PDA

Volledige versie bekijken : photoshop naar flash

Acid
%Europe/Berlin %160 %2005, 04:50
Hoi
Ik maak altijd mijn layouts in photoshop en daarna afwerken in HTML, maar ik wil nu eens een keer met flash gaan werken, maar ik loop nu al gelijk tegen een probleem aan.
Hoe kan ik van photoshop expoteren naar flash zonder dat ik moet puzzelen waar alle stukjes moeten.
Of doe ik nu iets wat compleet anders moet :I

najha iig alvast bedankt.

Acid

Jelle
%Europe/Berlin %180 %2005, 05:20
Er bestaat een programma die de layers van PS exporteert naar layers in flash. Dit worden dan bijvoorbeeld allemaal .png afbeeldingen.

Zoek eens bij "psd to fla converter"

Succes

Larsvu
%Europe/Berlin %401 %2005, 10:37
Een groot voordeel van Flash is dat het werkt met vectoren. Met vectoren kun je ervoor zorgen dat de bestands grootte kleiner blijft dan wanneer je deze maakt in Photoshop.
Persoonlijk gebruik ik photoshop voor bepaalde effecten. Maar ik gebruik dit het liefst zo min mogelijk. Ik zie het als een uitdaging om de website zo klein mogelijk te houden en dan toch visueel aantrekkelijk te maken (wat JUIST metflash mogelijk is).

Dus de vraag:doe ik nu iets wat compleet anders moet
Niet persee, maar kijk of je niet een aantal vormen om kan zetten in vectoren. Meer dan 50% van de wereldbevolking, maakt nog steeds gebruik van een modem (meesta lwel oudjes ;) ) Zorg ook (wanneer het je doelgroep is) dat ook zij de website kunnen bekijken.
:p

Mitch
%Europe/Berlin %404 %2005, 10:42
http://www.medialab.com/psd2fla/#Download k heb deze ff snel gevonde. Misschien ga ik het is uitproberen. Maar ik kijk altijd wat ik wel of niet in vector kan maken, ik maak meestal gewoon zelf pngtjes of gif net wat het best werkt, die zet ik dan in mijn fla en dan ga ik kijken hoe het verder moet. Werkt prima :D

Larsvu
%Europe/Berlin %424 %2005, 11:11
Ik, als Nederlander, zou dit wel gebruiken als het gratis was... maarja, het kost geld :p

Mitch
%Europe/Berlin %437 %2005, 11:29
Ook best wel duur. 90 euries voor iets wat je zelf ook gemakkelijk kan doen :mad:

Acid
%Europe/Berlin %596 %2005, 15:18
owkeej bedankt ik ga eens spelen met vectoren.
En PSD2FLA werkt ook wel makenlijk :D.

BDisOKE
%Europe/Berlin %009 %2005, 01:13
Ook best wel duur. 90 euries voor iets wat je zelf ook gemakkelijk kan doen :mad:

Nouja, duur...
Als jij dit dagelijks moet doen en het omzetten kost je per keer een paar uur.
Dan is het natuurlijk snel verdiend dacht ik zo. :)

Ik zou is proberen een site die je hebt gemaakt na te maken in flash zelf.
En dat is vergelijken met het aantal KB's als je de psd had geimporteerd.

Eigenlijk zou je het nu geheel anders moeten bekijken.
Een flash site is vaak heel iets anders en heeft dus een andere aanpak nodig dan je tot nu toe altijd gebruikt...
Ik zou gewoon is wat gaan experimenteren met flash. :cool: