PDA

Volledige versie bekijken : [ Fixed ] weergave volgorde forums

didgsound
%Europe/Berlin %005 %2005, 01:07
He,

Is er nix te verzinnen de volgorde van de "nieuwe posts".
Deze worden nu op postvolgorde weergegeven.
Ik zou al tevreden zijn met een instelling om forums op alfabetische volgorde ofzo te kunnen instellen.
:o

WernerL
%Europe/Berlin %607 %2005, 15:34
Nieuwe posts ordenen op alfabetische volgorde?
Dat lijkt me dus echt irritant. :-)

TheDutch
%Europe/Berlin %624 %2005, 15:58
Lijkt me ook helemaal niets, wat is daar nu het nut van?

The_One
%Europe/Berlin %665 %2005, 16:58
Ik vond het, persoonlijk, vroeger bter [ik lijk wel een bejaarde]. Toen was alles gesorteerd op subforum. Je ziet dan direct wat nieuw is in welk subforum.

[nu zie je dat ook, maar dan moet je eerst naar rechts kijken, om te zien in welk subforum een nieuwe toeoeging in een topic is gepost.]

Jorim
%Europe/Berlin %825 %2005, 20:49
Ik vond het, persoonlijk, vroeger bter [ik lijk wel een bejaarde]. Toen was alles gesorteerd op subforum. Je ziet dan direct wat nieuw is in welk subforum.Met de toevoeging &sortby=forum aan de url van 'Nieuwe Posts' (zo dus (http://www.flashfocus.nl/forum/search.php?do=getnew&sortby=forum)) bereik je al wat jij wilt, maar dan niet uitgebreid in aparte groepen gesorteerd zoals bij Snitz, maar het is een begin!

Ook op vBulletin hebben ze het erover: zie hier (http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=144095&highlight=%2Bnew+posts+%2Bsort)

Dauntless
%Europe/Berlin %833 %2005, 20:59
Met de toevoeging &sortby=forum aan de url van 'Nieuwe Posts' (zo dus (http://www.flashfocus.nl/forum/search.php?do=getnew&sortby=forum)) bereik je al wat jij wilt, maar dan niet uitgebreid in aparte groepen gesorteerd zoals bij Snitz, maar het is een begin!

Ook op vBulletin hebben ze het erover: zie hier (http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=144095&highlight=%2Bnew+posts+%2Bsort)
Het werkt niet bij mij :(

The_One
%Europe/Berlin %984 %2005, 00:37
Hier ook niet :(

Jorim
%Europe/Berlin %410 %2005, 10:51
Raar...

Met http://www.flashfocus.nl/forum/search.php?do=getnew&sortby=forum krijg ik ze toch echt gesorteerd...

Hmm, ook niet elke keer zie ik nu, die functie is een beetje buggie :(

didgsound
%Europe/Berlin %153 %2005, 04:40
Ik bedoelde inderdaad de "oude" indeling van "active topics" , dus netjes verdeeld in subfora.

Ik kriig het ook niet voor elkaar om met de toevoeging &sortby=forum de fora te organiseren helaas.
Voor mij was dat veel overzichtelijker, en het interreseert me niet zo in welke volgorde, als het maar bloksgewijs is.

Die truc met de toevoegen zoals het bij jou 'soms' werkt, hoe doe je dat?
"Nieuwe Posts" is toch voor iedereen uniek, die info komt toch uit je cookie?
Nu zet ik de link + de toevoeging in een browser adresbalk en dan enter,
maar communiceert dit nieuw browserved ook met het cookie?

Jorim
%Europe/Berlin %386 %2005, 10:16
Aan de zoekactie do=getnew voeg je &sortby=forum toe en dan zou je een gesorteerde weergave van alle nieuwe berichten moeten krijg, dat werkt dus niet echt. Volgens mij heeft nieuwe berichten tegenwoordig niks meer met cookies te maken, in de database wordt opgeslagen wanneer jij voor het laatst actief was en daarvanuit wordt gekeken welke berichten voor jou 'nieuw' zijn.

Maar de functie werkt idd niet, ik denk dat het dat ik het teste leek alsof het werkte. Ik krijg het nu ook niet meer voor elkaar!

[edit]
Shit ik heb het niet goed gelezen, dat werkt pas in Beta 3 en die wordt hier (natuurlijk) niet gebruikt. Sorry! :I

Mitch
%Europe/Berlin %424 %2005, 11:11
Ik heb er totaal geen problemen mee ik zie zo wat er nieuw is gepost, op de startpagina zie je het ook goed rechts.

@Jorim: lol ik ben niet de enigste dus die flash enz. probeert te combineren met een chemische opleiding :p

Jorim
%Europe/Berlin %462 %2005, 12:06
@Jorim: lol ik ben niet de enigste dus die flash enz. probeert te combineren met een chemische opleiding :p
Dat viel je in één keer op aan mijn wazige manier van reactie geven ?? ;)

Waar doe jij chemie ??

didgsound
%Europe/Berlin %862 %2005, 21:42
De voorgestelde truc werkt dus niet.
Maar het is nu nog steeds niet bekend of de orgineel gevraagde suggestie;
"mogelijkheid op sorteren per subforum van 'nieuwe topics' "
een relevante suggestie is.
Om eventueel aan de "todo" lijst toe te voegen.

Richard
%Europe/Berlin %876 %2005, 22:01
Lijkt me een goed idee om het per subforum te ordenen.
Of in ieder geval die mogelijkheid te hebben.

Jorim
%Europe/Berlin %008 %2005, 01:12
En jawel ook dit werkt nu. Standaard worden de nieuwe topics nu gerangschikt op (sub)forum en met de toevoeging &sortby=lastpost kan je hem weer terugzetten (in je favorieten ofzo) naar het oude systeem. Just what you like! :D

Tha Narie
%Europe/Berlin %013 %2005, 01:19
En in de toekomst zijn de table-kopjes klikbaar om te sorteren :p Toch Jorim? ;)

The_One
%Europe/Berlin %848 %2005, 21:22
mooizo:)! goed werk!:)

Jorim
%Europe/Berlin %891 %2005, 22:23
En in de toekomst zijn de table-kopjes klikbaar om te sorteren :p Toch Jorim? ;)Tuurlijk, en dan plak jij er even een cookie aan die onthoud wat je laatste keuze was :p

Tha Narie
%Europe/Berlin %905 %2005, 22:43
Is goed ;)

Cowerd
%Europe/Berlin %396 %2005, 10:30
Ja dat lijkt mij veel beter:)

Jorim
%Europe/Berlin %423 %2005, 11:09
Kunnen de boom in jullie ;)