digitalecartoons
%Europe/Berlin %414 %2005, 10:57
Ik heb een navigatiekolom met een zestal aparte zelf gemaakte flashbuttons. Met een code als geturl ("http://www.mijnsite.nl", "inhoud") wordt er gelinkt. Nu vroeg ik mij af ook hier ook een algemeen werkende button van gemaakt kan worden. 'k bedoel: deze gaat b.v. uit van www.mijnsite.nl. Als ik alles in een andere lokatie zou plaatsen b.v. www.anderesite.nl, dan zou deze button niet meer werken en zou ik de code per stuk eerst aan moeten passen. Vroeg me dus af of je ergens in flash of beter in de index.htm een soort van variabele mee kan geven waar je dan 1x de beginlocatie in kan vullen en op basis waarvan alle individuele flash buttons dan hun geturl op baseren.
Zo van a="www.nogeensite.nl" ergens in de html van index.htm en dat elke flash movie in index.htm dan deze "a" ziet en interpreteert als "www.nogeensite.nl" en je dus geturl(a, "inhoud") kan gebruiken
Had ergens gelezen dat geturl niet echt van relatieve adressen houdt, vandaar...
Zo van a="www.nogeensite.nl" ergens in de html van index.htm en dat elke flash movie in index.htm dan deze "a" ziet en interpreteert als "www.nogeensite.nl" en je dus geturl(a, "inhoud") kan gebruiken
Had ergens gelezen dat geturl niet echt van relatieve adressen houdt, vandaar...