PDA

Volledige versie bekijken : hoe maak ik een openslaande deur animatie ?

spiritonline
%Europe/Berlin %627 %2008, 15:02
Hallo,

ik probeer een animatie te maken van een openslaande deur. Ik heb fotos van een deur van dicht tot open in 6 verschillende stappen. Mijn vraag is hoe kan ik hier een mooie animatie van maken zoals het lijkt alsof deze realistisch open zwaait

alvast onwijs bedankt als iemand mij uit de brand kan helpen.

Jan
%Europe/Berlin %631 %2008, 15:09
Zet die 6 foto's achter elkaar in 6 opeenvolgende frames en speel het af.

Groeten,
Jan

spiritonline
%Europe/Berlin %639 %2008, 15:21
dit zorgt voor een redelijk "schokkerig" beeld. Is er een manier om dit vloeiender te laten verlopen ?

(PS: heeft u goede flash kennis en kunt U mij misschien via msn helpen tegen een kleine vergoeding ?)

Dirkdepirk
%Europe/Berlin %665 %2008, 15:58
Kan je geen filmpje maken van een dichtslaande deur, die importeren in Flash, en die bewerken. Van een filmpje kan je namelijk gewoon een movieclip maken, en bewerken als een movieclip.

spiritonline
%Europe/Berlin %677 %2008, 16:15
helaas is dat niet mogelijk, ik moet het doen met het content dat ik aangeleverd krijg.

mknol
%Europe/Berlin %702 %2008, 16:52
Beste spiritonline, dit forum is er zodat mensen je kunnen helpen met een probleem. Niet voor kant-en-klare oplossingen. Men verwacht dat je zelf ook research doet en meer van Flash wil leren. Wil je hiervoor betalen, dan hebben we daar het 'werk aangeboden forum' voor. Deze topics moeten eerst worden goedgekeurd allereerst ze geplaatst worden. Lees daarom dus eerst goed de regels die daar gelden.

jaspermuts
%Europe/Berlin %707 %2008, 16:58
@mknol: spritonline vraagt toch (nog) geen kant-en-klare oplossingen?
@spiritonline: een vloeiende animatie wordt bepaald door het aantal fotos/frames dat je hebt. 6 Is echt te weinig voor een écht vloeiende realistische animatie, maar genoeg om het idee over te brengen.

Dirkdepirk
%Europe/Berlin %692 %2008, 16:37
'T is natuurlijk wel zo, dat als je het sneller afspeelt het realistischer lijkt, maar ook dat het filmpje korter duurt, dus je zou het aantal frames per seconde hoger kunnen zetten, alleen dan duurt je filmpje korter...

spiritonline
%Europe/Berlin %750 %2008, 18:00
Thanks voor alle hulp.
@mknol, verontschuldigingen voor het hard van stapel lopen, was een beetje chaotish bezig. Ik had eerst allerlij tutorial sites afgezocht en kon niets vinden en kwam daarom hier. ik zal overigens niet meer zo snel voor werk vragen.

Ik zal proberen de frame rate hoger te zetten misschien dat dit helpt. sta nog steeds open voor nieuwe tips

AaHaa
%Europe/Berlin %021 %2008, 00:31
Als je een beetje goed bent met Photoshop is het waarschijnlijk wel mogelijk om nog wat extra tussenframes erbij te maken, zodat je wat meer frames kan gebruiken in je animatie, maar dat moet je ook maar willen en kunnen. Voor de rest is volgens mij de enige echte oplossing meer foto's laten maken.

spiritonline
%Europe/Berlin %422 %2008, 10:07
bedankt allemaal ik ga in photoshop wat meer fotos proberen te maken en blur effect toe te voegen voor een beter verloop.

ricardo9494
%Europe/Berlin %879 %2008, 21:06
Waarom zeg je niet dat de frames sneller moeten lopen bijv. 6 frm/s

Groetjes, Ricardo