PDA

Volledige versie bekijken : FlashFocus op een nieuw systeem en een eigen server.

Team FlashFocus
%Europe/Berlin %708 %2005, 17:59
Flash resource site FlashFocus.nl zal binnen zeer korte tijd overgaan op een nieuw forum en content management systeem en tevens is de site verhuisd naar een nieuwe server. Reden voor deze verhuizing is een breuk tussen Vereniging FlashFocus en sponsor van het eerste uur Dynamic Zones. Deze breuk is ontstaan doordat er geregeld meningsverschillen ontstonden tussen FlashFocus en Dynamic Zones vanwege de tegenstrijdige belangen van beide partijen. Daarnaast bleek het voor Dynamic Zones niet meer mogelijk en rendabel om het technische onderhoud voor het CMS te plegen en om updates te installeren die Vereniging FlashFocus wenste in het belang van haar leden.

Vereniging FlashFocus begrijpt dat Dynamic Zones andere belangen heeft dan FlashFocus maar voelde zich daardoor dusdanig in haar bewegingsvrijheid beperkt dat besloten is om over te gaan op een nieuw systeem. Dat systeem zal in eigen beheer verder geïmplementeerd en beheerd worden. Het nieuwe systeem moet nog grotendeels ontwikkeld worden, maar het forum dat geïnstalleerd is heeft nu al meer functionaliteit dan het oude! Helaas is nog niet alle oorspronkelijke content op dit moment beschikbaar. Leden die bezorgd zijn over wat er met hun toegevoegde bestanden en tutorials is gebeurd kunnen gerust zijn. Er zijn van bijna alle items backups gemaakt. We doen er alles aan om alle secties weer zo snel mogelijk beschikbaar te maken voor de leden.

Vereniging FlashFocus bedankt Dynamic Zones voor hun inzet de afgelopen jaren. Het Dynamic Zones CMS is een belangrijke bouwsteen van FlashFocus geweest. Het bestuur van Vereniging FlashFocus betreurt het dat de weg van FlashFocus niet langer dezelfde kan zijn als de weg van Dynamic Zones.

Verlies van data

Het is waarschijnlijk niet te voorkomen dat er data verloren gaat bij deze overgang. Uitsluitend Dynamic Zones heeft toegang tot de server, waarop de database van FlashFocus.nl met verzamelde data van de afgelopen jaren is opgeslagen. Diverse pogingen tot onderhandeling om deze database in handen te krijgen zijn tot dusver op niets uitgelopen.
Vereniging FlashFocus hoopt dat dit in de toekomst alsnog lukt.

Het team van vrijwilligers achter FlashFocus heeft gedaan wat in hun vermogen lag om niet alle gegevens verloren te laten gaan. Desondanks zal het forum niet behouden kunnen worden. Leden die bepaalde topics in het forum willen bewaren worden aangeraden deze zo snel mogelijk op te slaan.

Enkele van de bekende secties (waaronder de Gallery en de Fonts secties) zullen tijdelijk niet beschikbaar zijn. Er wordt hard gewerkt aan het weer beschikbaar maken hiervan.

Opnieuw registreren

Helaas zullen alle leden zich opnieuw moeten registreren. Ook de database met geregistreerde leden heeft Vereniging FlashFocus niet in handen en moet als verloren beschouwd worden.
De nieuwe registraties komen wel in handen van Vereniging FlashFocus en er zal zorgvuldig mee omgegaan worden.

Folkert
%Europe/Berlin %567 %2005, 14:36
Allereerst heel hartelijk gefeliciteerd met jullie onafhankelijkheid.
Dat is een groot en inmiddels noodzakelijk gebleken goed.
FlashFocus kan hierdoor alleen nog verder en groter groeien en meegaan met de innovaties die zich voordoen. Dat was helaas afgelopen jaren niet altijd het geval. Complimenten aan iedere betrokkene die zich heeft ingezet om dit alles te bewerkstelligen.

WernerL
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:58
idd. gefeliciteerd met de nieuwe flashfocus!

Ea.Z
%Europe/Berlin %591 %2005, 15:11
ja, gefiliciteerd (nog eens, heb dat al gedaan in een ander topic)
het opnieuw registreren is geen probleem vind ik...
het verlies van alle topics is veel erger...
hopelijk kunnen jullie deze nog terug krijgen..

succes, gasten, jullie hebben goed werk geleverd;)

Eddie
%Europe/Berlin %665 %2005, 16:58
Gefeliciteerd met het zelfstandig worden van Flashfocus.

Eddie
%Europe/Berlin %675 %2005, 17:12
Veel succes gewenst, met de nieuw weg die jullie inslaan. Ben benieuwd, op wat voor server jullie gaan draaien en wat voor cms er gebruikt gaat worden. Kunnen jullie daar wat meer over vertellen?

Stuf
%Europe/Berlin %717 %2005, 18:13
i'm impressed..

mooi hoor.. veel succes gewenst..

Ben
%Europe/Berlin %865 %2005, 21:46
Euh zie ik dit nu allemaal goed? Lijkt erop dat dynamic zones de huidige user base dus kaapt blijkbaar en op eigen voet verder gaat onder flashfiles?? Rare gang van zeken dit.... Weet niet precies wie nu nog waar zit qua beheerders, maar is het niet gewoon een kwestie van die database opeisen? Lijkt me dat ze dat gewoon moeten aanleveren toch?

Bassie
%Europe/Berlin %884 %2005, 22:14
Daar schijnen zij anders over te denken. DZ is sponsor geweest van de server en het dataverkeer, en geeft de content die wij, en vooral de leden en bezoekers van de website gemaakt hebben niet zomaar terug. Evenals de user-database van de FlashFocus leden, die zij als commercieel bedrijf graag zelf houden ivm mailings en dergelijke. :mad:

Veel zaken hier zijn zeker onrechtmatig, en wij als Team Flashfocus zitten hier bovenop.

BorrelWORST
%Europe/Berlin %889 %2005, 22:20
Yep, dat laten we zeker niet zomaar gebeuren.
Zie ook deze (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=91) topic op het forum.

Dynamic Zones is een puur commercieel bedrijf dat commercie ook als enige belang ziet in communities. Als ze denken dat ze dat over de rug van andere members kunnen doen hebben ze het mis - wordt aan gewerkt :)

Folkert
%Europe/Berlin %008 %2005, 01:12
een sponsor cq beheerder is geen eigenaar, dat is de auteur. En als die auteur geen toestemming heeft gegeven dan is het simpelweg onrechtmatig. Dus flashfiles.nl heeft onrechtmatig verkregen content. En zouden er zeker beter aan doen (gedaan hebben) om from start te beginnen als ze dan toch dat graag willen. Echter van mijn eigendommen blijven ze in ieder geval af. zo niet gewoon dokken en zeer negatief in de publiciteit verschijnen ( en dan zijn logverzamel ping gevallen ineens leuk zeg)

INKA
%Europe/Berlin %514 %2005, 13:20
verder, wat genegeerd wordt en doodgezwegen heeft geen overlevingskans, en "elimineerd"
zichzelf!
Wat het spammen en commercieel gebruik betreft, iedereen heeft toch wel een spamfilter,
prullenbak of een ongewenste mail sectie, tijd om die eens goed onder ogen te nemen en in
te stellen. :D

Veel succes verder!

INKA

Flotje
%Europe/Berlin %540 %2005, 13:57
Is al het commentaar er nog doordat flashfocus is verandert?

Shivan
%Europe/Berlin %214 %2005, 06:08
een sponsor cq beheerder is geen eigenaar, dat is de auteur. En als die auteur geen toestemming heeft gegeven dan is het simpelweg onrechtmatig. Dus flashfiles.nl heeft onrechtmatig verkregen content. En zouden er zeker beter aan doen (gedaan hebben) om from start te beginnen als ze dan toch dat graag willen. Echter van mijn eigendommen blijven ze in ieder geval af. zo niet gewoon dokken en zeer negatief in de publiciteit verschijnen ( en dan zijn logverzamel ping gevallen ineens leuk zeg)

Ik zie hier ook alle bestanden op de website staan, waaronder ook bestanden van mij, ik zie echter geen mogelijk om mijn eigen bestanden te verwijderen. Tevens gaat FlashFiles ook niet moeilijk doen door op de website te zetten hier een e-mail heen te sturen om de bestanden te laten verwijderen en geld te vragen indien dit niet gebeurt. Misschien zou eerst eens bepaald moeten worden wie er nu in het recht staat en wat de gebruikers willen. Via FlashFiles hebben we al zeer veel goede reacties ontvangen en is de meerderheid er echt niet op tegen dat hun content nu op FlashFiles staat en willen graag lid blijven.

Mitch
%Europe/Berlin %402 %2005, 10:39
Je praat wel leuk, maar zijn ook een aantal members die neutraal blijven. Nu wordt hier op dit moment veel meer gepost en niet alleen maar gezeikt. Dat ken je niet echt van flashfiles zeggen, deze site is wel dergelijk het meest in beweging en het meest actief.

Roenes
%Europe/Berlin %469 %2005, 12:16
Ik zie hier ook alle bestanden op de website staan, waaronder ook bestanden van mij, ik zie echter geen mogelijk om mijn eigen bestanden te verwijderen. Tevens gaat FlashFiles ook niet moeilijk doen door op de website te zetten hier een e-mail heen te sturen om de bestanden te laten verwijderen en geld te vragen indien dit niet gebeurt. Misschien zou eerst eens bepaald moeten worden wie er nu in het recht staat en wat de gebruikers willen. Via FlashFiles hebben we al zeer veel goede reacties ontvangen en is de meerderheid er echt niet op tegen dat hun content nu op FlashFiles staat en willen graag lid blijven.Mijns inziens hoeft FlashFocus niet opnieuw toestemming te vragen om de content over te zetten. Deze content is in het verleden toegezegd aan flashplein/flashfreaks/flashfocus en het enige wat er nu gebeurt is het overzetten van data van de ene naar de andere database. De content zelf wordt niet veranderd (op wat commentaar misschien na) en is nogsteeds toevertrouwd aan FlashFocus. Uiteraard heeft de auteur het laatste woord hierin.

Maar als er nog stukken staan van jou die je niet op deze site wilt kun je dat altijd kenbaar maken en worden deze denk ik zo verwijderd. En om nu te zeggen dat het niet mogelijk is om ze zelf te verwijderen is een beetje kinderachtig omdat ook jij weet dat dit systeem net in de kinderschoenen staat waardoor dit nog niet mogelijk is. Dat is op dezelfde manier als dat members zelf nog niets kunnen toevoegen. Kan men ook over klagen maar dat komt puur door de "kinderschoenen"...

:)

BDisOKE
%Europe/Berlin %885 %2005, 22:15
Ik zie hier ook alle bestanden op de website staan, waaronder ook bestanden van mij, ik zie echter geen mogelijk om mijn eigen bestanden te verwijderen.

Grappig, er word een volledige community gekaapt, alle bestanden en database meegenomen in een nieuwe site. En degene die bij het clubje hoort dat zich daar mee bezig houd maakt zich er druk om dat je hier niet 1,2,3 iets kunt verwijderen... :rolleyes:

worldwidewiebe
%Europe/Berlin %480 %2005, 12:31
he he werd tijd! heb me meteen uitgeschreven bij die mongolen! wat een oplichters zeg!

TheDutch
%Europe/Berlin %464 %2005, 12:08
Gaat toch best wel weer hard :).
In bijna 2 weken tijd:

Onderwerpen: 506, Posts: 4.076, Leden: 2.076

Mitch
%Europe/Berlin %480 %2005, 12:31
Leden: 2,082
Onderwerpen: 507