Volledige versie bekijken : gif "achtergrondkleur" veranderen
roelywoely
%Europe/Berlin %658 %2005, 16:48
Hoe kan je de achtergrondkleur van een transparante gif verandere? Je zult wel denken huh, waar heeft die het over, maar ik zal het ff uitlegge.
Als je een scherpe gif hebt, en je gebruikt die op een andere kleur achtegrond als wit, zie je witte randjes. Zie dit plaatje (photoshop). Hoe kan je alles wat daar omheen wit is weghalen, zodat een transparant plaatje op elke achtergrond kleur mooi is?
link naar voorbeeld:
http://img414.imageshack.us/img414/9537/gfdsgsfdgdfgd4hm.jpg
Laiverd
%Europe/Berlin %680 %2005, 17:20
Kan iemand me vertellen wat dit met HTML/Javascript te maken heeft?
roelywoely
%Europe/Berlin %723 %2005, 18:21
niet veel, ik weet het, maar wel met webdesign.. waar moet ik het anders posten?
Tenshu
%Europe/Berlin %730 %2005, 18:32
Het gaat over pgotoshop en dat is een Grafische Programma, dus je had het in Grafische Software kunnen plaatsen.
mech7
%Europe/Berlin %732 %2005, 18:35
je moet transparante png gebruiken..
Laiverd
%Europe/Berlin %736 %2005, 18:40
Nou het kan echt wel met een gif hoor. Punt is alleen: als je alleen maar de gif hebt, dan moet je de boel gewoon pixel voor pixel corrigeren. Heb je nog een netjes in lagen opgebouwde psd waarin de achtergrond in een aparte laag is, dan is het een kwestie van de kleur van de achtergrondlaag aanpassen en opnieuw exporteren als gif.
John
mknol
%Europe/Berlin %409 %2005, 10:50
Als je een half-transparant plaatje in photoshop save-for-web't, dan kun je de 'matte' aangeven. Dit is de achtergrond kleur waar hij de anti-alias omzet naar je achtergrondkleur.
Volgens mij zeg ik het zo goed.
SubZero
%Europe/Berlin %438 %2005, 11:32
Inderdaad. Een transparante afbeelding is geen echte transparantie. Tenzij je gekartelde randen wil, heb je een kleur nodig waarnaar Photoshop de randen mee moet afwerken (matte zoals mknol2000 al zei). Dus het wordt ofwel de randen handmatig bijwerken (wat nooit 100% het gewenste resultaat zal opleveren), ofwel het bronbestand openen, en transparant maken voor de zwarte achtergrond zoals in dit geval.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.