PDA

Volledige versie bekijken : set cookie

Saskia
%Europe/Berlin %739 %2005, 18:45
Hoi iedereen

Ik heb een vraagje... kan er mij iemand eens op een eenvoudige manier vertellen hoe ik een taalcookie kan plaatsten en opvragen?

Ik bedoel, als je een taalpagina hebt, en je hebt 2 buttons. Eentje nederlands en de andere frans... hoe kan ik dan voor in het vervolg automatisch de surfers naar hun taal laten doorgaan zonder dat ze dan telkens op nieuw hun taal moeten selecteren?

Ik heb al overal gezocht, maar het is allemaal zo ingewikkeld uitgelegd en ik vind niet wat ik zoek. Volgens mij wee tik wel wat er moet gebeuren, maar hoe ik het script moet schrijven dat lukt mij niet.

Je moet dan gewoon op elke knop, een set cookie doen, eentje met frans en de ander met nederlands... als je dan terug gaat naar de site, moet je dan eerst kijken of er een cookie is...is er een cookie, dan afhankelijk van welke cookie er is ge-set... een redirect doen naar de bijbehorende taalpagina. Dacht ik zo... maar schrijf dat maar eens neer !!!!

[:I] Zou er mij iemand alsjeblieft kunnen helpen???
Bedankt !!! :)

brossiekoppie
%Europe/Berlin %772 %2005, 19:32
Best deze topic verplaatsen naar ServerSide scripting. Het is namelijk veel simpeler om dit met php te doen. Ik weet niet of je hier al ervaring mee hebt maar hier alleszins een beknopte doch uiterst volledige uitleg. ;)

Je zet helemaal bovenaan je pagina die de extensie .php heeft dit :

<?php
if(!isset($_COOKIE['mijnTaalCookie'])){
setcookie('mijnTaalCookie','$_GET['taal']',time()+3600000);
}
else{
if($_COOKIE['mijnTaalCookie'] == 1){
include('franseVars.php');
}
else{
include('nederlandseVars.php');
}
}
?>

Hier controleer je of er al een cookie bestaat. Zo nee, plaats je de cookie met de gekozen taal (bvb. 1 = frans en 0=nederlands)

webenter
%Europe/Berlin %821 %2006, 20:42
download voorbeelden op

www.webenter.nl
http://www.webenter.nl/webtools/webtools.htm