PDA

Volledige versie bekijken : Inkleuren in Illustrator/Photoshop

WurmQ
%Europe/Berlin %941 %2005, 23:35
Hoi allemaal, op het moment ben ik bezig met mijn nieuwe website en heb daarvoor een logo gemaakt! nu heb ik hem opgemaakt in Illustrator, maar wil hem nu graag inkleuren hoe en waarmee (photoshop/illustrator?) kan ik dat het beste doen?

Dit is het logo:
http://home.planet.nl/~tilbo212/sun.gif

Alvast bedankt! ;)

Dark Angel
%Europe/Berlin %944 %2005, 23:40
Ik werk zelf in de grafische sector en werk altijd met het ontwerpen van logo's met Adobe illustrator, het voordeel van illustrator is dat het een vector bestand is, en dat je het dus zo groot en klein kunt schalen als je wilt.
(Het zelfde geld bij het tekenen in flash.)

Je kunt dus je logo helemaal overtrekken en inkleuren in illustrator.
Btw. In illustrator kun je je logo ook exporteren als sfw!

hoop dat je hier wat aan hebt. :P

WurmQ
%Europe/Berlin %961 %2005, 00:04
Het logo is al gemaakt in Illustrator, het gaat me juist om ht inkleuren. Hoe doe ik dat, want de Paint Bucket tool vult de meeste delen niet!

Tenshu
%Europe/Berlin %684 %2005, 17:24
Zorg dat je een gesloten vorm hebt, dan vult hij et wel.

Mitch
%Europe/Berlin %699 %2005, 17:47
Je kan ook complete vormen maken en die achter de lijnen zetten, zo doe ik het iniedergeval in illu :)

WurmQ
%Europe/Berlin %780 %2005, 19:44
Ik heb die palmbomenovergetrokken van een afbeelding, maar als ik het goed begrijp moet ik er dan voor zorgen dat bv de bladeren een afgesloten gebied vormen!?

Tenshu
%Europe/Berlin %784 %2005, 19:48
Heb je al die lijnen apart gemaakt? als dat zo is kan je beter dat aan elkaar maken. Welke versie heb Illustrator je?

WurmQ
%Europe/Berlin %443 %2005, 11:38
Het grootste deel zit aan elkaar, ik heb de afbeelding met de Pen tool overgetrokken. Maar ik ben bovenaan begonnen met overtrekken en onderaan gestopt en verder zitten er inderdaad nog wat lossr lijnen in, zoals van de zee en het strand. Ik heb Illustrator CS

Iasonic
%Europe/Berlin %038 %2005, 01:56
Wat altijd belangrijk is in Illustrator is dat je objecten tekent die gesloten zijn zodat je ze makkelijk met een kleur kan vullen dat deed ik vroeger ook altijd fout. Daarnaast is het makkelijk als je sommige elementen, objecten in je log wilt verplaatsen of alleen dat ene element een andere kleur geven.

Een vector bestand inkleuren in cs is zonde van al je harde werk, als ik jou was zou ik het gewoon nog een keer tekenen in illustrator maar er voor zorgen dat je dingen tekenend die je ook afsluiten dus een volledig rondje zonder een kleine opening etc. Dan heb je deze problemen ook niet. Daarnaast kun je je logo zo groot klein maken als je wilt en ook gebruiken voor anderen dingen behalve je website, denk aan drukwerk.

Je mag ook gerust dingen overlappen, die kun je later weg knippen als ze overbodig blijken te zijn.

Het kost wat tijd, maar dan heb je ook wat.

simonlive
%Europe/Berlin %504 %2008, 12:06
ik heb illustrator cs3 en als ik ies teken of ontwerp moet ik het altijd over plaatsen naar photoshop omdat in photoshop je een bol hebt met ware grote van je pt en geen teken paden hebt kan je dat nie in illustrator ook doen ?

yeet ;)

Fortex
%Europe/Berlin %646 %2008, 15:31
Ik heb dezelfde vraag over Adobe Illustrator CS3 en dan met name over de Live Paint Bucket Tool. Ik heb reeds paden geselecteerd, maar de conversie naar een Live Paint Group vereist dat mijn oorspronkelijke lijnen aangepast worden naar dunnere, monotonere, vooringestelde lijnen, hetgeen mij onwenselijk is voor mijn tekening.

Hier de afbeeldingen die weergeven wat mijn probleem is:

De tekening in zijn originele vorm:
http://img122.imageshack.us/img122/5395/pompoen1yd4.png

Stappen naar Live Paint Group conversie:
http://img91.imageshack.us/img91/6299/pompoen2dd0.png

Ik heb al naar oplossingen hiervoor gezocht, maar de enige die ik vond was een gids die aanraadde de conversielijnen te behouden, hetgeen ik dus niet wil.

Heeft iemand hier een technische oplossing voor, zonder (wat ik ook vond) tussentijds over te stappen op Photoshop?

Neuro
%Europe/Berlin %685 %2008, 16:26
Hallo Fortex,
Gelieve in het vervolg een nieuw topic aan te maken, ipv in een oud topic te posten.

Een oplossing voor je probleem: Kopieer al je lijntekening in een layer onder de oorspronkelijke lijnen. en gebruik de gecopieerde lijnen om in te kleuren :)

Fortex
%Europe/Berlin %694 %2008, 16:40
Hallo Fortex,
Gelieve in het vervolg een nieuw topic aan te maken, ipv in een oud topic te posten.

Een oplossing voor je probleem: Kopieer al je lijntekening in een layer onder de oorspronkelijke lijnen. en gebruik de gecopieerde lijnen om in te kleuren :)

Bedankt voor je alternatief en je snelle antwoord! Ik heb mijn vraag hier gepost, omdat - gezien ik hier nieuw ben - ik dacht dat gerelateerde vragen bij elkaar geplaatst moesten worden. Dan weet ik dat in ieder geval in het vervolg. ;)

.Tine.
%Europe/Berlin %763 %2008, 18:19
Bedankt voor je alternatief en je snelle antwoord! Ik heb mijn vraag hier gepost, omdat - gezien ik hier nieuw ben - ik dacht dat gerelateerde vragen bij elkaar geplaatst moesten worden. Dan weet ik dat in ieder geval in het vervolg. ;)

Adobe heeft hier in ieder geval wel aan gewerkt, in CS4 is dit probleem er niet meer :).