Volledige versie bekijken : php guestbook onder mask
Koenie
%Europe/Berlin %889 %2005, 22:21
Dankzij het forum ben ik al een eind op weg met mijn guestbook. Ik ben er achter hoe tekst via php geladen kan worden achter een mask. Voor de mask is het nodig om fonts te embedden. Zo ver gaat het nog goed. Ik krijg alleen geen datum te zien. Wanneer ik de fonts niet embed en geen mask gebruik, krijg ik netjes een datum te zien bij een bericht. Maar wanneer ik de guestbook onder een mask zet met embedded fonts verschijnt de datum niet meer. Weet iemand een oplossing. Ik heb mijn fla toegevoegd (zonder mask, datum verschijnt ook niet met embedded fonts). http://www.koenmeloen.nl/GuestBook.fla
Koenie
%Europe/Berlin %889 %2005, 22:21
Zou dat kunnen komen doordat de datum gegenereert wordt door php? Wat namelijk wel zichtbaar is, is ingevoerd (naam, email en bericht). Datum komt volgens mij via php tot stand.
Koenie
%Europe/Berlin %890 %2005, 22:22
Onderstaand wordt vanuit een tekstbestandje in flash geladen via php. Kan iemand zien waarom datum bij embedded fonts niet te voorschijn komt? Ik heb al geprobeerd font size...weg te laten. Ook dat helpt weinig.
Name: <b>ikke </b><br>Email: <b><u><a href="mailto:sgijt@ikke.nl">sgijt@ikke.nl</a></u></b><br>Website: <b><u><a href="http://jajaja" target="_blank">jajaja</a></u></b><br>Comments: <b>twywtywetwetwetwetwetwetewt</b><br><i><font size="-1">Date: Thursday 18th of September 2003 ( 04:54:35 PM )</font><br><br>.:::.
Laiverd
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:14
Je hebt in je tekstveld alleen het bold italic font ge-embed, maar in je HTML gebruik je ook gewoon (niet bold) italic, en normal (niet bold en niet italic). Die zul je dan dus apart moeten embedden. Dat kun je doen door ergens offstage dummy dynamic tekstevelden te maken: eentje waar je italic embed en eentje waarin je normal embed. Dat wordt alles wel weergegeven. Deze tekstvelden hoeven geen instancename en geen variabele naam, en het is het handigst om selectable even uit te zetten via het properties panel.
John
Koenie
%Europe/Berlin %401 %2005, 10:38
Het werkt. Geweldig!!! Hoe kan je zoiets weten?
Laiverd
%Europe/Berlin %524 %2005, 13:34
Logisch nadenken ?! Je embed alleen de font outlines voor bold en italic; dat zijn andere fout outlines dan voor normal, italic etc. Als je merkt dat je tekst niet verschijnt zodra je tekst nog iets meegeeft als bold of italic, zal daar dus iets mee aan de hand zijn.
Het staat trouwens ook in de handleiding ;)
Bold tag (<b>)
The <b> tag renders text as bold, as shown in the following example:
text3_txt.htmlText = "He was <b>ready</b> to leave!";
A bold typeface must be available for the font used to display the text.
John
Koenie
%Europe/Berlin %579 %2005, 14:54
Nou ja, in elk geval weer wat geleerd ;)
Ik heb echter nog een probleem. Als er niets is ingevuld zou er een melding moeten komen en wordt het bericht niet verzonden. Nu wordt het bericht gewoon verzonden en komen er lege berichten. Heeft dit te maken met embedded fonts? Is dat een een leeg veld niet herkenbaar? Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Flasher
%Europe/Berlin %617 %2005, 15:49
welke code gebruik je nu??
normaal gesproken zou je zoiets krijgen:
var minLength:Number = 5;//de minimum lengte
if(invulveld.text.length>=minLength) {
//verzend code
} else {
//error code
}
Koenie
%Europe/Berlin %628 %2005, 16:04
on (release) {
if (Name eq "") {
_level3.Status = "Je moet wel een naam invullen";
} else if (Email eq "") {
_level3.Status = "Je moet wel een emailadres invullen";
} else {
Submit = "Yes";
NumHigh = 10;
NumLow = 0;
_level3.GuestBook = "Processing.. Loading New... ";
loadVariablesNum ("http://www.koenmeloen.nl/GuestBook.php", 3, "POST");
_level3.Status = "Your entry has been submitted. You should see your comments appear immediatly";
gotoAndStop (2);
}
}
Laiverd
%Europe/Berlin %677 %2005, 17:16
Ik had al gezien dat je variabelenamen in de vorm _level3.blah gebruikt. Niet slim; vergeet die variabele naam als het erom gaat tekst in een tekstveld te zetten; gebruik daarvoor gewoon een instancename. Ik weet niet precies wat een variabele met als naam in het properties venster _level3.blah doet, maar in je code gaat de player op zoek naar een variabele op _level3 die blah heet. Als die daar niet is, kan ie ook niet worden gezet. Simpel. Dus begin eens met het gebruik van normale variabele namen, en gebruik alleen in je actionscript evt. padverwijzingen als instancename.bla of _level3.bla. En gebruik ook instancenames om tekst in een tekstveld te krijgen.
En nog een tip: overweeg zeer het gebruik van LoadVars in plaats van loadVariables()
John
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.