Kytana
%Europe/Berlin %529 %2008, 12:43
Hey,
Ik ben beetje bij beetje aan het leren om php code te gebruiken zonder DW behaviors.. en nu ben ik een beetje vastgelopen.
De bedoeling is dat ik de antwoorden uit een vragenlijst ophaal en dan verschillende meldingen laat zien.
- bij alle antwoorden goed moet er "gefeliciteerd je hebt alle antwoorden goed" komen,
- bij niet alle antwoorden goed moet er "je hebt niet alle antwoorden goed" komen,
- bij geen enkel goed antwoord moet er "je hebt geen enkele vraag goed" komen te staan.
nu heb ik in php het volgende:
<?php
$vraag1=$_REQUEST["vraag1"];
$vraag2=$_REQUEST["vraag2"];
$vraag3=$_REQUEST["vraag3"];
if($vraag1=="boom") { echo"u heeft vraag 1 goed beantwoord";
}
if(($vraag2=="tand") and ($vraag1=="boom")) { echo" u heeft vraag 1 en vraag 2 goed beantwoord";
}
if($vraag3="wind") { echo" u heeft vraag 3 goed beantwoord";
}
else{ echo "je hebt niet een vraag goed beantwoord, of de velden niet of onjuist ingevuld"; }
$a=$_REQUEST["aantal"];
while($a<=100){
echo "Gefeliciteerd, je hebt alle vragen juist beantwoord <br>";
$a=$a+10;
}
?>
misschien dat de code nog niet helemaal klopt ivm al die rare haakjes en punt-komma's :P maar wat ik dus zoek is een manier om te zeggen:
Als alle antwoorden goed zijn, laat dan "alle antwoorden zijn goed" zien.
Ik ken nu alleen de code "AND" om meerdere voorwaarden in te vullen, maar daarmee kan ik maar 2 variabelen verwerken, dit zijn er 3..
Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik ben beetje bij beetje aan het leren om php code te gebruiken zonder DW behaviors.. en nu ben ik een beetje vastgelopen.
De bedoeling is dat ik de antwoorden uit een vragenlijst ophaal en dan verschillende meldingen laat zien.
- bij alle antwoorden goed moet er "gefeliciteerd je hebt alle antwoorden goed" komen,
- bij niet alle antwoorden goed moet er "je hebt niet alle antwoorden goed" komen,
- bij geen enkel goed antwoord moet er "je hebt geen enkele vraag goed" komen te staan.
nu heb ik in php het volgende:
<?php
$vraag1=$_REQUEST["vraag1"];
$vraag2=$_REQUEST["vraag2"];
$vraag3=$_REQUEST["vraag3"];
if($vraag1=="boom") { echo"u heeft vraag 1 goed beantwoord";
}
if(($vraag2=="tand") and ($vraag1=="boom")) { echo" u heeft vraag 1 en vraag 2 goed beantwoord";
}
if($vraag3="wind") { echo" u heeft vraag 3 goed beantwoord";
}
else{ echo "je hebt niet een vraag goed beantwoord, of de velden niet of onjuist ingevuld"; }
$a=$_REQUEST["aantal"];
while($a<=100){
echo "Gefeliciteerd, je hebt alle vragen juist beantwoord <br>";
$a=$a+10;
}
?>
misschien dat de code nog niet helemaal klopt ivm al die rare haakjes en punt-komma's :P maar wat ik dus zoek is een manier om te zeggen:
Als alle antwoorden goed zijn, laat dan "alle antwoorden zijn goed" zien.
Ik ken nu alleen de code "AND" om meerdere voorwaarden in te vullen, maar daarmee kan ik maar 2 variabelen verwerken, dit zijn er 3..
Kan iemand mij hiermee helpen?