PDA

Volledige versie bekijken : Script combineren

45808
%Europe/Berlin %844 %2009, 20:16
Hallo,

Ik ben een beetje aan het oefenen met wat scripts. Nu wil ik een aantal van deze scripts met elkaar combineren, ik krijg het niet voor elkaar. :S

Je moet even een vierkant en een cirkel in gedachte nemen die bovenaan het scherm staan. Deze kan je verdubbelen (duplicate) d.m.v. je linkermuisknop en slepen. Dat gebeurd met de volgende code:

var aantal:Number=0;
vierkant.onPress=function()
{
var mcDup:MovieClip=this.duplicateMovieClip("vierkant"+aantal, this._parent.getNextHighestDepth());
mcDup.onPress=function()
{
this.startDrag();
}
mcDup.onRelease=function()
{
stopDrag();
selectedMc=this;
mx.behaviors.DepthControl.bringToFront(this);
}
mcDup.onPress();
}
mc.onReleaseOutside=function()
{
stopDrag();
}

Dus je sleept als het ware een tweede, derde, of vierde vierkant naar onder terwijl er altijd één vierkant bovenaan blijft staan.

De volgende code zorgt ervoor dat het laatst geselecteerde boven de andere items komt. Zo kan je dus zorgen dat de cirkel boven de vierkant moet staan, of andersom:

{
this.startDrag();
selectedMc=this;
mx.behaviors.DepthControl.bringToFront(this);
}
vierkant.onRelease=function()
{
stopDrag();

}

Deze codes wil ik dus combineren. Om het duidelijk te maken moet het volgende gebeuren:

Bovenin het scherm staat een vierkant en een cirkel.
Als je op een van deze figuren klikt, wordt deze verdubbeld en kan je deze naar onder slepen terwijl die eerste altijd blijft staan. Zo kan je dus oneindig kopieën maken. Als je dan een vierkant met de helft boven een cirkel hebt staan, kan je door op die cirkel te klikken zorgen dat de cirkel bovenaan staat. Dit moet ook met vierkant + vierkant gebeuren en andersom. Dus elk kopie kan boven de ander komen te staan.

Als iemand mij kan helpen om deze scripts te combineren dan zou dat fantastisch zijn!

Later wil ik deze scripts uitbreiden dat je een geselecteerde object ook horizontaal kan draaien d.m.v. een knop. Maar eerst deze scripts!

Alvast enorm bedankt!!

Jan
%Europe/Berlin %848 %2009, 20:21
var aantal:Number=0;
{
var mcDup:MovieClip=this.duplicateMovieClip("vierkant"+aantal, this._parent.getNextHighestDepth());
mcDup.onPress=function()
{
this.swapDepths(this._parent.getNextHighestDepth() );
this.startDrag();
}
mcDup.onRelease=function()
{
stopDrag();
//selectedMc=this;
}
mcDup.onPress();
}
/*
mc.onReleaseOutside=function()
{
stopDrag();
}
*/

Groeten,
Jan
PS: Er zijn [ as] tags voor actionscript ipv die grijze [ code] ;)