PDA

Volledige versie bekijken : Meerdere hittests

x_jantine_x
%Europe/Berlin %802 %2008, 19:15
Hallo,

Ik heb al op internet gezocht, en er stond op dit forum al eerder een soortgelijk probleem, maar nog niet echt een duidelijke oplossing, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik ben bezig met een website en wil hierin de hittest functie gebruiken. Als 2 objecten elkaar aanraken moet er iets gebeuren. Ik heb bijvoorbeeld 3 vormen. Als 'blauw' 'groen' raakt gaat is de alpha bijv 50%. Als ze elkaar niet raken is de alpha weer 100%. Dit werkt prima. Wil ik echter 'paars' toevoegen dan werkt de 'if' functie nog wel, maar de 'else' functie niet meer.

Dit is mijn scriptje. Ze zijn allemaal ook versleepbaar, maar dat stukje script heb ik even achterwege gelaten.

onEnterFrame = function () {
if (blauw.hitTest(groen)) {
groen._alpha = 50;
blauw._alpha = 50;
}
if (blauw.hitTest(paars)) {
paars._alpha = 50;
blauw._alpha = 50;
// gotoAndStop(2);
}
if (paars.hitTest(groen)) {
groen._alpha = 50;
paars._alpha = 50;
}
else {
paars._alpha = 100;
groen._alpha = 100;
blauw._alpha = 100;
}

};

Weet iemand misschien hoe ik zowel de if als de else functie kan laten werken? En dus gewoon alle vormen dmv een hittest met elkaar kan combineren?

Alvast bedankt!!

Groetjes Jantine

Jan
%Europe/Berlin %022 %2009, 00:32
onEnterFrame = function ()
{
if (blauw.hitTest(groen))
{
groen._alpha = blauw._alpha = 50;
}
else if (blauw.hitTest(paars))
{
paars._alpha = blauw._alpha = 50;
}
else if (paars.hitTest(groen))
{
groen._alpha = paars._alpha = 50;
}
else
{
paars._alpha = groen._alpha = blauw._alpha = 100;
}
};

Gebruik omwille van de leesbaarheid aub de juiste tags rond je script op het forum: [as ]script [ /as]

Groeten,
Jan

x_jantine_x
%Europe/Berlin %505 %2009, 12:07
Super! Bedankt voor de snelle reactie, het werkt :D
Ik wist niet hoe ik dat script er zo op moest zetten, was m'n eerste vraag in het forum, maar dan weet ik het voor de volgende keer ;)

Groetjes Jantine