PDA

Volledige versie bekijken : Kleur van invulvakje veranderen

Deezzz
%Europe/Berlin %366 %2005, 09:48
Hoi hoi,

ik zie wel eens op site's dat ze bij een formulier die kleuren van het invulvakje en van de scrollbalk andere kleuren hebben gegeven.... Nu heb ik al wel de kleuren van de scrollbalk veranderd d.m.v. een externe stijlblad. Maar weet iemand hoe je de kleur van het invulvakje moet veranderen??
En kan je de kleuren van de verzendknop veranderen????

[8ball] Groetjes Deezzz [8ball]

SubZero
%Europe/Berlin %377 %2005, 10:04
Dat je de kleuren van een scrollbalk verandert heeft totaal geen nut, dat werkt enkel in Internet Explorer/Windows.

Je geeft de inputvelden die je wil stylen (kan ook een submit button zijn) best een class mee, bv.<input type="text" class="input_kleur" />

Vervolgens zet je het volgende in je CSS bestand:input.input_kleur
{
border: 1px solid #FFF;
background: #333;
}

Je kan een border meerdere soorten van randen meegeven ipv solid, bv. dashed of dotted. Je kan ook de dikte van de rand veranderen en de kleur ervan. Bij de background kan je de kleur aanpassen.

Deezzz
%Europe/Berlin %383 %2005, 10:12
Bedankt alvast!! Ik weet dat de aangepaste kleuren voor de scrollbalk alleen te zien zijn in Explorer, maar ik ben een beetje aan het experimenteren.

Tenshu
%Europe/Berlin %467 %2005, 12:12
Als je meer wil weten over css kan je deze site bekijken http://www.handleidinghtml.nl/ (www.handleidinghtml.nl/)