paultje2000
%Europe/Berlin %575 %2005, 14:48
Beste mensen, ik ben nieuw hier en surf hier al een tijdje rond. Ben een GrafimediaTechnologie student en ben sinds kort bezig met actionscripting.
Nu even een vraagje; Ik ben een interactieve diafragma/sluitertijd/contrast-slider(s) aan het maken. Dit is me voor het contrast al aardig gelukt, alleen zou ik graag de y-waarden van de slider in een tekstvak("waarde") willen laten zien.. dus dat deze waarde veranderd naarmate je de slider beweegt (ook zonder los te laten).
Ik heb hieronder het volgende scriptje tot nu toe:
BeginX = box._x;
BeginY = box._y;
schuif.knop.onPress = function() {
this.startDrag(true, 0, 0, 210, 0);
box.onEnterFrame = boxbewegen;
};
schuif.knop.onRelease = schuif.knop.onReleaseOutside=function () { this.stopDrag();box.onEnterFrame = undefined;};
boxbewegen = function () {
box2._alpha = BeginY-schuif.knop._x;
box3._alpha = BeginY+schuif.knop._x - 200;
};
stop();
nu dacht ik aan de volgende regel: var waarde = BeginY-schuif.knop._x;
waar kan ik deze plaatsen of moet ik wat anders doen? Want als ik deze ergens plaatst, komt er alleen de beginwaarde te staan zonder dat deze veranderd naarmate de schuif verplaatst wordt.
Alvast bedankt! :)
Groeten,
Paul
Nu even een vraagje; Ik ben een interactieve diafragma/sluitertijd/contrast-slider(s) aan het maken. Dit is me voor het contrast al aardig gelukt, alleen zou ik graag de y-waarden van de slider in een tekstvak("waarde") willen laten zien.. dus dat deze waarde veranderd naarmate je de slider beweegt (ook zonder los te laten).
Ik heb hieronder het volgende scriptje tot nu toe:
BeginX = box._x;
BeginY = box._y;
schuif.knop.onPress = function() {
this.startDrag(true, 0, 0, 210, 0);
box.onEnterFrame = boxbewegen;
};
schuif.knop.onRelease = schuif.knop.onReleaseOutside=function () { this.stopDrag();box.onEnterFrame = undefined;};
boxbewegen = function () {
box2._alpha = BeginY-schuif.knop._x;
box3._alpha = BeginY+schuif.knop._x - 200;
};
stop();
nu dacht ik aan de volgende regel: var waarde = BeginY-schuif.knop._x;
waar kan ik deze plaatsen of moet ik wat anders doen? Want als ik deze ergens plaatst, komt er alleen de beginwaarde te staan zonder dat deze veranderd naarmate de schuif verplaatst wordt.
Alvast bedankt! :)
Groeten,
Paul