PDA

Volledige versie bekijken : [Update v2.1] Doc? Air Local LiveDocs

ninetynine
%Europe/Berlin %899 %2009, 21:34
(For English: See Website: http://www.airdoc.be !)

Hoe & wat?

Jeroen (beter bekend als Dauntless hier) en ik hebben samen een desktop AIR applicatie ontwikkeld in flex om de Flash CS3 Docs te bekijken.
Jeroen deed het development, terwijl ik mij vooral heb bezig gehouden met de flex applicatie te skinnen en de website op te zetten.
De applicatie werd "Doc?" gedoopt en is volledig gratis.

http://airdoc.be/files/images/screen_main-w500.png

Features

Sneller dan de standaard Flash Docs
Sterke zoek engine, met ondersteuning van reguliere expressies
Maak bladwijzers van de docs die je meest nodig hebt
Platform onafhankelijk
Filter op de verschillende boeken
...

Changelog
Bug Fixes v1.1

Mac support (fixed in v.1.1)

Extra features in 1.1

Added option to disable/enable debug logs

Bug Fixes v2.0

No bugs found

Extra features in 2.0

Support for CS4, ASDocs, FBDocs, ... (ofcourse CS3 is still supported too)
The option to import or remove books
Removing bookmarks, with a single button click, or right click on a selected item
Setting to always keep the 'Doc?' window on top
Remembers you last book filter
Automatic check for updates (on launch)
Serious speed improval on both startup & search
...

Bug Fixes v2.0.1

Fixed OSX bug #2 : Application could hang on parsing
Fixed search bug : Pressing enter rapidly when searching could hang the application

Bug Fixes v2.0.2

Fixed OSX bug #3 : Application could open partly off-screen. Application will now open centered.

Bug Fixes v2.0.3

ASDoc formatting has been changed. Please remove your ASDocs and add them again.
Fixed search bug (#4): Double entries are now removed

Bug Fixes v2.1

Some files were missing when parsing with ASDoc. If some pages appear te be missing, please remove, rebuild & add the ASDocs again

New features in 2.1

Added support for Flash and Eclipse plugin
(see http://www.airdoc.be/plugin)
Doc now remembers the state it was in (Maximized / Normal)
When no results are found during show, the original tree is kept
Tree nodes can now be opened by doubleclicking

Downloaden / Meer weten?

http://www.airdoc.be

Dauntless
%Europe/Berlin %901 %2009, 21:37
Voorlopig werkt hij enkel voor CS3. We weten niet of hij werkt voor CS2. Als iemand kan bevestigen of hij werkt of niet, laat het maar weten.

Daarnaast hebben we ook nog wat informatie nodig: De docs staan op verschillende OS'en op andere locaties. Voor XP en Vista weten we waar ze staan; Voor linux, OSX, etc weten we dat niet. Als iemand een van deze OS'en heeft, laat het aub weten :).

Hopelijk werkt alles en have fun!

Neuro
%Europe/Berlin %907 %2009, 21:46
Ik ben benieuwd, maar de download link werkt niet ;)
Waarom hebben jullie niet voor een install badge gekozen?

Alvast een paar suggesties voor de 2.0:
-flex docs ook voorzien, met eenvoudige switch tussen de bijde
-mogelijkheid om andere niet adobe docs toetevoegen
-indien open source, mogelijkheid om naast de docs direct de source te zien

ninetynine
%Europe/Berlin %908 %2009, 21:48
Excuseer, een extra spatie was het probleem ;)

Neuro
%Europe/Berlin %946 %2009, 22:43
Ziet er erg mooi uit, en werkt goed. :)
Geen echte bugs gevonden, maar het directory textfield zou voor mij wel een input field mogen zijn, zodat je gewoon kan copy pasten. Met de standaard directorys er bij, zodat ik hier niet moet achter zoeken.
En nog een erg kleine subjectieve opmerking: In Air zie ik liever nieuwe nativeWindows dan titleWindows/alerts als je deze kan draggen (zodat je ze buiten de app kan slepen )

Ik heb wel tenminste CS4 ondersteuning nodig voor ik het effectief zal gebruiken (en liefst ook enkele van mijn bovenstaande suggesties geïmplementeerd ;) )

Alvast goed werk :)

Dauntless
%Europe/Berlin %953 %2009, 22:53
- Directory input field: Dan moet ik met een regex nagaan of het een geldige file string is, anders krijg je errors bij de File. Dit leek me dus eenvoudiger.
- CS4 ondersteuning komt. Dit wordt veel moeilijker aangezien die docs niet ontworpen zijn om te bekijken in een applicatie (buiten dan een browser). Er zijn dus geen xml's die de inhoud beschrijven e.d. Ik ga de html files moeten doorzoeken en splitten om zelf de inhoud te vinden
- flex docs zal ik ook eens naar kijken
- andere docs: Aangezien er geen standaard manier is om docs op te stellen is dit vrij moeilijk... Aan wat voor docs dacht je dan?

Neuro
%Europe/Berlin %958 %2009, 23:00
gewone ASDoc, deze zijn toch altijd op dezelfde manier opgesteld? en de meeste open source projecten gebruiken ze.

Dauntless
%Europe/Berlin %959 %2009, 23:02
Die zijn allemaal hetzelfde opgesteld, maar niet hetzelfde als de CS3 flash docs. Wellicht als CS4 support er is, dat ook gewone AS docs werken, want die zien er op eerste zicht wel hetzelfde uit.

Jan
%Europe/Berlin %078 %2009, 01:52
Ik vond de ingebouwde help bij CS3 niet slecht en ik leefde er haast in. Ik zat dus niet echt te wachten op een externe "F1-tool" maar die extra features lijken me wel de moeite. Ik ga hem dadelijk downloaden en proberen. :)

Maar met de overstap naar CS4 was mijn verbazing/afschuw groot toen ik merkte dat er geen ingebouwde help meer in Flash zit! Hoe komen ze toch op dat idee! Dus bij elke druk op F1 gaat mijn browser naar de traagste server van de hele wereld: livedocs van adobe. Absoluut onaanvaardbaar als je het mij vraagt.

En toch zijn de helpdocs ook offline te gebruiken want ze zitten gewoon in het CS4 package maar de AS2 docs en extending Flash etc zitten er dan weer niet meer bij. :(

Ik ben dus ook al een tijdje aan het proberen om terug een 'normale' help IN Flash te krijgen maar dat lijkt niet te lukken dus was ik maar op zoek gegaan naar een externe tool.
Ik heb uiteindelijk deze gevonden:
http://www.orison.biz/blogs/chall3ng3r/?p=260
Maar die was ook enkel voor CS3 bestanden bestemd. Maar met wat hacks heb ik hem uiteindelijk toch voor CS4 aan de praat gekregen:
de oude volledige help folder van CS3 gekopieerd,
de folder met de oude AS3 docs gewist
de folder met de AS3 docs uit CS4 ernaar gekopieerd.
En dan was het enkele uurtjes werk om de oude AS3 help_toc.xml (table of contents) manueel te updaten met links naar de nieuwe classes uit CS4.

Uiteindelijk werkte het maar na wat finetunen heb ik ergens iets misgedaan waardor het helemaal niet meer werkt. Ik ga er dadelijk nog eens naar kijken en dan kan ik/je die eventueel ook gebruiken voor je AIR app.

De docs staan op verschillende OS'en op andere locaties. Voor XP en Vista weten we waar ze staan
Flash heeft ook iets als 'environment variables', ik gebruik ze in mxi files voor Flash IDE Extensions en daarmee kom je altijd in de juiste folder terecht ongeacht het OS. Misschien dat je die in AIR ook kan gebruiken? (Ik heb even de mxi specsfile erbij gevoegd, je vindt de nodige info op pagina 46 dacht ik)
Zodat je iets kan gebruiken als:
<file source="jsflfiles/my_file.jsfl" destination="$flash/Commands/" />
<file source="jsflfiles/my_file.jsfl" destination="$userdatafolder/Adobe/Flash CS4/en/Configuration/Commands/" />

Als ik die naar CS4 geupdate AS3 toc.xml terug aan de praat krijg, gooi ik die er later ook wel bij.

EDIT: Ik heb hem net gedownload en geïnstalleerd. :) Het ziet er vreselijk professioneel uit. Erg mooi gemaakt en gescript Michiel en Jeroen! [^]
Ik heb ook even die help_toc.xml nagekeken en het foutje gevonden en dus heb ik de CS4 docs in je Air app nu. Maar hij lijkt wel trager dan die van de link hierboven en dan in Flash. Al moet ik morgen nog eens na een verse reboot en met minder software open eens testen.

Ik heb die help_toc.xml bijgevoegd en als je de stappen volgt van hierboven dan werkt ie voor de CS4 docs. Maar ik moet erbij zeggen dat ik echt de hoogstnoodzakelijk links heb toegevoegd (naar class dus) en dus niet telkens de "sublinks" naar Constructor, Methods, Events. Handig is wel dat je zo snel ziet wat de nieuwe classes zijn want er staat zo geen geel driehoekje voor. 8~

Als ik deze week even tijd heb zal ik misschien toch even een scriptje schrijven dat al die folders uitleest en zelf een toc.xml file opstelt met alle links.
Het voordeel bij de AS3 docs is namelijk dat de classNames in de url/filename zitten. (In tegenstelling tot de AS2 docs die naar een pagina verwijst die enkel uit cijfers bestaan en je dus op basis van de url of filename niet weet waar je naartoe gaat. )

Groeten,
Jan

W0utR
%Europe/Berlin %139 %2009, 03:20
Voor mac staat hij onder:
hd/library/aplication support/adobe/Flash CS3/en/Configuration/HelpPanel

Maar hij wilt deze enkel niet aannemen in het programma

Ea.Z
%Europe/Berlin %202 %2009, 04:51
Mac:
Flash CS3: HD/Library/Application support/Adobe/Flash CS3/en/Configuration/HelpPanel
Flash CS4: HD/Applications/Adobe Flash CS4/Common/First Run/HelpPanel

Werkt hier ook niet. Wellicht door de toegevoegde trailing backslash. (op mac is een pad gewoon via slashes aangegeven ;))

Dauntless
%Europe/Berlin %459 %2009, 11:01
@Adnez: Om de CS4 docs werkende te krijgen zou ik inderdaad een eigen help_toc moeten opstellen door de html paginas te doorspitten en alle links te zoeken. Dat is dus ook wat ik van plan was :D. Ik ga nog eens puzzelen :).

Gollum
%Europe/Berlin %513 %2009, 12:18
edit:
Links werkt nu idd weer en hij is gedownload. Alleen; de Docs zijn niet goed te vinden.
Bij het zoek venster kan ik niets intypen, via het verken-schermpje kan ik niet van mijn C: naar mijn 'documents and settings' komen (waar ik overigens ook niet via mijn windows-verkenner direct heen kan, alleen in de mappen erin). En daar staat toch mijn docs:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Adobe\Flash CS3\en\Configuration\HelpPanel\

Ook is C:\ProgramData een verborgen map, en dus ook niet in te komen.

In de settings.xml staat wel de goede link, maar die paktie niet direct. Enige oplossing mogelijk?

ninetynine
%Europe/Berlin %534 %2009, 12:49
Bedankt voor de reacties, hiermee wordt zeker rekening gehouden in volgende releases. En we zijn aan het kijken om de mac bug te fixen.

@Gollum : je kan je map pas selecteren als de optie "verborgen mappen weergeven" aanstaat. (google)

Pm eens je settings.xml

Hoe is het trouwens mogelijk dat jij zowel C:\ProgramData als C:\Documents and Settings staan hebt ? Check de FAQ (http://www.airdoc.be/faq) voor jouw besturingsysteem.

Gollum
%Europe/Berlin %540 %2009, 12:57
Heb hier Vista staan, dat heeft meer manieren om bij dezelfde mappen te komen, het is namelijk wel dezelfde map.

Verborgen bestander weergeven heeft inderdaad de oplossing geboden.

ninetynine
%Europe/Berlin %611 %2009, 14:39
Update ! Versie 1.1 beschikbaar

Mac support fixed
Added option to disable/enable debug logs

Ea.Z
%Europe/Berlin %666 %2009, 15:59
Yea! Mac Bug is idd fixed :)

Werkt relatief goed hier. Geen problemen gehad tot nu.
CS4 support zou een echte killer zijn. Gaan heel wat mensen op springen.
Custom ASDoc support zou ook de max zijn. Lekker bezig gasten!

Applicatie ziet er visueel zeer goed uit. Niet storend, zeer licht, erg intuitief (komt erg goed overeen met de Flash Help look)

Wat ik nu wel zie: Als bv zoek naar GlowFilter, en op 'GradientGlowFilter.blurX' klik scrollt de page niet naar die betreffende property
(Mac OS 10.5, AIR 1.5)

Neuro
%Europe/Berlin %698 %2009, 16:46
De update link op de home en links naar de livedocs doen het bij mij niet?
Een auto update zou ook mooi zijn. :)

Dauntless
%Europe/Berlin %706 %2009, 16:57
Dat ze niet openen komt door de HTML component van Flex. Urls die openen in _blank worden gewoon niet uitgevoerd. Voor de livedocs links haal ik ze daarom uit de pagina en zet ik ze in de balk bovenaan. Voor onze eigen links zal ik een andere oplossing moeten zoeken :)

//EDIT
1ste boek is af (AS3 lang & comp ref). Nu nog Using Flash & Extending Flash. CS4 support komt er aan 8D

ninetynine
%Europe/Berlin %876 %2009, 21:02
Waarom hebben jullie niet voor een install badge gekozen?

We kunnen de class van die badge gebruiken voor de auto update, dus die feature komt er hoogst waarschijnlijk ook nog in ;) .
Maar eerst CS4 support! [^]

W0utR
%Europe/Berlin %918 %2009, 22:03
Jup, bedankt, op mac werkt het ook.
Zeer mooi programmatje, en makkelijk te gebruiken.

De F1 van flash vond ik wat minder, dus ik ga het zeker gebruiken

Dauntless
%Europe/Berlin %050 %2009, 01:13
AS3 Lang en Comp ref van CS4 werkt. (600 lijnen aan parsing :D... Bijna meer dan de docs zelf :p)

Vraagje: Ik was nu even naar FB docs aan het kijken. Deze heeft (gelukkig?) al een toc.xml maar geen search.xml. Ik kan er eentje bouwen door de TOC te extenden met de inhoud van alle paginas die er in verwezen worden. Hierdoor zou een bestand van 150mb gemaakt worden. Daar Flash ook niet zo snel is in het parsen van deze files gaat dat veel tijd & resources in nemen. Mijn vraag is nu: Is het nodig dat je kan zoeken in de content van de docs ? Heb je genoeg aan enkel zoeken op de titel ? (=packages, classnames, method names, fieldnames & events) Live zoeken in de files is ook een optie, maar ik denk niet dat dit dan nog enigszinds snel gaat zijn.

Neuro
%Europe/Berlin %074 %2009, 01:47
Packages, classnames, method names, fieldnames & events lijken mij voldoende, ik zou niet weten wat je anders nog moet zoeken?

Fijn dat CS4 docs er ook inzitten,ik heb er vandaag nog op zitten vloeken :)

PsK
%Europe/Berlin %418 %2009, 10:02
Toen ik dit (http://labs.bigspaceship.com/2008/12/09/air-app-as3-language-reference/) zag moest ik meteen aan jullie denken. Schijnbaar zijn een aantal medewerkers van Adobe er ook mee bezig geweest. ;)
Ik heb het net even uitgeprobeerd, maar jullie tooltje werkt toch net een stuk beter. Plus er zitten nog een paar extra features in die er bij hun niet in zitten(zoals zoeken).en hun linker zijn scrollbar werkt niet goed...
Functie die ik nog mis is dat er niet word opgeslagen welk boek je als laatste hebt geraad pleegt. Nu moet ik telkens AS3 selecteren in het tabje.

Goed bezig voorlopig blijf ik doc? gebruiken. :)

Dauntless
%Europe/Berlin %467 %2009, 11:13
Spijtig (maar logisch) dat iemand als bigspaceship uiteraard meteen veel meer aandacht krijgt. Wanneer de beta'ers de nieuwe versie hebben goed gekeurd, ga ik het daar ook even posten [:o)]

WernerL
%Europe/Berlin %491 %2009, 11:47
Ik had het graag getest, maar..

Adobe AIR could not be installed because this is not a supported Linux distribution. Only RPM- and Debian-based Linux distributions are supported.

Pfft ! De linux ondersteuning van adobe is nog niet al te best. Nog geen 64bits ondersteuning.. ok maar nu alleen maar gaan ontwikkelen voor debian en rpm based distributies.. :D

ninetynine
%Europe/Berlin %899 %2009, 21:34
Hier is hij dan :) v2.0
zie eerste post met update van features.

Best eerst de oude uninstalleren, vanaf nu zit er een autoupdate bij!

W0utR
%Europe/Berlin %912 %2009, 21:54
Jammer genoeg werkt de mac versie niet meer, hij kan geen books vinden

ninetynine
%Europe/Berlin %915 %2009, 21:59
Ben je zeker dat je in de juiste folder kijkt?
folders zijn aangepast namelijk ! (helppanel -> helppanel/help)

Zie FAQ

hij is getest geweest op mac, zou geen problemen mogen geven
met dank aan ronny en maikel ;)

W0utR
%Europe/Berlin %920 %2009, 22:06
ow, mijn excuses had weer niet goed gekeken :)

Parsen duurt precies wel een tijdje.

Wat ik wel lasting vond, ook bij de vorige versie is dat hij bij mac altijd rechts onder staat, een groot stuk buiten beeld.

ninetynine
%Europe/Berlin %925 %2009, 22:13
Parsen duurt idd een tijdje, maar geeft dan voor de rest van de tijd wel veel snelheidsvoordelen (is éénmalig bij importeren).

Wat bedoel je precies met dat laatste? Bij het opstarten dat hij maar half in beeld staat?

We zijn sowieso nog van plan een optie gemaximaliseerd in te bouwen...

Neuro
%Europe/Berlin %943 %2009, 22:38
Heeft hij een andere id gekregen?? Hij herkent hem niet als een update?

Met als resultaat:
Sorry, er is een fout opgetreden

De toepassing kan niet worden geïnstalleerd omdat er al een toepassing met deze naam op de geselecteerde installatielocatie bestaat. Probeer de toepassing op een andere locatie te installeren.

Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee (had al een beta van Dauntless gekregen) Hij staat hier permanent open, dit zal zeker de air app worden die ik het meest gebruik :)

ninetynine
%Europe/Berlin %946 %2009, 22:42
Ja, heeft te maken met dat Jeroen en ik een ander certificaat gebruiken denk ik,
even de oude verwijderen en nieuwe installeren ;). Vanaf nu is er autoupdate dus dat gaat geen problemen meer leveren hoop ik. We zullen daar allesinds nog eens moeten voor kijken.

Thanks voor de betatests trouwens!

Edit: getest, en ligt inderdaad daaraan, we zullen vanaf nu hetzelfde certificaat gebruiken :)

W0utR
%Europe/Berlin %967 %2009, 23:13
Het parsen duurt wel zeer lang, het is ongeveer al een half uurtje bezig :)

ninetynine
%Europe/Berlin %975 %2009, 23:24
Hehe, ok parsen duurt mss hoogstens 10 seconden of zo :).
(Al eens een 2de maal geprobeerd?)
Zoja, kan je eens debug logs aanzetten voor je je books include.

Pm ze naar mij dan.
Ja kan ze vinden in een folder genaamd : Doc.{Random String}\Local Store

(Maar probeer eerst eens de oude versie te verwijderen en de applicatie te herinstalleren)

BernardV
%Europe/Berlin %991 %2009, 23:48
@W0utR: Toevallig ook op een MAC?

Ik ben ook aan het testen, eerste keer dat ik hem installeer. Nu al 10 min bezig met parsen: blijft hierop hangen: http://grabs.debit.nl/b4ea91dee1ffc2731865cb19b8502b7f.png

Ik heb debugging aangezet voor ik de books heb toegevoegd, kan alleen de debug logs nergens vinden.

ninetynine
%Europe/Berlin %993 %2009, 23:51
Sowieso als hij langer parsed dan 1 minuut mag je het stil leggen, tenzij je een slome computer hebt.

Ik ben momenteel met Wouter aan het zoeken. (Kijk eens in de map waar Doc geïnstalleerd staat ?)

Raar dat andere Mac gebruikers dit dan weer niet tegenkomen.

Ea.Z
%Europe/Berlin %047 %2009, 01:07
Geef hun even mee dat ze een andere locatie van de files moeten openen.
(Jeroen had me al uitgelegd welke, maar ik weet het nu nie meer :p )

Gollum
%Europe/Berlin %048 %2009, 01:10
En toch word je sig zo wel erg raar 99 :P

ninetynine
%Europe/Berlin %050 %2009, 01:12
En toch word je sig zo wel erg raar 99 :P
|) aangepast

@ Ea.Z : zie FAQ op de site, heb ik ook gezegd in men post :p

Mac bug is ondertussen opgelost. Zo meteen de nieuwe update!

Ea.Z
%Europe/Berlin %060 %2009, 01:27
Oops :#

ninetynine
%Europe/Berlin %109 %2009, 02:38
2.0.1 is uit !

Bug fixes

Fixed OSX bug #2 : Application could hang on parsing
Fixed search bug : Pressing enter rapidly when searching could hang the application

W0utR
%Europe/Berlin %112 %2009, 02:42
Jup, de mac bug is nu gefixed, bedankt voor de snelle oplossing :P

ninetynine
%Europe/Berlin %124 %2009, 02:59
Mensen van de beta test verwijderen hem best even en installeren de nieuwe (als je geen autoupdate venster krijgt).

Mensen die een error krijgen bij het installeren van de update zitten ook met het verkeerde certificaat. Uninstalleren en de nieuwe downloaden.

Dan heb je daar nooit meer last van.

Dauntless
%Europe/Berlin %621 %2009, 14:55
Bug Fixes v2.0.2

Fixed OSX bug #3 : Application could open partly off-screen. Application will now open centered.

Kan je eens testen, Wouter ?

Nog een oproep aan iedereen: Zouden jullie kunnen helpen met het 'verspreiden' van Doc ? Een kleine post op jullie blog of zo, zou fantastisch zijn 8~

BernardV
%Europe/Berlin %713 %2009, 17:07
Op OSX komt hij nu keurig in het midden van je main scherm te staan!
Super!

W0utR
%Europe/Berlin %720 %2009, 17:18
jup, nu staat hij mooi in het midden, bedankt voor de snelle oplossing.

ninetynine
%Europe/Berlin %638 %2009, 15:18
v2.0.3

ASDoc formatting has been changed. Please remove your ASDocs and add them again.
Fixed search bug (#4): Double entries are now removed

dcm360
%Europe/Berlin %765 %2009, 18:22
Fantastisch programma! Na wat puzzelen heb ik ook de AS2.0 reference erin gekregen en het werkt super! Mijn complimenten ;)

maikel
%Europe/Berlin %680 %2009, 16:19
Ben je zeker dat je in de juiste folder kijkt?
folders zijn aangepast namelijk ! (helppanel -> helppanel/help)

Zie FAQ

hij is getest geweest op mac, zou geen problemen mogen geven
met dank aan ronny en maikel ;)

Erkenning! Was mij een genoegen.... en werkt tot nu toe prettig. Good going guys!

Gollum
%Europe/Berlin %692 %2009, 16:36
Wellicht de optie om 2 books te selecteren? Dus b.v. AS3.0 referentie, en de AS3.0 components?

Dauntless
%Europe/Berlin %693 %2009, 16:38
Download de CS4 refs en voeg ze toe als ASDOC:
http://help.adobe.com/support/documentation/en/flash/10/ActionScript3LangRef.zip

Daar staan de components en de AS3 ref in 1 boek.

Gollum
%Europe/Berlin %700 %2009, 16:48
Hehe, is ook een optie inderdaad :).

ninetynine
%Europe/Berlin %603 %2009, 14:29
Bug Fixes v2.1

Some files were missing when parsing with ASDoc. If some pages appear te be missing, please remove, rebuild & add the ASDocs again

New features in 2.1

Added support for Flash and Eclipse plugin
Doc now remembers the state it was in (Maximized / Normal)
When no results are found during show, the original tree is kept
Tree nodes can now be opened by doubleclicking

We hebben dit maal gezorgd voor 2 plugins om de workflow nog te verbeteren.
Details hier : (http://www.airdoc.be/plugin)

Flash Plugin :

http://airdoc.be/files/images/screen_panel.png

En een eclipse plugin (door BernardV) :

http://airdoc.be/files/images/screen_eclipse_1.png

http://airdoc.be/files/images/screen_eclipse_2.png

dcm360
%Europe/Berlin %927 %2009, 22:15
Daarnet toen ik even iets op wilde zoeken viel me een klein foutje op. Ik maximaliseerde het venster, en kwan tot de ontdekking dat er een randje van 5 a 10 pixels breed buiten het scherm valt. In mijn geval valt er dus een kleine grijze balk over de zijkant van mn 2e scherm, netjes over de plusjes en minnetjes van een treeview heen. Ik weet dat dit zowat niet opvalt, maar ik dacht: ik meld het even ;)

Neuro
%Europe/Berlin %522 %2009, 12:32
Coole en handige plugins. Het is echt een volwaardig programma geworden. :)
Showcase...?

mknol
%Europe/Berlin %603 %2009, 14:29
Ik zeg ook showcase!

Dauntless
%Europe/Berlin %619 %2009, 14:51
Coole en handige plugins. Het is echt een volwaardig programma geworden. :)
Showcase...?

En het blijft groeien: Ben nu bezig met een optie om remote ASDocs te importeren. Aangezien bv de PV3D docs enkel lokaal beschikbaar zijn dmv SVN, is er veel vraag om gewoon de url te kunnen ingeven en dat Doc? de nodige files download.

Daarnaast is het ook mogelijk om alles bij te houden in een lokale SQL database ipv met XML bestanden. Dat zou normaal een aanzienlijke speed-boost moeten geven, maar je kan dan wel geen Regex kunnen gebruiken ... Een tussenoplossing is misschien om beiden te gebruiken: db in gewone gevallen en xml als er regex gebruikt moet worden. Meningen ?

LuchtJon
%Europe/Berlin %135 %2009, 03:14
Echt een relaxt stukje software dat jullie daar gemaakt hebben. Props voor het werk dat daar waarschijnlijk in zit, ik kan het me als AS noob nauwelijks voorstellen :P

Nidd
%Europe/Berlin %455 %2009, 10:55
Ziet er netjes uit en werkt goed! Supertool dus! :D
Had ook niet anders verwacht.. ;)

Grtz!
Niels.

LuchtJon
%Europe/Berlin %508 %2009, 12:11
Wat me wel iets minder bevalt, maar dat is een kwestie van smaak/gewennig misschien, is dat de minimaliseren/maximaliseren/sluiten knoppen niet een kleine 'feedback' geven wanneer je er met de muis overheen gaat zoals een kleine kleurverandering o.i.d.
Voor mijn gevoel heb je dan net iets meer het idee dat de knoppen normaal werken omdat ze feedback geven.

EDIT: ik stem ook showcase BTW, het is echt professioneel en werkt uitstekend

Dauntless
%Europe/Berlin %666 %2009, 15:59
Dat was nog door iemand anders voorgesteld en dat lijkt me ook niet veel werk, dus ik zal even Michiel wat gaan porren ;)

Nidd
%Europe/Berlin %894 %2009, 21:27
ik stem ook showcase BTW, het is echt professioneel en werkt uitstekend
Mee eens! Plekje in de Showcase is verdiend! :)

dcm360
%Europe/Berlin %774 %2009, 18:35
Klein updateje over wat ik zei over het doorlopen op mn tweede scherm: dit is een fout van Adobe. Daadwerkelijk alle recente software van Adobe krijgt het voor elkaar om of een deel interface door te laten lopen of een zwarte balk te tonen aan de linkerkant van mn rechterscherm als ik een venster maximaliseer op mn linker scherm. Bij Adobe werkt er blijkbaar niemand met twee schermen... (En ik zou het ook wel aardig vinden als ze eens de kleuren van Windows aanhouden, maar dit raakt wel heel erg offtopic)

Maarre, idd zeker waardig voor een ShowCase!

RdJ
%Europe/Berlin %527 %2009, 12:39
Kan iemand me precies uitleggen hoe ik de books voor flex builder 3 installeer?
Ik vind de uitleg in de faq nogal vaag...

RdJ

Dauntless
%Europe/Berlin %553 %2009, 13:16
Welk OS heb je? Kan je de Flex builder installatie folder vinden? Daarin staan een hoop folders, waarvan er één eindigt op 'help' en een hoop willekeurige getallen (bv C:\Program Files\Adobe\Flex Builder 3\plugins\com.adobe.flexbuilder.help_3.0.194161). Daarin staat een gecomprimeerde genaamd genaamd 'Doc.zip'. Deze moet je unzippen. In die map zit een 'langref' map. Het is die map die je moet aanduiden in Doc?

RdJ
%Europe/Berlin %564 %2009, 13:33
Windows Vista

Ik heb deze gedaan: plugins\com.adobe.flexbuilder.help_3.0.214193
plugins\com.adobe.flexbuilder.help_3.0.214193\doc. zip uitgepakt naar plugins\com.adobe.flexbuilder.help_3.0.214193
plugins\com.adobe.flexbuilder.help_3.0.214193\lang ref geselecteerd als book, soort: flex builder

"No books were found"

RdJ

Dauntless
%Europe/Berlin %566 %2009, 13:35
En probeer eens met soort 'asdoc' ?

RdJ
%Europe/Berlin %570 %2009, 13:42
Wat bedoel je?

Dan vindt ie hem wel, maar heeft dat dezelfde werking als met soort flex builder?

RdJ

Dauntless
%Europe/Berlin %571 %2009, 13:43
Als type 'asdoc' ipv 'FB'

RdJ
%Europe/Berlin %576 %2009, 13:49
Goed programma! ;)

Misschien moet je tijdens de format een bewegend balkje ofzo laten zien, zodat je weet of die wel of niet is vastgelopen.

RdJ

Dauntless
%Europe/Berlin %583 %2009, 14:00
Dat is er... Het probleem is dat de stukken waarin ik hem had onderverdeeld nog altijd te groot zijn en het is niet zo evident om die stukken nog onder te verdelen ...

RdJ
%Europe/Berlin %586 %2009, 14:05
Als ik vanuit Flex Builder iets zoek, start doc wel op, maar zoeken doet ie niet, ik krijg gewoon het standaard scherm.

RdJ

Dauntless
%Europe/Berlin %679 %2009, 16:18
- Heb je de laatste versie van Doc?
- Wordt er een bestandje genaamd 'F1.txt' aangemaakt in de application data? (In XP is het C:\Documents and Settings\{user}\Application Data\Doc.{random numbers}\Local Store

ninetynine
%Europe/Berlin %683 %2009, 16:24
en de meest voorkomende :

- staat listen for flash plugin aan in settings ?

Bedankt voor alle commentaren en voorstellen :)

Dauntless
%Europe/Berlin %699 %2009, 16:47
Right :D. Denk dat ik die beter standaard op 'on' zet :)

RdJ
%Europe/Berlin %710 %2009, 17:03
- Laatste versie van doc
- Vista: C:\Users\{user}\AppData\Roaming\Doc.{heel veel letters en nummer}\Local Store\ geen F1.txt
- Flash plugin stond en staat aan

RdJ

ath92
%Europe/Berlin %693 %2009, 16:39
Misschien een beetje laat, maar toch verplaatst naar de showcase!

Good job :)

Gollum
%Europe/Berlin %697 %2009, 16:44
Terecht! Gebruik hem hier (ofja, thuis) erg actief!

Alhoewel hij bij lang openstaan soms een beetje vervelend doet bij pagina's openen. Vooral met pagina's die die 'sesie' al een keer geopend zijn. Oplossing is dan even opnieuw opstarten, wat gelukkig lekker snel gaat.

Dauntless
%Europe/Berlin %743 %2009, 17:49
@Gollum: Vreemd... Maar ik vrees dat we daar weinig aan kunnen doen want het ligt waarschijnlijk aan de caching die de HTML component gebruikt.

Neuro
%Europe/Berlin %542 %2009, 13:00
Proficiat met de showcase ninetynine en Dauntless.
Meer dan verdient. Ik zou dat rode boekje al niet meer kunnen missen :)

mknol
%Europe/Berlin %504 %2009, 12:06
Doc? is errug handig!!

Ik heb een plugin request; kan er ook een flashdevelop plugin voor gemaakt kunnen worden? In flashdevelop gaat default de help naar google, wat vrij vervelend en traag is.

Je kunt in FD wel instellen wat hij moet uitvoeren als je op help of inline op f1 drukt;
standaard is dit:

http://www.google.com/search?q=%22actionscript3.0%22+$(ItmTypPkg)+$(ItmT ypName)+$(ItmName)+site:livedocs.adobe.comMisschie n hebben jullie een commando om het werkend te krijgen voor FlashDevelop?

Dauntless
%Europe/Berlin %551 %2009, 13:14
Heb ook aan FD gedacht, maar kreeg FD zelf niet werkend :p

Zal nog eens kijken :)

Sabbie
%Europe/Berlin %818 %2009, 19:38
Die feature request heb ik ook net gemailed :D

Dauntless
%Europe/Berlin %831 %2009, 19:57
@Sabbie: Command line argumenten meegeven aan een AIR app gaat spijtig genoeg niet en het plugin systeem is nu eigenlijk vrij omslachtig (er wordt een F1.text aangemaakt in de folder van Doc).

Ik zal VS nog eens installeren en een plugin proberen te schrijven.

Sabbie
%Europe/Berlin %853 %2009, 20:29
In wat voor format moet die F1.text zijn? Gewoon de searchstring?
En wat gebeurt er nadat die F1.text aangemaakt is?
Want een F1.text maken is natuurlijk niet zo moeilijk vanuit FD, kwestie van:
echo SearchString > "e:\program files\doc\F1.text"

Dauntless
%Europe/Berlin %856 %2009, 20:33
De F1.txt bevat inderdaad gewoon de searchstring.

Maar bij een plugin komt nog een beetje meer kijken, zoals een interface voor het aanduiden van de directory waarin Doc geinstalleerd is.

Doc kijkt dan gewoon naar wijzigingen van F1.txt

Sabbie
%Europe/Berlin %868 %2009, 20:50
Hmm, het lijkt er op dat je vanuit FD een url op moet geven. File URL's pakt hij ook, maar daar heb je niet zo veel aan.
Wat zou kunnen is een URL openen waar een pagina op staat die m.b.h.v. bijvoorbeeld PHP eerst data schrijft naar F1.txt en dan zichzelf sluit, maar dan moet je nog elke keer een pagina openen...

Edit: of je moet een HTML wrapper om je air applicatie heen schrijven zodat Doc? vanuit een browser werkt. Dan kun je met javascript de get variabelen door geven aan air..

Dauntless
%Europe/Berlin %877 %2009, 21:03
Hij zal wel gewoon hetzelfde gemaakt kunnen worden als die voor Eclipse hoor (Maar dan in C++ / C#). De plugin kan gewoon naar het bestand schrijven en Doc aanroepen.

Sabbie
%Europe/Berlin %881 %2009, 21:09
Ja, FlashDevelop heeft wel plugin support. Vind het alleen vrij slecht van ze dat je wel een executable kunt aanroepen, maar geen parameters. Het lijkt alsof hij checkt of er een bestand bestaat met jouw parameters als naam. (dus als je cmd.exe /C echo $(ItmTypName) > F1.txt doet zoekt hij niet naar cmd.exe, maar naar een programma met die complete string als naam.)

Meer een tekortkoming van FD dan van jouw programma. Vrij frustrerend, anders was het namelijk in een paar minuten opgelost..

Edit: Ik heb het aangekaart op hun forum.. Nu kijken wie er sneller devt, Doc? of FlashDevelop 8D

Sabbie
%Europe/Berlin %665 %2009, 15:58
Flashdevelop verwacht een ; na de programma naam. Om Doc? samen te laten werken met Flashdevelop moet je iets in de trand van dit invullen bij Settings -> AS3Context -> Documentation -> Documentation Command Line:

cmd;/C echo $(ItmName) > "e:\program files\doc\F1.txt"

Waar e:\program files\doc\ de installatiedirectory van doc is.

Probleempje hierbij is dat dit geen resultaten oplevert. Waarom niet dan Sabbie? Nou, dat zal ik vertellen: echo zet een newline character aan het einde van de zoekopdracht. Doc? Neemt die newline character mee wanneer hij gaat zoeken en vindt dan natuurlijk niks.
Dit zou je op kunnen lossen door er een batch file (of exe natuurlijk) tussen te hangen die de zoekopdracht afvangt en naar F1.txt wegschrijft en vervolgens de newline character weg haalt. (Of met een exe, hem helemaal niet maakt) Ik heb momenteel geen visual studio geinstalleerd, dus kan dit nu niet maken. (Ben te lui voor batch)
Dan wordt het dus:
FD -> Batch (of exe) -> F1.txt

Daarnaast; Dauntless, klopt het dat ik geen resultaten krijg wanneer ik zoek op "getTimer"? Erg vreemd, want de andere functies die ik zo snel even getest heb vindt hij wel..

mknol
%Europe/Berlin %731 %2009, 17:33
wat is precies f1.txt want die file zie ik helemaal niet staan?

Ik heb trouwens een snelkoppeling gemaakt naar Doc? in mijn toolbar van flashdevelop. deze kun je toevoegen in je Toolbar.xml en/of mainmenu.xml
(in C:\Documents and Settings\{USERNAME}\Local Settings\Application Data\FlashDevelop\Settings)

Voor de geïnteresseerden; dit is de code
<button label="Doc?" click="RunProcess" tag="C:\Program Files\Doc\Doc.exe" image="315" />Graag zou ik alsnog kunnen F1-en naar doc met specifiek keyword.

Gollum
%Europe/Berlin %747 %2009, 17:56
Ik heb geen FlexBuilder, ben wel bezig met Flex. Zijn dit de juiste dingen om gevonden te kunnen worden in Doc?: http://livedocs.adobe.com/flex/3/flex3_documentation.zip ? Bron: http://www.adobe.com/support/documentation/en/flex/

Overigens, de bestanden die ingeladen worden, zijn dat speciale files? Of zou het wellicht van internet gehaald kunnen worden? Dus dat updates e.d. er direct instaan?

Verder nog steeds; Top Programma!

dcm360
%Europe/Berlin %767 %2009, 18:24
Om te kunnen zoeken vanuit FlashDevelop heb ik heel snel even een klein programmaatje gebouwd. Deze is hier (http://users.dcm360.nl/dcm360/newline.zip) te downloaden (met broncode ;)).

Gebruik:
newline.exe -f bestand -s tekst [-r] [-a] [-n] [-h]-f bestand: geef de naam en pad van het bestand op (verplicht)
-s tekst: geef de weg te schrijven tekst op (verplicht)
-r: Overschrijf het bestand (standaard: toevoegen, optioneel)
-a: Voeg aan het einde toe (standaard, optioneel, en overbodig)
-h: Helpvenster weergeven
-n: Geen regeleinde toevoegen (optioneel)

In mijn geval moest ik (vanuit cmd) het volgende doen:
newLine.exe -s duplicateMovieClip -f "D:\Program Files (x86)\Doc\F1.txt" -r -n
Niet letterlijk overnemen natuurlijk, grote kans dat het niet werkt, dus even aanpassen ;)

EDIT: De links hierboven verwijzen nu door naar dit forumtopic (http://www.dcm360.nl/index.php?p=forum&sp=topic&topic=18). Daar staat een nieuwe link!

PS, als de virusscanner het niet eens is met met de versie hierboven probeer dan deze (http://users.dcm360.nl/dcm360/newline2.zip)
Edit: gebruik ik -n en leg ik niet eens uit wat die doet...

Sabbie
%Europe/Berlin %792 %2009, 19:00
Aah, ik had net Visual Studio geinstalleerd, maar het hoeft al niet meer dus. Puik werk dcm!

Voor de mensen die F1 willen rammen in FlashDevelop, doe even het volgende:
1) Download dcm360's newline.exe (http://users.dcm360.nl/dcm360/newline.zip). (Virusvrije versie (http://users.dcm360.nl/dcm360/newline2.zip))*
2) Pak newline uit en zet het ergens neer.
3) Ga in flashdevelop naar:
Program Settings (F10) -> AS3Context** -> Documentation -> Documentation Command Line
4) Vul daar in***:
E:\Program Files\FlashDevelop\newLine.exe; -s $(ItmName) -f "e:\Program Files\Doc\F1.txt" -r -n
5) Open Doc?
6) Druk op F1 in FlashDevelop
7) Profit

* Zie post hieronder (of hierboven) ;)

** Of AS2Context als je in oldskool AS2 werkt.

*** Verander de volgende waarden:
E:\Program Files\FlashDevelop\newLine.exe is de locatie van newline.exe. Dit hoeft niet in de flashdevelop dir te staan.
e:\Program Files\Doc\F1.txt is de installatie dir van Doc? Verander dit naar jouw directory (Bijvoorbeeld: c:\doc\F1.txt)

dcm360
%Europe/Berlin %812 %2009, 19:29
Het is geen virusvrije versie maar een virusscanner veilige versie. Voor de duidelijkheid ;) Sommige virusscanners kunnen de eerste mogelijk als virus zien, maar zonder problemen is die wel de aanbevolen versie! (en het is natuurlijk geen virus...)

mknol
%Europe/Berlin %860 %2009, 20:39
TOP!! Goed bezig mensen! :D

Gollum
%Europe/Berlin %893 %2009, 21:27
Ik heb geen FlexBuilder, ben wel bezig met Flex. Zijn dit de juiste dingen om gevonden te kunnen worden in Doc?: http://livedocs.adobe.com/flex/3/flex3_documentation.zip ? Bron: http://www.adobe.com/support/documentation/en/flex/

Overigens, de bestanden die ingeladen worden, zijn dat speciale files? Of zou het wellicht van internet gehaald kunnen worden? Dus dat updates e.d. er direct instaan?

Verder nog steeds; Top Programma!
Het werkte, mits ik het als AsDoc inlade ipv Flex. Maar ach, het werkt.

dcm360
%Europe/Berlin %023 %2009, 00:33
Klopt ook helemaal, volgens mij zijn de referenties die je bij Adobe kan downloaden grotendeels is AsDoc formaat. Tot nu toe heb ik anders nog geen uitzondering gevonden ;)

Ik zie trouwens in de FAQ dat de locaties voor Linux nog onbekend zijn. Zal ik eens naar kijken morgen! (Ik hoop dat het spul werkend te krijgen is tenminste)

Dauntless
%Europe/Berlin %052 %2009, 01:15
Die FD plugin is al zeer leuk, enkel qua gebruiksvriendelijkheid misschien niet... Maar het is op zich beter als niets. Michiel, wat denk jij ?

Sabbie
%Europe/Berlin %087 %2009, 02:05
Het is natuurlijk geen plugin nu. Zie het meer als een tijdelijke oplossing tot de Doc? devvers een echte plugin releasen ;)

ninetynine
%Europe/Berlin %553 %2009, 13:16
Bedankt voor de commentaren & de showcase !
Leuk om te zien dat er mensen zelf tooltjes schrijven om Doc? extra leuk te maken :)

Ik heb daarnet even gekeken om in C# een plugin te maken. Maar FlashDevelop heeft simpelweg geen documentatie over de Plugin API.

Misschien dat ik als ik even tijd heb het verder uitpluis, maar het vraagt alleszins wat tijd om alles zelf zo uit te zoeken...

dcm360
%Europe/Berlin %568 %2009, 13:38
Flash CS3 is me gelukt in Linux (net als Doc? overigens) :D

De locatie van de helpbestanden:
/home/{username}/.wine/drive_c/windows/profiles/All Users/Applicatie Data/Adobe/Flash CS3/{language}/Configuration/HelpPanel/Help

De delen tussen accolades even vervangen met wat van toepassing is, bij mij stonden er ' ruben' en 'nl', maar dit is natuurlijk afhankelijk van de installatie. Flex Builder is nog onderweg, dus daarvan geef ik de locatie hopelijk later vandaag.

Oja, in Linux startte Doc? precies in het midden van mn bureaublad op, wat voor wat puzzelen zorgte omdat het venster dus netjes in tween gesplits werd over mn twee schermen. Volgens mij komt dat trouwens meer door Xinerama, maar het viel me nogal op ;)

Flex Builder 3 is nu ook gelukt. De locatie van de help (eveneens na de zip uitgepakt te hebben):
/home/{username}/.wine/drive_c/{Program Files}/Adobe/Flex Builder 3/plugins/com.adobe.flexbuilder.help_3.0.214193/langref
Importeren als AsDoc!
Zelfde vervangen als bij Flash, {Program Files} kan (zonder accolades) afhankelijk van de taal van je installatie een andere naam hebben.

Flash CS4 weigert tot nu toe te installeren.

Sabbie
%Europe/Berlin %626 %2009, 15:01
(..) Ik heb daarnet even gekeken om in C# een plugin te maken. Maar FlashDevelop heeft simpelweg geen documentatie over de Plugin API. (..)

Ze reageerden v/d week erg snel op het forum (http://www.flashdevelop.org/community/index.php). Dus wellicht kun je daar wat support halen. Ze hebben een sample plugin bij de source zitten. Zie dit (http://www.flashdevelop.org/community/viewtopic.php?f=4&t=2937) topic.

mknol
%Europe/Berlin %444 %2009, 10:40
Betreft de FlashDevelop implementatie: Is het denk niet mogelijk om de newline functie uit te voeren en daarna meteen Doc? te starten? Het is irritant dat ik twee acties moet doen om help te verkrijgen. Het liefst sluit ik doc als ik het nl. niet nodig heb, snap je (no offence :)).

Dauntless
%Europe/Berlin %938 %2009, 22:32
Zou iedereen die zin heeft om te BETA testen mij een mailtje kunnen sturen op jeroen @ airdoc . be ? Vermeld de OS'en die je ter beschikking hebt, de Flash/FB versies, contact gegevens (email adres) en je FF nickname.

Niet dat de beta morgen in je box ligt, maar met deze volgende update ga ik wel een hoop beta testers nodig hebben.

Sabbie
%Europe/Berlin %724 %2009, 18:22
Een van de meest vervelende dingen die ik tegenkom in Doc? is dat wanneer ik een zoekresultaat aanklik, hij geregeld niet reageert. Hij laadt de helpfile dan niet. Ligt dit aan mij?

Dauntless
%Europe/Berlin %017 %2009, 01:25
Het kan zowel aan Doc als aan je computer liggen. Ik heb zelf ook al ervaren dat het soms erg lang duurt om een pagina te laden, maar het kan ook zijn dat de url van de doc parser fout is en dat hij de pagina dus niet vind ...

Al lang geleden sinds er een update was, en dat vanwege 1 dom js bestandje in de asdocs van Adobe.... Grrrrr !

Sabbie
%Europe/Berlin %715 %2009, 18:09
Het duurt niet lang, hij laadt gewoon helemaal niet. Ik klik met rot en zelfs als ik tussendoor koffie ga zetten komt er niets op m'n scherm..

coolgreentea
%Europe/Berlin %848 %2009, 21:22
Hehe, ok parsen duurt mss hoogstens 10 seconden of zo .

Pm ze naar mij dan.

(Maar probeer eerst eens de oude versie te verwijderen en de applicatie te herinstalleren)

Gollum
%Europe/Berlin %385 %2009, 10:15
Is het overigens mogelijk om ergens een laadbalkje te kunnen inzetten?

Dauntless
%Europe/Berlin %421 %2009, 11:06
Geen slecht idee. Dan is het tenmiste al duidelijk of hij wel degelijk aan het laden is, of dat er helemaal niets gebeurt. Ik zal er proberen aan te denken bij de volgende upgrade :).

Sabbie
%Europe/Berlin %713 %2009, 18:06
Hehe, ok parsen duurt mss hoogstens 10 seconden of zo .

Pm ze naar mij dan.

Het includen van de books gaat wel goed, alleen het zoeken naar een functie niet..
Waar staat die folder? Kan hem zo snel niet vinden..
Herinstall zal ik eens proberen

ninetynine
%Europe/Berlin %042 %2009, 02:01
Pm ze naar mij dan.

Hehe, leuk dat er nog mensen elkaar helpen, maar het is waarschijnlijk wel net iets beter om die logs naar ons te sturen ;) (via de website bijvoorbeeld)

LuchtJon
%Europe/Berlin %435 %2009, 11:27
Eventuele verbeteringen, nadat ik Doc? nu een hele tijd gebruik:
Wanneer ik bijvoorbeeld de splice() functie van een Array bekijk op de desbetreffende pagina, en de livedocs geeft me een suggestie voor gerelateerde functies, en ik klik daarop, dan zou het wel relaxt zijn als het linker 'menu' venster ook mee zou springen naar de desbetreffende functie

Dauntless
%Europe/Berlin %495 %2009, 12:53
Waarom dat er momenteel niet in zit, is omdat je meerdere boeken kan hebben (met allemaal een splice() pagina) en dan kan ik niet met 100% zekerheid weten naar welk boek je gegaan bent. Tenzij ik misschien heel de lijst af ga en de url af zoek... Als dat niet te processor intensief is (wat ik me wel kan inbeelden) zal ik het er in steken :).

Sabbie
%Europe/Berlin %441 %2009, 11:35
Of je geeft een popup.

splice() is in de volgende boeken gevonden:
- Boek X
- Boek Y

Lekker door klikken, lijkt me de elegantste en recoursevriendelijkste oplossing.

Dauntless
%Europe/Berlin %448 %2009, 11:45
Dan kan het zijn dat je bij elke klik in het content pane een redelijk irritante popup krijgt.

Sabbie
%Europe/Berlin %532 %2009, 13:46
Das waar, kun je dan niet de resultaten onder elkaar zetten, gesorteerd per boek? Zo doen de meeste hulp omgevingen het volgens mij. Of desnoods een 'welk boek wil je gebruiken' optie bij het opstarten van Doc.

LuchtJon
%Europe/Berlin %922 %2009, 23:08
Misschien dat hij ze in beide boeken opent, en de resultaten laat zien van beide boeken, waarbij hij verspringt naar de splice() functie van het boek dat alfabetisch het hoogst in de lijst staat, maar in het linkermenu wel de melding geeft dat splice() nog vaker is gevonden?

Dauntless
%Europe/Berlin %975 %2009, 00:24
Ik kan ook gewoon de url bekijken en deze opzoeken in de tree. Als E4X snel genoeg is moet dit wel lukken.

Daarnaast ben ik op zoek naar een goede JavaScript-er om me even te helpen met iets kleins (asdoc.js van de flexbuilder files maakt het mij moeilijk).

Jan
%Europe/Berlin %112 %2009, 03:42
Ik heb hem ook nog eens geïnstalleerd (en ook deze keer weer verwijderd. :S)
Voor mij gebruikt ie veel te veel geheugen en is ie te traag.

-Doc? gebruikt bij mij rond de 80(!) MB ram. (toch een beetje veel voor een 'help functie' niet?)

-CS3 naast CS4 openen puur en alleen voor de help functie gebruikt 18MB ram

-http://www.orison.biz/blogs/chall3ng3r/?p=260 (is de standalone help die ik het afgelopen half jaar gebruikte (mits wat persoonlijke hacks voor de FP10 API)) gebruikt 7MB ram.

Dan is de keuze snel gemaakt...
Maar wel spijtig want doc? ziet er erg goed uit en met de extra features heeft het zeker meerwaarde die ik graag zou gebruiken maar ik snap niet waarom ie 80 MB ram nodig heeft terwijl andere apps bewijzen dat het met 10% daarvan ook kan.

Groeten;
Jan

Doc
%Europe/Berlin %448 %2009, 11:45
Ik heb hem net geïnstalleerd en vind het een buitengewoon handige tool!
Het gebruikt idd wel veel geheugen (59MB bij mij), maar daar heb ik voor de rest geen last van.

Dauntless
%Europe/Berlin %456 %2009, 11:57
Dat komt wellicht door de enorme XML bomen die doorzocht moeten worden (en ook al van in het begin worden ingeladen).

Ik heb even mijn huidige versie (die werkt met SQLite) door de Flex Profiler gehaald en de peak staat op 8MB met Flex Documentation & Papervision3D. Dus goed nieuws zou ik zeggen :D.

Features die er aan komen:
- Highlighten van zoektermen in een pagina
- Lokaal doorzoeken van een pagina
- Downloaden van online ASDocs (gewoon url invullen & wachten)
- Sneller & minder geheugen (blijkbaar :p)
- Tray icon (de eerst volgende versie of die daarna)
- Nog een paar dingen die ik vergeten ben

Zit momenteel in de blok dus de volgende update zal wellicht binnen een maandje komen. Ik ben momenteel al 2 maand bezig met het hacken van asdoc.js, wat geen leuk/eenvoudig werk is als je geen JavaScript kan :p