan op _visible=false of true naargelang de situatie.
Om een beetje overzicht te houden in Flash gebruik je voor elk deel dan een aparte layer zodat je ze ook in Flash apart kan zichtbaar maken.

maar misschien de swf te zwaar maken (?)
Hoezo? Meer frames gebruiken zou de swf eerder zwaarder maken.

En alle movieclips hoeven niet per se van bij het begin op de stage te staan. Je kan ze ook in de library houden en op het juiste moment toevoegen via attachMovie().

Groeten,
Jan

Nidd
%Europe/Berlin %724 %2009, 17:22
Alles op één frame zetten is alles behalve onoverzichtelijk. Zeker als je genoeg comments toevoegt en alles dat bij elkaar hoort bij elkaar zet is dit de beste oplossing.

Op verschillende plaatsen in je .fla code plaatsen is wat een file onoverzichtelijk maakt :)

Grtz!

BatteauProductions
%Europe/Berlin %392 %2009, 09:24
Ok jongens bedankt voor de tip.

Ik was gisteren al begonnen met alles omzetten naar 1 frame en het is nu wel veel makkelijker om alles te vinden.

Ik heb alle layers duidelijk namen gegeven en gezorgd dat ze in mapjes geplaatst zijn die duidelijk aangeeft wanneer ze nodig zijn.

Ik loop nu wel beetje tegen iets anders aan. Ik heb nogal wat muziek aan men fla toegevoegd wat de .swf ook flink stuk zwaarder maakt als ik hem exporteer.

Nou kan ik natuurlijk wel de geluid kwaliteit aanpassen bij de publish settings maar de kwaliteit van het geluid word dan snel zo bagger. Hebben daar misschien nog tips voor?

Nidd
%Europe/Berlin %394 %2009, 09:27
Geluiden dynamisch inladen :)

*klik* (http://flashexplained.com/sound/loading-an-external-mp3-file-with-actionscript/)

Grtz,
Niels.

BatteauProductions
%Europe/Berlin %400 %2009, 09:36
Ja true dat werkt ook, maar ik wil de gehele .swf op zichzelf staant op het internet plaatsen.

En als ze extern worden geladen uit bijvoorbeeld ../geluid/liedje.mp3 dan gaat dat niet dan moet die map ook ergens staan.

Nidd
%Europe/Berlin %401 %2009, 09:38
Je kan de soundfiles toch ook online plaatsen? :)

Niels.

BatteauProductions
%Europe/Berlin %405 %2009, 09:44
niet als ik het ga uploaden naar newgrounds ;) die accepteren alleen .swfjes en ik heb niet echt een eigen domein :P

Nidd
%Europe/Berlin %409 %2009, 09:49
Dan zul je toch over een eigen domein moeten gaan nadenken of de geluiden goed preloaden. :)

Grtz!
Niels.

BatteauProductions
%Europe/Berlin %417 %2009, 10:01
zal ik doen bedankt voor het meedenken niels