PDA

Volledige versie bekijken : css vraagje tabel

[Moreasy]
%Europe/Berlin %473 %2005, 12:21
Hallo beste flashers

Ik zit met een css/html vraagje.

Ik probeer mijn site zo veel mogelijk aan de W3C HTMl 4.01 standaarden te houden.

Nu stuit ik op het volgende probleem bij het gebruik van een achtergrond in een tabel.

Als ik een afbeelding als achtergrond kies in een tabel, en vervolgens een validation uitvoer krijg ik de melding:
The tag: "table" doesn't have an attribute: "backgroud" in currently active version.[XHTML 1.0 transitional]

Hoe kan ik voorkomen dat deze melding verdwijnt met behoud van een achtergrond op een tabel?

Alvast bedankt

SubZero
%Europe/Berlin %510 %2005, 13:15
Met CSS.

Je HTML:<table id="bgtabel">
<tr><td></td></tr>
</table>

Je CSS:table#bgtabel
{
background: url("images/background.jpg") no-repeat 0 0;
}

[Moreasy]
%Europe/Berlin %522 %2005, 13:32
Thanks,

Nog en klein vraagje:

Ik werk met dreamweaver, en vroeg me dan maar gelijk af waarom hij zelf niet de tabel aanmaakt op m'n css stylesheet (net zoals de teksten) terwijl ik hem toch al een Table Id had gegeven!

Heb jij enig idee waarom hij dit niet doet,.

SubZero
%Europe/Berlin %529 %2005, 13:42
Ik werk zelf niet met Dreamweaver, maar ik neem aan dat Dreamweaver by default aanneemt dat je geen CSS wil toekennen aan een tabel. Indien je dit inderdaad niet wenst te doen en hij toch een selector aanmaakt staat er overbodige code in je CSS-bestand.

[Moreasy]
%Europe/Berlin %558 %2005, 14:23
Ik werk zelf niet met Dreamweaver, maar ik neem aan dat Dreamweaver by default aanneemt dat je geen CSS wil toekennen aan een tabel. Indien je dit inderdaad niet wenst te doen en hij toch een selector aanmaakt staat er overbodige code in je CSS-bestand.

Duidelijk! :D

mech7
%Europe/Berlin %570 %2005, 14:41
Omgekeerd werkt het wel in je html krijg je een drop down waaruit je uit id en classes kunt selecteren.

[Moreasy]
%Europe/Berlin %587 %2005, 15:05
Omgekeerd werkt het wel in je html krijg je een drop down waaruit je uit id en classes kunt selecteren.

yep.. ik zag het.. maar bedankt anway.. :D