Volledige versie bekijken : zoekresultaat bij specifiek zoekwoord Google levert alternatief domein op
Henck
%Europe/Berlin %660 %2008, 15:50
Beste forumgenoten,
Ik kom er niet meer uit;
ik heb mijn website www.dejongtraining.nl pas geleden vernieuwd. Deze stond altijd op nummer 1 onder zoekwoord 'agressietraining' Nu ben ik na optimalisatie 5 plaatsen gezakt voor dit zoekwoord... Hoe kan dit? De oude site bestond uit frames, tabellen en een flashmenu. Ik heb nu slechts's DIV's en een tekstmenu. Zoekwoorden etc zijn gelijk. Het woord agressietraining komt nu zelfs vaker voor dan op de oude site. Dit was vraag 1 :)
Vraag 2: Nu heb ik ook het domein agressietraining.nl. Onder dit domein wordt de site ook gehost. Wat ik nu volledig niet begrijp is dat onder dit domein de site niet wordt teruggevonden, alleen onder www.dejongtraining.nl. In combinatie met de vele 'agressietraining' woorden die terugkomen op de site zou deze site toch helemaal moeten scoren in Google? Zelfs site's waar dit woord veel minder op voorkomt staan heel hoog, en bij mij zit het zelfs in het domein!
Heeft iemadn een idee?
Hartelijke groet, Henck
Bargok
%Europe/Berlin %690 %2008, 16:35
Vraag 1: Dit is een goed voorbeeld van over-opimalisatie. Google is niet dom, en herkent opzettelijke optimalisatie. Al je keywords dikgedrukt maken, of als links tonen betekent dat je een tik krijgt. 5 Plaatsen is in dit geval nogal weinig.
Vraag 2: Duplicatie content. Omdat de www.dejongtraining.nl geschiedenis heeft, pakt Google dit als vertrouwd domein, en laat de "plaksite" weg.
Beide foutjes van slecht uitgevoerde optimalisatie :).
Henck
%Europe/Berlin %701 %2008, 16:50
Dank voor je reactie; toch nog wat vraagjes hierover.
Punt 1 kan ik iets mee. Nu is het wel zo dat ik maar twee keer extra het woord agressietraining heb toegevoegd. De links op de homepage zoals nu afgebeeld in de tekst stonden ook op de oude pagina. Twee extra links, dit kan toch niet zozeer het verschil maken?
Punt 2. wat is bij punt twee dan slecht geoptimaliseerd, ik heb daar toch verder geen keuze? Of kan ik het voorkeursdomein via Google wijzigen? De situatie zoals hij nu is bestond voorheen al en is gecreeerd door voorgaande webonderhouder.
Groeten, Henck
mknol
%Europe/Berlin %711 %2008, 17:04
Is je pagerank verlaagd t.o.v. van eerst? Want misschien zijn er in de tussentijd andere 'betere' sites bijgekomen. Dan ligt het dus niet speciaal aan jou/jouw site.
Site ziet er goed uit. Nu is het tijd om ook veel aandacht besteden aan links (op relevante sites) die naar jouw site linken. Dit werkt altijd goed. Alleen een goede, nette site, daar red je het niet alleen mee. Des te meer links; des te 'belangrijker' je bent.
Henck
%Europe/Berlin %728 %2008, 17:28
Hallo Mark,
zie je in de Broncode geen rare dingen staan waar Google moeite mee heeft? En denk jij ook dat het woord 'agressietraining' te vaak terugkomt op de homepage?
Pageranking is 0.
Gekke is wel dat de oude site het 2 weken geleden nog perfect deed en zonder problemen altijd op 1 stond. De site had dezelfde verwijzingen.
Kan het te maken hebben met hetvolgende:
We hebben enkele pagina's die niet meer opgenomen zijn in de nieuwe site. Deze zijn btw niet relevant voor het zoekwoord. Om te voorkomen dat er 'dode' links ontstaan op het web naar deze pagina's heb ik deze pagina's (5 stuks) een portal gegeven. Dit houdt in dit geval in dat ik een copy van de indexpagina heb gehangen aan de website waar je alleen via deze externe links op terecht komt. Vervolg pagina's verwijzen uiteraard weer gewoon naar de gangbare pagina's. Nu ontstaat er dus wel dubbele content. De pagina's die als portal dienen hebben dus een andere naam, maar gelijke content als de nieuwe index pagina.
Zit het hem hier in? Voorbeeld www.dejongtraining.nl/pesten-op-het-werk.html De oorspronkelijke pagina die hier aanhing is nu verwijderd en vervangen voor een copy van de indexpagina. Ik was namelijk bang wanneer ik hier alleen een link naar de indexpagina op plaatste, de relevantie van de pagina opzich was verdwenen en dus ook uit Google zou verdwijnen.
mknol
%Europe/Berlin %024 %2008, 00:34
Ik denk dat je broncode wel oke is. Ik denk ook dat je oplossing voor dode links niet veel verschil maakt, dit is alleen maar goed (ipv een 404 natuurlijk)
Ik zie trouwens dat je pagerank 3/10 of 4/10 is. Dat is niet veel, ook niet echt heel weinig. Je moet er rekening mee houden dat je site niet direct hoger komt bij een update, vaak eerst lager. Geef het dus nog even de tijd, zorg voor meer links naar je site. Je kunt bij de juiste startpagina dochters je site aanmelden, en je hebt meer van dergelijke portals. Regel ook een plaatsje bij dmoz.org. Wat je ook kunt doen, is je eigen site op digg.com zetten, delicious en andere social sites.
Echt; richt je op links!
Bargok
%Europe/Berlin %550 %2008, 13:12
Punt 2. wat is bij punt twee dan slecht geoptimaliseerd, ik heb daar toch verder geen keuze? Of kan ik het voorkeursdomein via Google wijzigen? De situatie zoals hij nu is bestond voorheen al en is gecreeerd door voorgaande webonderhouder.
Probleem is dat beide websites een 200 OK header sturen.
Door op www.dejongtraining.nl een 301 te plaatsen naar de nieuwe URL:
- Google indexeert de nieuwe URL, en verwijderd de oude.
- Linkwaarde van de oude, wordt doorgegeven naar de nieuwe.
Vrijgegeven pagerank is niet interessant overigens, aangezien de pagerank bij google intern constant schuift.
Hou er overigens ook rekening mee dat google opmerkt als een hele website "spontaan" veranderd. (denk hierbij aan media bedrijven die nr1 ranked domeinen opkopen en er een commerciele website opzetten.) Je verliest dus een stukje autoriteit.
Henck
%Europe/Berlin %734 %2008, 17:37
Stomme vraag misschien, maar hoe doe ik dat? Ik geloof dat ik geen .htaccess kan aanmaken, omdat de server dit niet ondersteund. Als ik dit in PHP doe, moet dit er geloof ik zo uitzien?
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />
<?
Header( "HTTP/1.1 301 Moved Permanently" );
Header( "Location: http://www.new-url.com" );
?>
<title>Untitled Document</title>
</head>
<body>
</body>
</html>
Ik heb geen ervaring met PHP en volgens mij kan ik zo alleen bewuste pagina's doorsturen, of zou dat al voldoende zijn. www.agressietraining.nl wordt sowieso niet gevonden, dus misschien moet ik het gewoon bij dejongtraining.nl houden.
Want hoe zet ik een 301 redirect op heel de site? dit gaat toch alleen per pagina?
Ik vindt veel codes terug hiervoor op het net, maar heb net te weining ervaring om ze zo toe te passen, iedere hulp is erg welkom, alvast bedankt!
Groeten, Henck
Bargok
%Europe/Berlin %093 %2008, 02:14
header("Location: http://www.newsite.com/", true, 301);
Henck
%Europe/Berlin %755 %2008, 18:08
Heel veel dank voor de info tot zo ver!
...server bleek geen .htaccess bestand te accepteren. Heb dit nu aangevraagd...
Mijn laatste 2 vragen in deze kwestie:
Vraag 1: Kan ik een complete site redirecten (wegens ander voorkeursdomein, ik heb 5 domeinnamen en varianten bij dezelfde hosting) + tegelijktijdig nog een aantal losse pagina redirecten (pagina's die niet meer bestaan laten verwijzen naar soortgelijke pagina's in de nieuwe site, binnen het nieuwe voorkeursdomein) in 1 .htaccess bestand zetten? Of conflicteerd dit?
Vraag 2: Kan ik de oude indexpagina (index-welkom.html - helaas want onderdeel van frames) het best naar www.agressietraining.nl/ sturen, of naar www.agressietraining.nl/index.html
Ik heb de volgende code gemaakt in het .htaccess bestand:
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
#
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.agressietraining.nl$
RewriteRule ^(.*)$ http://www.agressietraining.nl/$1 [R=301]
redirect 301 /index-welkom.html http://www.agressietraining.nl/index.html
redirect 301 /agressie-opleiding.html http://www.agressietraining.nl/agressietrainer.html
Deze vragen + antwoorden vindt ik serieus nergens terug op internet... :S
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.