jasperKuijl
%Europe/Berlin %560 %2008, 13:26
Bonjour,
Ik ben nieuw op dit forum, en eigenlijk ook nog in flash, dus misschien dat mijn vragen zich in de sectie simpel bevinden en de antwoorden erop al te vinden zijn op dit forum. Als dit zo is, sorry daarvoor.
Ik ben voor mijn eigen website o.a. een "image slider" aan het maken. Hij werkt in principe precies zoals ik wil, alleen gaan de afbeeldingen lelijk knipperen, trillen enz. tijdens het sliden.
Heeft iemand een idee wat ik in het actionscript moet veranderen of toevoegen om dit te verhelpen.
De beweging wordt gemaakt d.m.v. het volgende script:
function scrollThumbs(event:Event):void {
holder_mc.x += Math.cos((-thumbMask_mc.mouseX/scrollPaneWidth)*Math.PI)*scrollSpeed;
if (holder_mc.x>scrollPaneX) {
holder_mc.x = scrollPaneX;
}
if (-holder_mc.x>(holder_mc.width-scrollPaneWidth-scrollPaneX)) {
holder_mc.x = -(holder_mc.width-scrollPaneWidth-scrollPaneX);
}
}
N.B. :Ik heb de slider in een zip pakketje toegevoegd aan deze post.
Ik ben nieuw op dit forum, en eigenlijk ook nog in flash, dus misschien dat mijn vragen zich in de sectie simpel bevinden en de antwoorden erop al te vinden zijn op dit forum. Als dit zo is, sorry daarvoor.
Ik ben voor mijn eigen website o.a. een "image slider" aan het maken. Hij werkt in principe precies zoals ik wil, alleen gaan de afbeeldingen lelijk knipperen, trillen enz. tijdens het sliden.
Heeft iemand een idee wat ik in het actionscript moet veranderen of toevoegen om dit te verhelpen.
De beweging wordt gemaakt d.m.v. het volgende script:
function scrollThumbs(event:Event):void {
holder_mc.x += Math.cos((-thumbMask_mc.mouseX/scrollPaneWidth)*Math.PI)*scrollSpeed;
if (holder_mc.x>scrollPaneX) {
holder_mc.x = scrollPaneX;
}
if (-holder_mc.x>(holder_mc.width-scrollPaneWidth-scrollPaneX)) {
holder_mc.x = -(holder_mc.width-scrollPaneWidth-scrollPaneX);
}
}
N.B. :Ik heb de slider in een zip pakketje toegevoegd aan deze post.