Volledige versie bekijken : [AS WEEKLY] Snake!
Dauntless
%Europe/Berlin %773 %2005, 19:33
Haai!
Op verzoek van Jordy: Hier nog een weekly! Deze keer moet iedereen een snake game maken. Je moet alles zelf scripten en designen (hehe, dan krijgen we nog eens wat design werk van AS'ers te zien [}:|] ).
Regels:
Schrijf alles zelf.
Zet ook je source online, liefst met commentaar bij.
Sla hem op als Flash Mx 2004 formaat.
Geef het spel je eigen twist (eventueel), maar zorg ervoor dat je wel blijft zien dat het snake is.
Je mag items in je library hebben, het moet dus niet 100% AS zijn.
Op het einde stemmen we voor de leukste inzending.
Deadline: 1 november
Deze regels zijn dus helemaal niet streng en zo, dus "knock yourself out" !
De deadline is gewoon zodat we vanaf die datum kunnen stemmen. Je mag natuurlijk daarna ook nog je werk inzenden.
Enjoy!
Ps: Ikzelf post later ook nog wel wat :).
Cowerd
%Europe/Berlin %781 %2005, 19:44
Kijk dit vind ik nou een leuk idee!
ik ga meteen beginnen en zal in deze post denk ik ook me inzending zetten:)
[ps] lijkt me wel cool om als award reputatie punten te geven ofzo:)
SaphuA
%Europe/Berlin %796 %2005, 20:06
Hmmm.. ik ben al met een snake-game bezig, maar hier wil ik niet de .fla van online zetten? Als het niet erg is doe ik wel mee, anders dan helaas :)
PS1: Heb in maanden geen Weekly meer gezien? :p
PS2: Kunnen we er geen AS monthly van maken? Dat we elke x-dag van een maand zoiets kleins beginnen, gewoon voor de phun :)
~Sph
Roenes
%Europe/Berlin %797 %2005, 20:08
Je kunt toch zoiezo aan inzendingen die jij de moeite waard vind rep punten geven :)
En ik zal later ook eens wat bouwen :p
Roenes
%Europe/Berlin %803 %2005, 20:16
Saphua, is een maand niet erg lang voor dit soort dingen? Voor mij iig wel, snake kan mij geen maand gaan boeien ;)
Cowerd
%Europe/Berlin %804 %2005, 20:18
Ik vind een week wel een uitdaging maar snake gaat mij niet in 1 week lukken:P
heb geen idee hoe ik dat ding mooi laat bewegen..:P
Jordy
%Europe/Berlin %807 %2005, 20:23
ja je kunt het ook eerst statisch maken, dus met bewegen van 90 graden :). En als je dat lukt de beweging met een curve maken :) zodat het toch speciaal is.
Ik ben ondertussen ook druk bezig ;)
Dauntless
%Europe/Berlin %808 %2005, 20:24
Voor wie het niet gemerkt heeft: Je hebt 2 weken de tijd :). Dat leek me toch een goede tijd om een snake game af te werken.
matzo
%Europe/Berlin %818 %2005, 20:38
mij is het op een dag gelukt, wel doordat het eigenlijk eerst een verbetering van roenes' script moest zijn. Maar daar snapte ik de ballen van dus heb ik mijn eigen versie helemaal zelf gemaakt.
miss iets speciaals in stoppen, en dan hier showen.
de beste zal het niet zijn, maar dan heb ik toch meegedaan.
Master SWF
%Europe/Berlin %837 %2005, 21:05
:D :D :D Het lijkt me erg leuk om aan mee te doen
Doc
%Europe/Berlin %386 %2005, 10:16
Dit vind ik echt tof!!! kick om zoiets te "organiseren" ;)
Jammer dat dit mijn Flash-pet te boven gaat, maar ik ga iig iets proberen :D
SaphuA
%Europe/Berlin %445 %2005, 11:41
Saphua, is een maand niet erg lang voor dit soort dingen? Voor mij iig wel, snake kan mij geen maand gaan boeien ;)
Mjah maar sommige mensen hebben WEL een social life ;)
Maar hoe zit het met de source? Ik denk niet dat ik de enigste ben die zijn source niet online wil zetten. Ik wil natuurlijk wel als er vraag voor is wat uitleg geven om zoiets te maken, maar ik heb het niet zo in source online zetten. Vooral omdat er een hoop mensen zijn die de gfx veranderen en denken dat ze een game gemaakt hebben.
~Sph
Roenes
%Europe/Berlin %453 %2005, 11:53
Mjah maar sommige mensen hebben WEL een social life ;)Daar sluit ik me ook bij aan ;)
Maar dan nog. Een beetje scripter moet toch wel snake in 1 week in elkaar kunnen draaien. Ben je iets minder ervaren, dan is 2 weken een mooie tijd denk ik :p
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %659 %2005, 16:49
die dit maakt, wint! (als het aan mij ligt :P):
http://www.pnflashgames.com/mod-pnFlashGames-display-id-334.phtml
edit:
of deze! :P
http://www.goriya.com/flash/radialsnake/radialsnake.shtml
Roenes
%Europe/Berlin %692 %2005, 17:37
Dat 2e linkje moet makkelijker te doen zijn als die eerste. Die eerste vink wel vet. Maar je wordt er helemaal scheel van na een tijdje :p
rackdoll
%Europe/Berlin %728 %2005, 18:29
ok k ben al begonnen en alweer bijna klaar....
welke specificaties moet de snake hebben?
welke spel regels en dergelijke...
of mogen we dat zelf verzinnen?
Roenes
%Europe/Berlin %730 %2005, 18:31
Zelf verzinnen lijkt me. Iedereen weet wel wat de basis van een snake spelletje is. Heb je leuke toevoegingen/ideeen dan stop ze erin :P dat maakt het alleen maar leuker :)
rackdoll
%Europe/Berlin %646 %2005, 16:31
ok gasten mijn snake is af.
soort van dan. Ik zal er nog aan door werken maar om geen deadline zweet meer te hebben zet ik die shit alvast hier....ben benieuwd wat iedereen er van bakt met zijn/haar snake.
http://www.rackdoll.nl/games
er staan verschillende spellen op, maar degene die je wilt bekijken is " SnakedoLL v1.0.
Dus veel plezier en als er op of aanmerkingen zijn hoor k het graag :)
haaai
rackdoll
%Europe/Berlin %647 %2005, 16:33
ik heb er om precies te zijn 1 dag bijelkaar aan besteed (1 dag vol werken).....dus snake moet te doen zijn :) voor iedereen lijkt me.
en als je niet snel genoeg bent pik je toch lekker mijn script.....dan moet je wel een ref naar mij erbij zetten. aub. :p
hai
Fatty Owl
%Europe/Berlin %648 %2005, 16:33
opmerking: soms verschijnt er een blokje op de snake zelf dit kan denk ik niet....
Dauntless
%Europe/Berlin %648 %2005, 16:34
Je zou een 'hang' moeten maken vlak voor je de muur raakt. Dus bv dat je ipv 1 seconde, 2 seconden hebt voor je de muur raakt.
rackdoll
%Europe/Berlin %663 %2005, 16:55
ik snap niet wat je bedoelt..
rackdoll
%Europe/Berlin %664 %2005, 16:56
[?] je bedoelt hij moet langzamer gaan?
Dauntless
%Europe/Berlin %664 %2005, 16:57
Al eens snake gespeelt op een nokia gsm?
Stel, je slang beweegt per X (=tijdseenheid). Wel, vlak voor je de muur raakt zou je 2x voor het vakje moeten rekenen ipv 1x, want als er nu bij je game een blokje tegen de muur staat is het bijna onmogelijk om die te pakken...
Cowerd
%Europe/Berlin %673 %2005, 17:09
of maak dat je door de muur heen kan:D
rackdoll
%Europe/Berlin %674 %2005, 17:11
ja dat weet ik maar je kan hem wel pakken, zie het als een extra moeilijk heids graad :D hehehe
Ja dits ook nog een beta versie , maar hij staat er wel ! ;) dus.
verbeteringen komen later.
en flash wizard,.......ja soms spawned het blokje op de snake, tuurlijk kan dit wel.
je mag je eigen regels verzinnen. :p
Roenes
%Europe/Berlin %711 %2005, 18:05
Geinige snake! :) Loopt ook soepel. Aangezien het een beta is duik ik nog niet je code in, dat doe ik later wel! :)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %517 %2005, 13:25
en flash wizard,.......ja soms spawned het blokje op de snake, tuurlijk kan dit wel.
je mag je eigen regels verzinnen. :p
lijkt fatty owl zo hard op flash wizard :P :P
rackdoll
%Europe/Berlin %396 %2005, 10:30
ow ja sorry :p
de bug dat je niet alngs de kant kan is trouwens gefixed :)
hehe :D
rackdoll
%Europe/Berlin %681 %2005, 17:21
jongens, ik zie nog steeds geen snakes....waar blijven ze dannnn?!
:D
Cowerd
%Europe/Berlin %735 %2005, 18:39
Ja ik ben maar gestopt met proberen:P ik wacht wel op een makkelijkere weekly:D
Dauntless
%Europe/Berlin %739 %2005, 18:45
Ik ga proberen die 3d snake na te maken... Maar dat duurt ff :p.
Jordy
%Europe/Berlin %742 %2005, 18:49
ik ben ook bezig :) misschien uitstel ??
Roenes
%Europe/Berlin %795 %2005, 20:05
DL, ik wist niet dat jij thuis was in de 3D wereld van flash? :P
Dauntless
%Europe/Berlin %796 %2005, 20:07
Ben er mee bezig ;). 'k Vind dat ik het moet kunnen :D. We zullen binnenkort wel zien of het lukt of niet :p.
SaphuA
%Europe/Berlin %851 %2005, 21:26
Haha :D Ben benieuwd DL meneertje :)
Ik moet nog 1 bug fixen en dan zal ik mijn snake posten...
Wellicht niet optijd ;)
rackdoll
%Europe/Berlin %423 %2005, 11:09
ja ik ben ook wel benieuwd.
Maar ik vindt niet dat er uitstel van de deadline moet komen.
Een battle is een battle...
En trouwens....zo moeilijk is het niet om snake te maken.
Ik wist ook niet hoe het moest en heb et toch binnen een dag voor elkaar gekregen.
Dus het moet te doen zijn!
rackdoll
%Europe/Berlin %503 %2005, 12:05
hhhm vandaag is 30ste...ik zie nog steeds geen snake..betekent dat dat ik win? :)
SaphuA
%Europe/Berlin %512 %2005, 12:18
Ah man! Ik heb nog een hele dag :D
Roenes
%Europe/Berlin %528 %2005, 12:41
Sterker nog: 1 november is de sluiting en oktober heeft 31 dagen :D
Fatty Owl
%Europe/Berlin %923 %2005, 22:09
hier is de mijne :).(bijgesloten .zip file)
Regels:
-Gebruik de pijltjestoesten om te sturen.
-Je kan niet in een keer in de tegenovergestelde richting gaan.
-Pas het difficulty level aan, voor meer of minder punten te krijgen per appel.
-Je kan door muren.
-Je mag je eigen lichaam (natuurlijk) niet opeten.
-Je mag niet lachen met mijn design :P :P
//edit1 en hier de MX (vergeten ;))
//edit2 2 foutjes: -bij gameover staat er youre ipv your
-je begint op level 4 tewijl het vakje op 1 staat
(ik heb geen zit om deze snel te fixen en dan terug zippen en online te zetten, duurt weer lang)
//edit3 ik heb het dan toch maar gedaan ;)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %928 %2005, 22:17
En trouwens....zo moeilijk is het niet om snake te maken.
Ik wist ook niet hoe het moest en heb et toch binnen een dag voor elkaar gekregen.
Dus het moet te doen zijn!
Ik heb hem ook in 1 dag gemaakt :) en ik wist ook niet hoe het moest :P.
xtr0
%Europe/Berlin %962 %2005, 23:06
erg mooi gemaakt! En ik vind de design ook niet slecht hoor.
rackdoll
%Europe/Berlin %479 %2005, 11:30
dus je hebt em in 1 dag gemaakt...?
zeg me eens fatty..........heb je in mijn broncode gekeken voordat je hem inelkaar zette?
Fatty Owl
%Europe/Berlin %482 %2005, 11:34
nee :P ik had geen reden toe, snake is niet echt een moeilijk spel om te maken...heb je zelf gezegd :P
Jaapje
%Europe/Berlin %652 %2005, 15:40
als je links in drukt terwijl je naar rechts gaat dan komt er een BOEm..
Een bug dus..
rackdoll
%Europe/Berlin %684 %2005, 16:25
das geen bug.....bij mijn spel kan je niet tegen jezelf ingaan...
rackdoll
%Europe/Berlin %685 %2005, 16:26
nee maar fatty.....ik vraag me af,
ik heb je code gezien...
en ik wil niet al te hoog getroffen zijn, maar ik kan bijna met zekerheid zeggen dat dat niet jouw script is...
of je moet wel een heeeeele slimme 12-jarige zijn.
ik bedoel....prototypen...als je 12 bent...
neh dat geloof k niet
Dopefish
%Europe/Berlin %690 %2005, 16:34
achja.. misschien is hij wel de new gen AS kiddie
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %692 %2005, 16:37
en die comments in het engels ... 8~
maar ik vind hem wel heel lekker soepel draaien 8D
rackdoll
%Europe/Berlin %698 %2005, 16:45
ja daar ben k et helemaal mee eens :)
Dopefish
%Europe/Berlin %700 %2005, 16:49
tsja owl leg dat maar eens uit....
lekker draaien win je niet mee
pompoenen wel now these days!
Roenes
%Europe/Berlin %731 %2005, 17:32
Fatty, ik heb je inzending nog niet gezien. Ik zal em later eens lekker bekijken. Zelf ga ik niets meer bouwen want dan moet dat in de resterende 5,5 uur. Mocht ik vanaaf nix te doen hebben, knal ik een snake in elkaar. Maar ga er maar niet vanuit. :)
Even voor de rest: Een 12 jarige die met proto's werkt kan wel. Ligt er puur aan waar je interesses liggen en hoeveel tijd je erin steekt. Ik ken ook mensen die vrij jong zijn en met classes werken. Dus leeftijd zegt niet alles ;)
Voor de rest kan ik nog niets over zijn script zeggen, maar ik ga er vanuit dat dat door hem geschreven is. Als je dat toch niet geloofd of erover in discussie wilt gaan, doe dat dan even via PM of MSN zodat deze topic daar niet mee vol loopt.
Dus graag alleen reageren op de code zelf (verbeteringen en dergelijke) of op het snakespel zelf en niet gaan discussieren of de code wel of niet zelf geschreven is :) Dergelijke discussies in deze topic zullen vanaf nu dan ook verwijderd worden door Dauntless of mijzelf :)
Jordy
%Europe/Berlin %775 %2005, 18:36
Hm ik ben ook bezig, kom alleen nu niet verder, Hoe kan ik die snake laten bewegen :). Dus dat ze niet allemaal direct naar beneden gaan als ik op pijltje omlaag druk..
Misschien ben ik wel verkeerd begonnen? Zonder in anderman's fla te kijken probeer ik dit ook te kunnen ;).
Hier mn AS
var amountFollowers:Number = 10;
createHead();
function createHead() {
headMC = this.createEmptyMovieClip("head", 200000);
headMC.lineStyle(10);
headMC.lineTo(0, 1);
headMC._x = 100;
headMC._y = 100;
createFollowers(amountFollowers);
}
function createFollowers(followers:Number) {
trace("aantal followers = "+followers);
for (f=1; f<=followers; ++f) {
mc = this.createEmptyMovieClip("follower"+f, f);
mc.lineStyle(10);
mc.lineTo(0, 1);
this["follower"+f]._x = headMC._x+(f*10);
this["follower"+f]._y = headMC._y;
}
}
Roenes
%Europe/Berlin %837 %2005, 20:05
De meeste gebruikte wijze is werken met een array. In die array sla je alle posities op van de volgers die je in een onEnterFrame doorloopt en aanwijst aan het betreffende staartstukje.
Ook kun je alleen de verwijzing naar de mc opslaan in de array en aan de hand daarvan de posities opvragen. :)
Jordy
%Europe/Berlin %856 %2005, 20:33
tnx roenes :) dat is dauntless me nu een beetje aan t uitleggen :)
Dauntless
%Europe/Berlin %857 %2005, 20:34
En dat lukt niet goed :p.
Roenes
%Europe/Berlin %859 %2005, 20:37
Lastig om dingen uit te leggen zonder al te veel code te geven he ;)
Jordy
%Europe/Berlin %869 %2005, 20:51
nja t ligt niet aan zijn uitleg, denk dat als ik de tekst geef van dauntless in ons msn gesprek dat t voor jullie duidelijke taal is. Maar iedereen is klein begonnen he! ;)
Dauntless
%Europe/Berlin %874 %2005, 20:59
My god, 'k heb juist een hele txt zitten typen voor jordy... Misschien dat iemand anders er dan ook iets aan heeft :p. (Dit gaat ook verder op gesprekken die we al hadden dus misschien staan er verwijzingen in die dus niet kloppen :p)
't Is wel snel geschreven en helemaal niet 'A.N.' maar jah :p.
snakeArray = array met de volgende elementen:
[0] -> de staart van je slang
[1] -> de midden van je slang
[2] -> nog een midden van je slang
[3] -> idem
[4] -> nog een midden
[5] -> je hoofd
Nu,
Je begint oorspronkelijk met een lege array. Wanneer je een hoofd aanmaakt (vooraleer het spel eigenlijk al begonnen is) voer je een functie uit die het begin bolletje maakt:
function init()
{
snakeArray = new Array(); //array voor de zekerheid initialiserne / leegmaken / whatever
var mc = this.attachMovie("node", "node"+depth, depth++);
snakeArray.push(mc);
}
Nu ehbben we dus de volgende array:
snakeArray[0] -> referentie naar de kop van je mc
Aangezien we eerst een slang moeten opbouwen voor hij echt kan gaan bewegen moeten we in het begin alleen bolleetjes bijvoegen, en nog geen verwijeren. Daarom houden we een counter bij:
var counter:Number = 7;
de slang gaat dus 7 bolletjes lang worden voor de staart verwijdert wordt.
Dat zal er zo uitzien:
function addNode()
{
var mc = this.attachMovie("node", "node"+depth, depth++);
snakeArray.push(mc);
mc._x = currentX + 5;
currentX = mc._x;
mc._y = 10;
if(counter == 0)
{
//de staart verwijderen zodat de slang 'beweegt'
var staart = snakeArray.shift(); //eerste ellement opvragen
staart.removeMovieClip();
//die shift zorger ook voro dat alle elementen automatisch een plaatsje naar links opschuiven zodat de eerste positie niet leeg blijft
} else {
counter --;
}
}
Hier is de _x property eigenlijk constant: hij gaat altijd naar rechts gaan en de y blijft ook altij dop dezelfde hoogte (dit moet je zelf maar ff veranderen ;) ).
Na 7 keer die functie uit te voeren is counter == 0 dus wordt de staart verwijdert.
Overzicht van iteraties:
Iteratie 1:
[staart][kop]
Iteratie 2:
[staart][midden][kop]
Iteratie 3:
[staart][midden][midden][kop]
Iteratie 4:
[staart][midden][midden][midden][kop]
Iteratie 5:
[staart][midden][midden][midden][midden][kop]
Iteratie 6:
[staart][midden][midden][midden][midden][midden][kop]
Iteratie 7:
[staart][midden][midden][midden][midden][midden][midden][kop]
vanaf de achtste iteratie is de counter 0 en zodus zal de staart verwijdert worden. Het eerste element wordt dus verwijdert en alles schuift een positie naar links op:
Iteratie 8:
Iteratie 9:
Je ziet dus geen verandering. Als je het in stukjes bekijkt zie je dat wel:
Iteratie 8:
[staart][midden][midden][midden][midden][midden][midden][kop] <- aan begin van de functie (/eind van de vorige functie)
[staart][midden][midden][midden][midden][midden][midden][midden][kop] <-- Toevoegen van de kop
[staart][midden][midden][midden][midden][midden][midden][kop] <- verwijderen van de staart, dus array is terug zoals in het begin
En wat ook misschien verwarrend is: Zogouw je dus die 'staart' verwijdert wordt het laatste 'midden' de staart. Zogouw je een kop bijvoegt wordt de kop een midden en heb je een nieuwe kop.
Iteratie 8:
[staart][midden][midden][midden][midden][midden][midden][kop] <- bij begin
[staart][midden][midden][midden][midden][midden][midden][kop][kop] <- toevoegen van kop
[staart][midden][midden][midden][midden][midden][midden][midden][kop] <- de 'oude' kop wordt een deel van het lichaam
[staart][midden][midden][midden][midden][midden][midden][midden][kop] <- het afhalen van de staart:
[ ][midden][midden][midden][midden][midden][midden][midden][kop] <- er is ff een lege plaats vanvoor aan de array, maar zoals ik al zei zorgt de shift ervoor dat alles 1 plaats naar links gaat:
[midden][midden][midden][midden][midden][midden][midden][kop] <- alles schuift dus op
[staart][midden][midden][midden][midden][midden][midden][kop] <- en ff van dat midden een staart maken.
Ook, die benoemingen van 'staart', 'midden' en 'kop' zijn gewoon om het wat duidelijk te maken... In je echte app moet je die woorden dus helemaal niet gebruiken, want dan zijn alle items in de array gewone referenties naar movieclips.
Kan ook zijn dat ik fout zit met de iteraties en dat hij eigenlijk vanaf 7 al begint te deleten maar 'k heb nu echt geen tijd om dat te testen :p.
Cowerd
%Europe/Berlin %919 %2005, 22:03
Wouw DL bedankt voor de uitleg zeg:D:P
ik zal ehm vanvond nog posten:D
Mediamonkey
%Europe/Berlin %924 %2005, 22:11
Aaaahh ik heb ineens een leuk concept voor snake :P
ipv die saaie blokjes maak je pixelated mannetjes die met een drankje zich op hun plaats een beetje staan te vervelen. Dan bestuur je een feestganger die een congaline aanstuurt. Naar mate er meer mensen meedoen, des te langer wordt de congaline natuurlijk. Als je alle mannetjes hebt begint iedereen te juigen en confetti te strooien, bij een botsing knalt iedereen tegen elkaar op tot iedereen is gevallen.
Leuk of niet? :P
Ik ga 'm overigens NIET maken.. mij teveel animatiewerk.
Fatty Owl
%Europe/Berlin %950 %2005, 22:48
nee maar fatty.....ik vraag me af,
ik heb je code gezien...
en ik wil niet al te hoog getroffen zijn, maar ik kan bijna met zekerheid zeggen dat dat niet jouw script is...
of je moet wel een heeeeele slimme 12-jarige zijn.
ik bedoel....prototypen...als je 12 bent...
neh dat geloof k niet
Ik kan dat ook opvatten als een compliment. En trouwens, ik snap de moeilijkheid van prototypes toch niet. het komt op het zelfde neer als functies alleen handiger (omdat ik eerst dit deed:))
jeFunctie = function(Target){
Target. //actie
}
jeFunctie(instance)
en nu doe ik dit:
MovieClip.prototype.jeFunctie = function(){
this.//actie
}
instance.jeFunctie()
in deze topic (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=4539&highlight=vuurwerk) heeft dauntless mij trouwens geleerd hoe ik prototype's gebruik...
Jij mag van mij een site gaan zoeken waar deze code te vinden is, maar je zal er geen vinden. de engelse commentaar, ik kan gewoon engels.En als ik code's schrijf dan doe ik dat meestal in het engels (behalve sommige variablen dan, dat kan je ook zien. Dit maakt ook niets uit omdat het voor engelstaligen evenveel betekend als 1 lettervars) en zou ik het een beetje dom vinden als ik dan nederlandse commentaar zou zetten.
En als je vindt dat ik mijn code niet zelf geschreven heb, dan is dat jouw eigen probleem. Ik kan ook zeggen dat jij je code niet zelf gemaakt hebt, niemand kan het tegendeel bewijzen.
Zone Managers, sorry dat ik hier op voortgegaan ben maar ik vindt dat ik het recht heb om mijn mening te zeggen wanneer ik vals beschuldigd ben.
Dauntless
%Europe/Berlin %964 %2005, 23:09
Die code heeft Fatty Owl zelf geschreven ja ... Jong geleerd is oud gedaan ;).
En uhm, ik heb nog 51 minuten, dus 'k ga nog zeker iets inzenden :D.
Roenes
%Europe/Berlin %979 %2005, 23:29
En uhm, ik heb nog 51 minuten, dus 'k ga nog zeker iets inzenden :D.Maar je gaat nu toch niet pas van scratch beginnen he? ;)
En zoals gemeld: ik ga niets insturen. Geen zin gehad vanaaf en in eerdere dagen benk het eerlijk gezegd wat vergeten :p
Dauntless
%Europe/Berlin %981 %2005, 23:32
Ben een uurtje geleden begonnen :p. En 'k denk dat het af is... Eerst nog wat testen natuurlijk ;).
Dauntless
%Europe/Berlin %986 %2005, 23:40
Voila, mijn versie!
Roenes
%Europe/Berlin %986 %2005, 23:40
Jah oke, snake in een uurtje moet idd te doen zijn ;) Maar wat meer tijd zou geen kwaad kunnen natuurlijk ;)
Roenes
%Europe/Berlin %994 %2005, 23:51
Ziet er lekker uit DL! Werkt soepel en code zit opt eerste gezicht goed in elkaar. Kzal er later eens diep induiken om te kijken of ik ook AS-opmerkingen heb ;)
Cowerd
%Europe/Berlin %001 %2005, 00:02
Hier is mijne!!
Pc klokje stond fout :O :#
ik weet dat jen iet dood akn:D (voor als je niet tegen je verlies kan:D)
Dauntless
%Europe/Berlin %014 %2005, 00:20
Ok, de Weekly is bij deze afgelopen! Gelieve allemaal bovenaan dit topic te stemmen voor wie je vindt dat de beste snake gemaakt heeft!
(In willekeurige volgorde!)
Cowerd (http://www.flashfocus.nl/forum/showpost.php?p=46495&postcount=70)
DauntLess (http://www.flashfocus.nl/forum/showpost.php?p=46490&postcount=67)
Fatty Owl (http://www.flashfocus.nl/forum/showpost.php?p=46090&postcount=41)
Rackdoll (http://www.flashfocus.nl/forum/showpost.php?p=42299&postcount=18)
Kijk naar alle inzendingen vooraleer te stemmen ;).
Het is een openbare stemming, dus als je op jezelf stemt zien we dat :D.
--
On a personal note:
Spijtig dat er niet zoveel inzendingen zijn... Was het niveau juist een tikkeltje te hoog? Of had iedereen het gewoon te druk (lees lui [}:|] :p) zoals Roenes? (Jk ;) ).
SaphuA
%Europe/Berlin %015 %2005, 00:22
Eeeey we mochten morgen toch ook nog posten? Teminste, als ik die post van Roenes goed begrepen had? |)
Hmmm bale.. dan zal ik de mijne maar gewoon als losse post moeten posten :p
Ik zal ze allemaal morgen wel gaan bekijken..
~Sph
Fatty Owl
%Europe/Berlin %409 %2005, 09:49
Het is Fatty Owl met 2 t's :p
rackdoll
%Europe/Berlin %460 %2005, 11:02
goede inzendingen mensen, k ben trots op jullie ;)
Roenes
%Europe/Berlin %466 %2005, 11:11
Of had iedereen het gewoon te druk (lees lui [}:|] :p) zoals Roenes? (Jk ;) ).:D:#;)
Next time, next time ;)
Ik zal later eens uitgebreid alle inzendingen gaan bekijken en wat op en aanmerkingen posten. Mijn stem blijven jullie nog even schuldig :)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %622 %2005, 14:56
ik stem voor cowerd :p want daar haal ik het meeste score :P:P
Cowerd
%Europe/Berlin %685 %2005, 16:27
Jeej:D
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %504 %2005, 12:06
in die van dl zittn allemaal bugs :P
Dauntless
%Europe/Berlin %507 %2005, 12:10
Zoals?
Dopefish
%Europe/Berlin %596 %2005, 14:19
je kan dood [V]
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %808 %2005, 19:24
ow sorry hele dag weggeweest:
1. als je dood gaat en opnieuw een game speelt is je oude slang er nog ... (attachment)
2. als doodging met een hele lange snake, en dan opnieuwe in het instellingenscherm komt, heb je bijna geen tijd om iets in te stellen, omdat je snake constant tegen zichzelf aanbeukt waardoor ie weer naar het 'game-over-scherm' gaat!
verder weet ik het zo niet, maar hij is wel vet met die draaiing :):D
sux6
Dauntless
%Europe/Berlin %816 %2005, 19:36
Is er nog iemand die die bugs heeft? :S Ik kan ze iig niet 'nadoen' :s
davyvh
%Europe/Berlin %903 %2005, 21:40
Is er nog iemand die die bugs heeft? :S Ik kan ze iig niet 'nadoen' :s
Geweldig leuke bug gevonden:
Zet de snelheid op 1 (zodat alles wat vooruit gaat)
Plaats dan de slang op ongeveer 45° en wacht een half uurtje.
Na dat half uurtje ga je een zeer hoge score hebben door gewoon te wachten :P:P
Jordy
%Europe/Berlin %909 %2005, 21:49
nog een bug:
Als je aan het spelen bent --> rechtermuisknop --> play, dan weer een nieuwe game starten :D en je speelt met meerdere snakes
Cowerd
%Europe/Berlin %911 %2005, 21:52
arme DL:P
Jordy
%Europe/Berlin %912 %2005, 21:54
maar als je t normaal speelt ;) dan is t wel een coole game :D Dauntless, bouw m uit met highscore!
Cowerd
%Europe/Berlin %913 %2005, 21:55
Ja ik vind het alleen niet leuk:P want ik kan niet mer dan 2 appels pakken zonder me te ergeren aan de toetsen:P
Dauntless
%Europe/Berlin %913 %2005, 21:55
/me rent wenend naar buiten ... :p
Wanneer we (Mitch & ik) ons vervelen zullen we hem verder uitbouwen ;).
Roenes
%Europe/Berlin %949 %2005, 22:46
Credits voor Dauntless! Hij heeft de snake gemaakt met de meeste vreemde dingen erin :D
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %951 %2005, 22:50
Credits voor Dauntless! Hij heeft de snake gemaakt met de meeste vreemde dingen erin :D
lol:D
ik vind hem ook wel cool, die bugs óók! :D
Dauntless
%Europe/Berlin %961 %2005, 23:04
Maar 'k kan die van jou (jelmer) nog altijd niet nadoen :S. Hij werkt gewoon bij mij ...
rackdoll
%Europe/Berlin %622 %2005, 14:56
ik heb maar 1 stem :(
dank je Houston! ;)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %628 %2005, 15:05
Dank je Cowerd, Dopefish, Flasher, jelmerdewilde, neuro, X-Fighter :)
Dopefish
%Europe/Berlin %698 %2005, 16:45
euhm.. dl wint dus?
maar hij is ZM dus dat telt niet
dus wint FO !!! HOERA
!
Cowerd
%Europe/Berlin %700 %2005, 16:48
Er staat nergens in de regels dat ZM-ers worden buiten gesloten hoor:P
Dauntless
%Europe/Berlin %729 %2005, 17:31
Waarom zou ik niet mogen meedoen? :(.
Ik mag al niet meedoen met wedstrijden, wat ik ook al verschrikkelijk spijtig vind :(
Cowerd
%Europe/Berlin %732 %2005, 17:34
Precies ik vind dat DL heeft gewonnen al vind ik ze spel stom (wel goed gemaakt hoor:P)
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %874 %2005, 20:59
Maar 'k kan die van jou (jelmer) nog altijd niet nadoen :S. Hij werkt gewoon bij mij ...
misschien ligt het aan mijn pc :X
maar bugs vink wel vet, vooral om ze te vinden :D [:o)]
rackdoll
%Europe/Berlin %642 %2005, 15:25
DL wint man :)
die snake van hem was gewoon goed.
als moet k zeggen dat ThaNarie hier bij mij op me werk zit...en hij heb ook echt een vette snake gemaakt in AS3.0 & 2 player! hehe alleen jammer dat hij te lui wa som hem op tijd te posten ;)
hehe
Dauntless
%Europe/Berlin %644 %2005, 15:28
Rackdoll, werk jij bij MediaMonks ??
Fatty Owl
%Europe/Berlin %718 %2005, 17:14
rackdoll, kleine bug?
http://img138.imageshack.us/my.php?image=snakebug3km.swf
dat doet hij bij mij altijd als je er vanonder tegenaanbotst :)
Ea.Z
%Europe/Berlin %084 %2005, 02:01
Fatty, Respect:D voor een 12jarige heb je aardig wat noten op je zang, en dan niet over je snakespelletje(die ik overigens nog niet bekeken heb) maar hoedje af, om zo hard je mannetje te staan tegen die 'grote' jongens ( en dan nog bijna winnen)... Vind ik wel de max :D btw: thx voor de korte uitleg over die prototypes... kwil daar wel meer rond weten.. **Loopt naar AS forum...** :)
voortdoen zo:)
Dauntless
%Europe/Berlin %700 %2005, 16:48
Bij deze sluit ik de weekly.
't Lijkt erop dat ik gewonnen heb :). En nee, ik heb geen invloed gehad op de uiteindelijke score :p.
(De sticky gaat er dus af en de poll wordt gesloten).
Cowerd
%Europe/Berlin %724 %2005, 17:23
Whoohoo!! applaus!
Dopefish
%Europe/Berlin %750 %2005, 18:00
nou en of.. petje af allemaal...
welnu.. de nieuwe AS Weekly !!! hmm AS dual-weekly misschien
Fatty Owl
%Europe/Berlin %768 %2005, 18:27
Gefeliciteerd dauntless :) k ben verbaasd dat ik nog zoveel stemmen heb :)
behived
%Europe/Berlin %543 %2005, 13:02
beetje te laat, maar ik heb hem af!
behived's snake!!
Dopefish
%Europe/Berlin %574 %2005, 13:47
hij is wel leuk, alleen in je sig moet je er eigelijk eerst op klikken voordat ie moet beginnen.. en die restart en score zijn wel lage resolutie
davyvh
%Europe/Berlin %712 %2005, 17:06
Idd, goed gedaan, hij navigeert zeer prettig.
Alleen het volgende:
Als ik met de snake naar links ga en ik druk op m'n rechts pijltje, dan ben ik 'dood'.
Is dit een bug?
Dopefish
%Europe/Berlin %721 %2005, 17:18
nee dan ga je toch in jezelf.
Cowerd
%Europe/Berlin %722 %2005, 17:21
ja maar das een beetje jammer hoor.. daar zou ik wa tegen doen
Fatty Owl
%Europe/Berlin %725 %2005, 17:24
rackdoll heeft het ook ;). leuk idee om een sigversie te maken, en hij is geslaagd vind ik:)
davyvh
%Europe/Berlin %758 %2005, 18:12
nee dan ga je toch in jezelf.
Ja, maar ik bedoel: het zou beter zijn dat de functie gewoon wordt uitgeschakeld om 'in jezelf' te gaan... Als je naar links gaat, het rechtse pijltje gewoon uitschakelen.
behived
%Europe/Berlin %827 %2005, 19:51
als ik deze week tijd heb bouw ik het erin, is niet zo moeilijk denk ik
Roenes
%Europe/Berlin %865 %2005, 20:46
Ik moet zeggen dat ik de snake goed gelukt vind :) Werkt lekker en zo! :)
Maar toch ff zeuren: het is niet toegestaan om 2 swfjes als signature te hebben.. ;)
behived
%Europe/Berlin %884 %2005, 21:14
ik zal wel een random inbouwen als ik tijd heb :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.