PDA

Volledige versie bekijken : Photoshop Probleem onvoldoende RAM ?

HELLBOY24
%Europe/Berlin %760 %2005, 19:15
hallo,

tot voor kort kan ik mijn photoshop 7 NL niet meer openen.
deze balkje verschijnt: kon photoshop niet initialiseren omdat er onvoldoende
geheugen (RAM) is.
ik weet niet waar het aan ligt. het enige wat ik weet is dat mijn photoshop
hiervoor blokkeerde en moest alles afsluiten en weer opstarten.
dit heb ik gedaan maar kon photoshop niet openen. het balkje verschijnt,
ik druk op OK en ben eruit gesodemieterd.
heb het programma verwijdert en opnieuw geinstalleerd, zelfde verhaal.
kan iemand mij helpen/suggesties/tips?

probeer aub zo duidelijk mogelijk te zijn. ik heb niet veel ervaring met pc's.

Tenshu
%Europe/Berlin %766 %2005, 19:23
Hello,

Photoshop is een zwaar programma om te draaien. het neemt veel ram in beslag. In jou geval denk ik dat het ligt aan je pc. Je hebt minimaal 512 mb RAM nodig om photoshop mee te draaien.

Om te controleren hoeveel mb/gb RAM je hebt klik e op je rechter muisknop op deze computer icoontje (staat op de desktop) en dan klik je in dat menutje wat er verschijnt op eigenschappen. als je dat gedaan hebt verschijnt er een ventser. Onderaan staat dan hoeveel RAM je hebt. Oja dit werkt volgens mij niet bij Win XP SP2 versies.

Ik hoor het wel van je als het niet doet ;)

HELLBOY24
%Europe/Berlin %438 %2005, 11:30
hallo,

bedankt voor je antwoord.
ik heb 128 mb RAM
Pentium (r) III procesor.
Mijn pc is 19gb totaal en ik gebruik maar 10gb

ik kon dus tot voor kort ... WEL met photoshop werken. het programma blokkeerde opeens.
ik heb al ruim een half jaar photoshop op mijn pc, misschien wel meer en vind het gewoon
raar dat mijn pc hem niet meer pakt. dat het aan mijn pc ligt ... lijkt me sterk.
Maar ik ben ook geen pc expert...daarom benik hier gekomen.

NB: Ik heb IMAGE van Adobe niet bijgeinstalleerd want dat neemt alleen onnodig beslag en
ik gebruik het toch niet.

heb je misschien andere suggesties/tips?

MA2R