PDA

Volledige versie bekijken : dynamische interface

sandorman
%Europe/Berlin %789 %2005, 19:57
Voor mijn studie ben ik op zoek naar een script waarmee ik een navigatie dynamisch kan maken. Dwz dat je de afzonderlijke buttons van volgorde kan veranderen en zo je eigen navigatie kan samenstellen.

Eventueel als extra dat de computer bij houd hoe vaak je op een bepaalde button klikt en die daardoor belangrijker maakt en zelf vooraan plaatst maar dat is niet perse nodig.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen of heeft toevallig zoiets liggen?

Groeten van de Sandorman

theFlashWizard
%Europe/Berlin %800 %2005, 20:13
hier is een voorbeeld hoe je verschillende mc's dynamisch kan attachen en kan neerzetten

sandorman
%Europe/Berlin %441 %2005, 11:36
ja pcies, maar nu wil ik ze graag op kunnen pakken en verslepen zodat ze van volgorde veranderen, het zijn ook allemaal andere knoppen.

haas
%Europe/Berlin %517 %2005, 13:24
Je zou op deze site eens moeten zoeken naar "drag", dan krijg je verschillende .fla's waarin wordt uitgelegd hoe je iets draggable zou moeten maken en deze kan je dan omvormen naar eigen wens. Op je button of MC zal dit moeten komen,
Daarnaast zal je de setProperty erop los moeten laten zodat je zorgt dat deze alleen over de _y as beweegt. Zal iets in de richting worden van :

onClipEvent (mouseDown) {
this.startDrag(false, 100, this._y, this._x, this._y);
}
onClipEvent (mouseUp) {
stopDrag();
}

Ik heb nu niet de mogelijkheid om het uit te proberen maar aangezien je morgen deze opdracht in moet leveren post ik hem alvast zodat je het alvast uit kan proberen ;)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %624 %2005, 15:59
kijk sandorman, et is niet zo simpel.. en gezien ik je niveau niet kan inschatten kan ik het ook niet behoorlijk uitleggen..
Kan je al zoiets als ik stuurde zelf maken bijv.. want zo niet dan kun je beter eerst nog ff wat kleine onderdeeltjes hiervan bestuderen voordat je het complete menu gaat bouwen..