Volledige versie bekijken : MYSQL rows apart in één flash
dicespark
%Europe/Berlin %518 %2005, 13:26
Ja jongens, ik weet het. Er is al veel geschreven en gepost over MYSQL in flash, ik heb zelf ook nog ooit eens een tut hierover geschreven, maar nu kom ik er zelf toch echt niet meer uit.
Wat is wil: Bepaalde rijen uit MySQL weergeven in één flash movie, bijvoorbeeld links(tekst, URL + omschrijving). Voorheen deed ik het altijd zo: een php pagina met steeds een nieuw flashfilmpje voor iedere link (zie http://www.ojccomeet.nl/links/ ). Maar ik ben ervan overtuigd dat ik dit ook in 1 flash fimpje moet kunnen zetten.
Dus mijn vraag is, hoe kan ik regel voor regel uit een php/mysql halen, zodat ik dat weer afzonderlijke actions aan kan koppelen, in één flash file.
Ik zou het super vinden als iemand met red, uit deze situatie.
Johnny Cash...
Roenes
%Europe/Berlin %523 %2005, 13:33
Je kunt toch in php je gewone select query uitvoeren. De resultaten daarvan echo je naar flash en daar loop je door alle resultaten heen dmv een for/while loopje.
Dat is toch te doen lijkt me :)
dicespark
%Europe/Berlin %529 %2005, 13:41
Bedankt voor je snelle reactie!
Helaas begrijp ik je niet helemaal, maar bedoel je dat ik de hele output ineens naar flash moet sturen? Hoe weet flash dan, hoeveel rows ik wil weergeven....zodat het zoiets wordt maar dan in Flash:
LINK 1 (als ik hier op klik naar URL1 bijvoorbeeld)
LINK 2 (als ik hier op klik naar URL2 bijvoorbeeld)
LINK 3 (als ik hier op klik naar URL3 bijvoorbeeld)
LINK 4 (als ik hier op klik naar URL4 bijvoorbeeld)
enzovoort... en als dit er dan teveel worden dat ik dan weer naar beneden kan scrollen...maar het kan dus niet als 1 tekstvak weergegeven worden, omdat ik dan niet steeds een action eraan kan koppelen.
Damn, dit is moeilijk uit te leggen. daarom is het ook zo moeilijk om een tutorial te zoeken die precies dit behandeld.
dicespark
%Europe/Berlin %530 %2005, 13:44
Toevoeging: Misschien dat Flash dan een nieuw 'object/movieclip' aan moet maken, voor iedere row in de database. Hoe zou ik dat moeten doen of heeft iemand een voorbeeld?
MaTix
%Europe/Berlin %842 %2005, 21:12
Hey hier wil ik wel meer over weten!
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem!
Ik heb geen idee hoe ik het moet doen!
Greetz
dioneo
%Europe/Berlin %342 %2005, 09:13
maar het kan dus niet als 1 tekstvak weergegeven worden, omdat ik dan niet steeds een action eraan kan koppelen.
In principe kun je het wel in een tekstveld zetten. Gewoon htmltext van maken, met een
<a href="url">link</a>
Andere optie, als je nog meer wilt doen is de asfunction-truc gebruiken.
Zorg dat je URL en LINK in een array hebt zitten. Voor iedere link voeg je dan dit toe:
for (i=0; i<linkname.length; i++) {
mijnlinktekstveld.htmlText += "<A HREF=\"asfunction:clickLink,"+i+"\">"+linkname[i]+"</A><BR/>";
}
waarbij er een functie is, function clickLink(i){} die zorgt voor de afhandeling. Bijvoorbeeld de hits bijhouden, of een extra tekst tonen, of erzin maar iets leuks...
dicespark
%Europe/Berlin %352 %2005, 09:26
Bedankt,
ik begrijp wat je bedoelt, maar mijn doel is om echt actions eraan te koppelen.
Ik zit al een tijd te kloten met Duplicate movieclips, die een nieuwe positie geven, het tekstvak een andere variable geven, maar op de een of andere manier doet ie de truc niet.
dioneo
%Europe/Berlin %365 %2005, 09:46
een
asfunction:clickLink,i
is een action...
als duplicateMovieClip niet werkt, gebruik dan attachMovie.
dicespark
%Europe/Berlin %813 %2005, 20:32
Ik heb nog eens nagedacht...
misschien is het verstandig om nog eens beter te omschrijven wat ik wil.
Ik wil aan een movieclip, die een stukje tekst uit een Database haalt, een action willen koppelen, die, na op een button te drukken, een volgende frame opent met een nieuwe inhoud gebaseerd op de ID die aan de Tekst in de database gekoppeld is.
ff denken....ja dat wil ik!
Wie helpt me! Dankje!
nookyalur
%Europe/Berlin %619 %2005, 14:51
sidenote:
waar kan ik je script/tutorial vinden om het systeem te maken zoals op http://www.ojccomeet.nl/links/ ?
Ik ben dringend op zoek naar zoiets...
thx
meagain
%Europe/Berlin %508 %2005, 12:12
Je kan dit server-side regelen:
Loop door het mysql-result en zet elk item om naar een link (met asfunction). In je swf heb je een tekstvak met html op true. Daarin zet je het resultaat dat je van php terugkrijgt.
Je moet dit wel gaan doen met asfunction, hierover zul je dus wat moeten gaan lezen/leren.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.