PDA

Volledige versie bekijken : Externe SWF zeer traag

dolf123
%Europe/Berlin %487 %2005, 12:42
Geachte forummers,

Ik laad een swf in mijn main swf mb.v. 'loadmovie'. Heb ik al tig keren gedaan, dus
dat werkt prima. Nu kijk ik online op mijn pc en loopt het prima. Nu vergelijk ik dat altijd
op andere computers en het blijkt dat ie bij anderen enorm traag loopt. De swf's hebben
allebei framerate 59 en zijn allebei gepublished in Flash Player 7. Weet iemand hoe dit op
te lossen is? Heb al enig zoekwerk verricht, maar niets kunnen vinden.

Alvast bedankt.
Groeten Frederic.

TheDutch
%Europe/Berlin %533 %2005, 13:48
FPS van 60 is wel erg veel en dit zal direct of indirect de oorzaak van jouw probleem zijn. Misschien kan je de FLA bijvoegen zodat ik eens kan kijken hoe je code in elkaar zit?

dolf123
%Europe/Berlin %552 %2005, 14:15
FPS van 60 is wel erg veel en dit zal direct of indirect de oorzaak van jouw probleem zijn. Misschien kan je de FLA bijvoegen zodat ik eens kan kijken hoe je code in elkaar zit?
Ik laad portfolio.swf in index.swf. De indexfile heeft ook een framerate van 59, maar die neemt ie zowiezo al over, dus dat maakt niet uit. Portfolio wordt in index geladen door middel van;

_root.mc_frame.loadmovie("portfolio.swf");

In portfolio zit in een preloader met code;

percent = Math.floor(_root.mc_frame.getBytesLoaded()/_root.mc_frame.getBytesTotal()*100)
percentage = percent + "%";

Dit werkt allemaal. Maar zodra ik online mijn portfolio laad, wordt de hele website langzaam, alles beweegt heel traag. Zodra ik op een ander menu-item klik dan unload ik portfolio.swf met ;

_root.mc_frame.unloadMovie("");

Ik snap niet wat het probleem is.
Jij wel?

Bedankt voor de reactie.

dolf123
%Europe/Berlin %553 %2005, 14:16
Wanneer ik portfolio.swf unload doet hij het trouwens weer goed.

Finesky
%Europe/Berlin %556 %2005, 14:22
Dan ligt het dus aan portfolio.swf.
Breng anders even voor een test de framerate van portfolio.swf terug naar 12.
En dan weer testen.

dolf123
%Europe/Berlin %563 %2005, 14:31
Dan ligt het dus aan portfolio.swf.
Breng anders even voor een test de framerate van portfolio.swf terug naar 12.
En dan weer testen.
Nee want de framerate van portfolio.swf wordt overgenomen van de index-file, dus 59.
Blijf hetzelfde probleem houden. Hoe kan dit?
Wordt ie wel helemaal juist gepreload als ik het doe op de manier die ik gepost had?

Bedankt.

TheDutch
%Europe/Berlin %569 %2005, 14:40
ZIP anders even alle FLAs en voeg het toe aan je post, zoals ik net al vroeg :).

dolf123
%Europe/Berlin %574 %2005, 14:47
ZIP anders even alle FLAs en voeg het toe aan je post, zoals ik net al vroeg :).
Hier staat portfolio.swf;

http://www.pasmanwebdesign.nl/portfolio_test.zip
In index.swf staat niks in, alleen de lege 'mc mc_frame' met AS;

_root.mc_menu_btn1.onRelease = function () {
_root.mc_frame.loadMovie("portfolio.swf");
}

Bedankt dat je de moeite wilt nemen.

TheDutch
%Europe/Berlin %595 %2005, 15:17
Ik moet je teleurstellen, je FLA zit op zo'n manier in elkaar dat het voor mij onmogelijk is om in een redelijk korte tijd een overzicht te krijgen van de hele FLA en de code aan te passen voor een FPS van 30. Misschien een idee om te kijken op welke systeem configuratie jouw portfolio traag is? Bij mij ging hij op goede snelheid (PIV 3.2Ghz).

Erwin