PDA

Volledige versie bekijken : textscroll met vertraging voor externe file?

Herre
%Europe/Berlin %367 %2005, 09:49
Hallo!

Na de goede hulp van jullie op vorige posts probeer ik het nog eens :-)

Ik had graag een soort scrolltext-veld met vertraging gebruikt, zoals in de mooie flash van Steven Kuijs op deze site te vinden is:

textscroll met vertraging (http://www.flashfocus.nl/fla/Websites/?filename=Textscroll%20met%20vertraging_Steven%20K uijs.fla)

Het enige probleem is: ik zou graag de tekst opladen uit een extern bestand, een txt file met bvb html code in, ofwel een xml-file (bijvoorbeeld met nieuwsberichtjes in).

Mijn probleem is nu dat ik dat text-field ipv static text dynamisch maak, en een naam geef, en daarna bvb tekstveldnaam.text = "nieuwe text"; doe, maar dan blijft de scrollende tekst steeds leeg.

Is het niet mogelijk om dynamische text te laten scrollen "met vertraging" misschien?

Vriendelijke groeten,
Herre.

Gerrit55
%Europe/Berlin %418 %2005, 11:02
In je tekstveld moet je render as html (< > ) aanzetten (of via as: tekst.html =true)
tekstveld vullen met: tekstveld.htmltekst = "tekst"

Herre
%Europe/Berlin %486 %2005, 12:40
helaas,

Dat had ik ook al geprobeerd. Ik zet die code op de eerste frame van de text-movie-clip.

Misschien moet ik die ergens anders zetten?

Het tekstvlak blijft gewoon wit, vanaf ik het op "dynamic text" zet. Op static text werkt alles prima, maar ja, zo kan ik natuurlijk geen externe file koppelen...

Hier is m'n .fla file. Ik ben er zeker van dat dit zou moeten kunnen, maar ik denk alleen dat ik m'n code op de foute plaats aanroep...

http://home.deds.nl/~herre/test/textscroll2.fla

Greetz,
Herre

Gerrit55
%Europe/Berlin %490 %2005, 12:45
Je Font embedden? Dus in je tekstveld bij properties "Character options".

Ik heb geen MX2004, dus kan je fla niet openen.

Herre
%Europe/Berlin %509 %2005, 13:13
nee, helpt ook niets... tis trouwens gewoon "verdana"

Herre
%Europe/Berlin %513 %2005, 13:19
toch wel! het lukt! probleem was dus die embedded font! mersiekes!!