PDA

Volledige versie bekijken : T-shirt design

Stef
%Europe/Berlin %735 %2005, 18:38
Heya folks!

Heb een T-shirt ontwerpje gemaakt voor een vriendin van me.
Ze had een fris shirt nodig voor een dansact die ze gaat performen samen met haar crew.
Wordt op een grijs shirt gedrukt, vandaar de ... grijze achtergrond ;)

Ciao!

Tenshu
%Europe/Berlin %737 %2005, 18:42
Dit ziet er goed uit.
Vind vooral die plant leuk gedaan.
En die achtergrond in het hartje is ook mooi :)

APB
%Europe/Berlin %740 %2005, 18:46
Ziet er goed uit... vooral de kleurkeuze dat roze en oranje op grijs

Mitch
%Europe/Berlin %749 %2005, 18:59
Nice,

Kijks daar maak je indruk mee :D 8D

krush
%Europe/Berlin %832 %2005, 20:59
bestel er maar eentje voor mij :p - mooi ontwerpje!! je mag het weten

Stef
%Europe/Berlin %419 %2005, 11:04
Bedankt voor de reacties!

bestel er maar eentje voor mij :P
Jij wil graag met Kristel op je borst rondlopen? :D

B.Aalbers
%Europe/Berlin %421 %2005, 11:06
leuk ontwerpje ja,
en ik neem aan dat je het erop gaat strijken o.i.d?

even 2 kleine dingetjes, uiteraard opbouwend bedoeld:
- de 3 sterretjes onderaan misschien dezelfde outline dikte geven?
- het "since" en "1985" staan naar mijn idee te dicht op elkaar, misschien iets meer ruimte ertussen?

Neon
%Europe/Berlin %435 %2005, 11:27
Ziet er goed uit! 8D
Ik snap die betekenis van die man, in het midden, niet helemaal?
Hoort dat op één of andere manier bij die dansact?

krush
%Europe/Berlin %452 %2005, 11:51
Bedankt voor de reacties!

Jij wil graag met Kristel op je borst rondlopen? :D
wil daarom niet zeggen dat ik daarmee ga rondlopen é:p

Stef
%Europe/Berlin %827 %2005, 20:50
leuk ontwerpje ja,
en ik neem aan dat je het erop gaat strijken o.i.d?
Shirt wordt bedrukt door een copyshop.

De punten van kritiek die je geeft kloppen, alleen is het helaas al te laat voor correcties, want het shirt is al bedrukt :) Toch bedankt voor je commentaar.

@ Neon:
De man op een shirt was een persoonlijke keuze van het meisje zelf! Is een artiest van een muziekgroep waar zij op dansen (runDMC). Vandaar! :D

B.Aalbers
%Europe/Berlin %369 %2005, 09:52
Shirt wordt bedrukt door een copyshop.

De punten van kritiek die je geeft kloppen, alleen is het helaas al te laat voor correcties, want het shirt is al bedrukt :) Toch bedankt voor je commentaar.

okay dan, is dat mooi gelukt?
kun je misschien een foto plaatsen van hoe het eruit gekomen is?

ik wil ook altijd nog wat shirtjes bedrukken, het liefst zeefdruk, maarja, dat word meteen zo'n investering, en zou niet kunnen met zoveel kleuren.

Stef
%Europe/Berlin %465 %2005, 12:10
okay dan, is dat mooi gelukt?
kun je misschien een foto plaatsen van hoe het eruit gekomen is?

ik wil ook altijd nog wat shirtjes bedrukken, het liefst zeefdruk, maarja, dat word meteen zo'n investering, en zou niet kunnen met zoveel kleuren.
Het shirtje wordt vandaag door haar opgehaald en zou ze vandaag of morgen er even een paar foto's van maken (op het optreden van haar vanavond worden ook foto's gemaakt).
So be tuned!

Het is geen zeefdruk, dat is inderdaad veel te duur. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ze het wel doen, zal ik is moeten navragen :D

B.Aalbers
%Europe/Berlin %466 %2005, 12:12
Het shirtje wordt vandaag door haar opgehaald en zou ze vandaag of morgen er even een paar foto's van maken (op het optreden van haar vanavond worden ook foto's gemaakt).
So be tuned!

Het is geen zeefdruk, dat is inderdaad veel te duur. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ze het wel doen, zal ik is moeten navragen :D

ik gok op een transfer :)

Neuro
%Europe/Berlin %505 %2005, 13:07
Het is geen zeefdruk, dat is inderdaad veel te duur.
dat valt wel mee :) en je hebt dan tenminste een t shirt van goede kwaliteit. maar je bent inderdaad vrij beperkt met het aantal verschillende kleuren, maar als je er wat creatief mee omspringt kan je er echt leuke dingen mee maken (en met zeefdruk kan je fellere kleuren en bv fluo,zilver en goud gebruiken, dat gaat niet met gewone CMYK druk)

B.Aalbers
%Europe/Berlin %519 %2005, 13:27
dat valt wel mee :) en je hebt dan tenminste een t shirt van goede kwaliteit. maar je bent inderdaad vrij beperkt met het aantal verschillende kleuren, maar als je er wat creatief mee omspringt kan je er echt leuke dingen mee maken (en met zeefdruk kan je fellere kleuren en bv fluo,zilver en goud gebruiken, dat gaat niet met gewone CMYK druk)

ik denk dat als je bovenstaand ontwerp laat zeefdrukken je een hoop screens moet laten maken, en dat kost veel geld. het hangt ook van de oplage af, 1 shirtje is onbetaalbaar, 1000 waarschijnlijk heel goed.

Neuro
%Europe/Berlin %528 %2005, 13:40
ik denk dat als je bovenstaand ontwerp laat zeefdrukken je een hoop screens moet laten maken, en dat kost veel geld. het hangt ook van de oplage af, 1 shirtje is onbetaalbaar, 1000 waarschijnlijk heel goed.
dat klopt, het het bovenstaande ontwerp kan je bijna onmogelijk zeefdrukken, maar je zou er rekenig mee moeten houden wanneer je het ontwerpt natuurlijk :) .
maar vanaf 50 tshirts is zeefdruk zeker een optie, en als je een leuk ontwerp hebt ben je die zo kwijt.

one5
%Europe/Berlin %547 %2005, 14:08
Dit kun je gewoonweg niet zeefdrukken die kleurovergangen zijn onmogelijk gewoon.
Wat neuro zegt is juist met zeefdruk kan je fluo kleurtjes gebruiken en echt leuke dingen bekomen. Gelukkig kan ik altijd op school gaan zeefdrukken :D en kost het mij dus niets.

Neuro
%Europe/Berlin %555 %2005, 14:19
Dit kun je gewoonweg niet zeefdrukken die kleurovergangen zijn onmogelijk gewoon.
dat klopt niet helemaal, je kan je kleuren op de zeef deels mengen en zo wel een overgangen verkijgen, ik geef toe dat dit echter zuiver theoretisch is en waneer je dat vraagt aan een zeefdruk bedrijf zullen ze je waarschijnlijk uitlachen :)
maar waneer je zelf drukt kan je wel wat experimenteren met vb een overgang tussen 2 kleuren

one5
%Europe/Berlin %561 %2005, 14:28
jah idd neuro :) maar dan moet ge nog is wachten tot die verf droog is en extra films gaan maken enz kweetni ze ik zou der mij niet mee bezig houden.

gbillustration
%Europe/Berlin %593 %2005, 15:14
Het is onbetaalbaar bij lage aantallen, maar dit ontwerp is zeer goed te zeefdrukken hoor, zowel met direct druk, als met "zeefdruk" transfers. (dat zijn weer andere als uit de copyshop)
Tegenwoordig is vrijwel alles mogelijk met zeefdruk. Ook full colour ontwerpen op donkere textiel.

Leuk printje trouwens.

B.Aalbers
%Europe/Berlin %602 %2005, 15:27
Het is onbetaalbaar bij lage aantallen, maar dit ontwerp is zeer goed te zeefdrukken hoor, zowel met direct druk, als met "zeefdruk" transfers. (dat zijn weer andere als uit de copyshop)
Tegenwoordig is vrijwel alles mogelijk met zeefdruk. Ook full colour ontwerpen op donkere textiel.

Leuk printje trouwens.

maar hoe zit het dan met de kosten?
ik ben geen expert wat betreft zeefdrukken, maar weet dat ze per kleur een screen maken.
hoe doen ze dit dan als je fullcolor prints laat zeefdrukken op textiel?

Neuro
%Europe/Berlin %603 %2005, 15:29

zou goed kunnen, ik ben alleen maar bekent met de klassieke zeefdruk technieken. maar de prijs is toch redelijk, voor 50 tshirts betaal ik 50euro per kleur + de prijs van de tshirts (ik moet wel toegeven dat ik goede connecties heb op dat gebied ;) )

Neuro
%Europe/Berlin %604 %2005, 15:30

zou goed kunnen, ik ben alleen maar bekent met de klassieke zeefdruk technieken. maar de prijs is toch redelijk, voor 50 tshirts betaal ik 50euro per kleur + de prijs van de tshirts (ik moet wel toegeven dat ik goede connecties heb op dat gebied ;) )

on topic: idd leuk gedaan je ontwerp

behived
%Europe/Berlin %612 %2005, 15:42
in de copy shop printen ze het ontwerp op een transfer met hun laser-copy machine en dan wordt het op je t-shirt geperst...
is voor dit geval ook de beste prijs/kwaliteit oplossing

Steve-o-
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:51
Ziet er leuk uit, zie dat je het in illustrator gemaakt hebt. En met standaard brushes gewerkt heb, ook ik gebruik deze nog steeds vind ze erg mooi, en vind je Tshirt wel vet!!! Ben zelf ook met shirts bezig, zal wel eens iets posten.

Maar wat ik wel vind van je plaatje is dat de text boven in je plaatje niet kan, omdat het net lijkt of er bloed uit de letters komt. en als het voor een meisje is, denk ik niet dat je je doelstelling bereikt?maar kan het verkeerd hebben.

Stef
%Europe/Berlin %722 %2005, 18:20
Ziet er leuk uit, zie dat je het in illustrator gemaakt hebt. En met standaard brushes gewerkt heb, ook ik gebruik deze nog steeds vind ze erg mooi, en vind je Tshirt wel vet!!! Ben zelf ook met shirts bezig, zal wel eens iets posten.

Maar wat ik wel vind van je plaatje is dat de text boven in je plaatje niet kan, omdat het net lijkt of er bloed uit de letters komt. en als het voor een meisje is, denk ik niet dat je je doelstelling bereikt?maar kan het verkeerd hebben.
Alleen die lijnen zijn inderaad met een brush uit Illustrator gehaald. De rest is Flash.

Dat het 'bloed' (wat overigens meer bedoelt is als druipend verf) niet bij een meisje zou kunnen, vind ik zwaar overdreven! :D

Bedankt voor je reactie! Geldt overigens ook voor de rest! :P

ruuddejong
%Europe/Berlin %950 %2005, 23:48
En erg universele stijl..

En ik vind het HELEMAAL TE GEK...

ik wil die stijl ook leren...
Naja petje af...

gbillustration
%Europe/Berlin %508 %2005, 13:11
maar hoe zit het dan met de kosten?
ik ben geen expert wat betreft zeefdrukken, maar weet dat ze per kleur een screen maken.
hoe doen ze dit dan als je fullcolor prints laat zeefdrukken op textiel?

Die kosten zijn behoorlijk hoog. Je betaald inderdaad per screen, maar ook het voorbereidingswerk om een FC om te zetten naar correct zeefdruk kan flink in de kosten lopen. Het moet druktechnisch op de juiste manier aangeleverd worden, drukkleuren wit en onderwit moeten aangemaakt worden etc.

Vincent van Kekerix
%Europe/Berlin %647 %2005, 16:32
Wauw! Erg mooi, helemaal mijn stijl!
Ik heb alleen één vraag; in de achtergrond van het hart zie je als opvulling een gradient (als ik het goed heb :P), maar je zit ook een soort van lijnen, als je snapt wat ik bedoel. Hoe heb je die gemaakt?

Stef
%Europe/Berlin %676 %2005, 17:13
...in de achtergrond van het hart zie je als opvulling een gradient, maar je zit ook een soort van lijnen, als je snapt wat ik bedoel. Hoe heb je die gemaakt?
Gewoon met lagen werken:
Eerst een laag maken met die lijnen daarin, die je gaat vullen met wisselende kleuren.
Vervolgens een gedeeltelijk transparante gradient in een laag daarboven zetten en you're done! :)

Vincent van Kekerix
%Europe/Berlin %712 %2005, 18:05
Ik ga het gelijk eens uitproberen :) Bedankt.

Edit: Het lukt, bedankt! :)

mananddog
%Europe/Berlin %529 %2005, 13:42
Hoi,

Ik vind je design er ook cool uitzien als je zin hebt om ook wat voor mij te maken :)

Ik ben net afgestudeerd aan de opleiding Communication and MultimediaDesign (C-md) en tussen het zoeken naar een baan en het maken van mijn portfolio ben ik het project Styletax begonnen, dit project is een t-shirt design wedstrijd, waarbij de winnende designs worden gedrukt en verkocht. De ontwerpers krijgen alle drie de shirts die in eerste instantie worden gedrukt, en daarnaast één euro per verkocht shirt.

Voordat mensen gaan roepen dat er al sites bestaan met hetzelfde principe wil ik even zeggen dat dit zo’n beetje allemaal Amerikaanse sites zijn met hoge verzendkosten en matige kwaliteit. Met Styletax wil ik een Europees alternatief bieden, ik wil de verkoopprijzen en de verzendkosten van de shirts zo laag mogelijk houden en tegelijkertijd een hoge kwaliteit shirts leveren.

http://members.home.nl/fsmeets/forum-plaatje.jpg

Nu komt de werkelijke vraag:

Omdat ik net begonnen ben, ben ik op zoek naar designs om de database mee te vullen zodat we kunnen starten met een leuk aanbod en zodat mensen iets hebben om op te stemmen. Dus als je nog een leuk design hebt liggen in (4 kleuren) of een leuk idee hebt voor een shirt dan zie ik het design graag terug op www.Styletax.com

Als je een vraag hebt kun je mij bereiken op mananddog@home.nl, owja de site is pas sinds gisteren officieel online dus als je nog foutjes ontdekt of opmerkingen hebt over de site dan hoor ik die ook graag.

Alvast bedankt.

Steve-o-
%Europe/Berlin %568 %2005, 14:39
Ik heb ook nog wat shirts voor je, waar ik nu mee bezig ben :) , maar ben nu bezig om er eentje te zeefdrukken. dus je zal binnenkort van mij wel een laatje ontvangen succes met je website en tis een leuke idee!!

Hoi,

Ik vind je design er ook cool uitzien als je zin hebt om ook wat voor mij te maken :)

Ik ben net afgestudeerd aan de opleiding Communication and MultimediaDesign (C-md) en tussen het zoeken naar een baan en het maken van mijn portfolio ben ik het project Styletax begonnen, dit project is een t-shirt design wedstrijd, waarbij de winnende designs worden gedrukt en verkocht. De ontwerpers krijgen alle drie de shirts die in eerste instantie worden gedrukt, en daarnaast één euro per verkocht shirt.

Voordat mensen gaan roepen dat er al sites bestaan met hetzelfde principe wil ik even zeggen dat dit zo’n beetje allemaal Amerikaanse sites zijn met hoge verzendkosten en matige kwaliteit. Met Styletax wil ik een Europees alternatief bieden, ik wil de verkoopprijzen en de verzendkosten van de shirts zo laag mogelijk houden en tegelijkertijd een hoge kwaliteit shirts leveren.

http://members.home.nl/fsmeets/forum-plaatje.jpg

Nu komt de werkelijke vraag:

Omdat ik net begonnen ben, ben ik op zoek naar designs om de database mee te vullen zodat we kunnen starten met een leuk aanbod en zodat mensen iets hebben om op te stemmen. Dus als je nog een leuk design hebt liggen in (4 kleuren) of een leuk idee hebt voor een shirt dan zie ik het design graag terug op www.Styletax.com

Als je een vraag hebt kun je mij bereiken op mananddog@home.nl, owja de site is pas sinds gisteren officieel online dus als je nog foutjes ontdekt of opmerkingen hebt over de site dan hoor ik die ook graag.

Alvast bedankt.

B.Aalbers
%Europe/Berlin %572 %2005, 14:43
zodra ik thuis ben ga ik je site eens goed bekijken :)
ik wil ook wel wat shirtjes in elkaar draaien, want bij threadless moet je wel godse geluk hebben (of een casette bandje tekenen...emo overkill)

isis
%Europe/Berlin %366 %2005, 09:47
Hoi,

Ik mag voor iemand 3 t-shirts ontwerpen. In 3 kleurendruk. En carsheets; zonneschermen voor in de auto.
Alleen...... heb dit nog nooit eerder gedaan. (beide niet)
Ik ben niet goed met Illustrator (helaas) maar wel met Photoshop en Flash.
Heeft iemand tips waar ik rekening mee moet houden.

Minimaal 300 dpi.

En hoeveel kan ik vragen per ontwerp?

Alvast heel erg bedankt voor eventuele reactie.

Isis

gbillustration
%Europe/Berlin %465 %2005, 12:09
Hoi Isis,
Photoshop en flash zijn beide niet echt geschikt voor zeefdruk. Dan heb je goede kans dat alles toch weer nagemaakt moet worden in illustrator. De zeefdrukker zal daar extra kosten voor vragen en die kunnen flink oplopen. Ik raad je met klem aan om je ontwerp toch in illustrator of Coreldraw te maken.

tja...en mbt. tot de prijzen?? Is natuurlijk helemaal afhankelijk wat voor soort ontwerp het is en hoelang je er mee bezig bent. Is het shirt dat je gaat ontwerpen voor de verkoop en hoeveel stuks moeten ervan gedrukt worden? En natuurlijk het budget wat je kant ervoor heeft is ook belangrijk.