PDA

Volledige versie bekijken : Image slider probleem, plaatjes gaan trillen e.d.

jasperKuijl
%Europe/Berlin %560 %2008, 13:26
Bonjour,

Ik ben nieuw op dit forum, en eigenlijk ook nog in flash, dus misschien dat mijn vragen zich in de sectie simpel bevinden en de antwoorden erop al te vinden zijn op dit forum. Als dit zo is, sorry daarvoor.

Ik ben voor mijn eigen website o.a. een "image slider" aan het maken. Hij werkt in principe precies zoals ik wil, alleen gaan de afbeeldingen lelijk knipperen, trillen enz. tijdens het sliden.

Heeft iemand een idee wat ik in het actionscript moet veranderen of toevoegen om dit te verhelpen.

De beweging wordt gemaakt d.m.v. het volgende script:

function scrollThumbs(event:Event):void {
holder_mc.x += Math.cos((-thumbMask_mc.mouseX/scrollPaneWidth)*Math.PI)*scrollSpeed;
if (holder_mc.x>scrollPaneX) {
holder_mc.x = scrollPaneX;
}
if (-holder_mc.x>(holder_mc.width-scrollPaneWidth-scrollPaneX)) {
holder_mc.x = -(holder_mc.width-scrollPaneWidth-scrollPaneX);

}
}

N.B. :Ik heb de slider in een zip pakketje toegevoegd aan deze post.

TheDutch
%Europe/Berlin %293 %2008, 07:02
- Zet je FPS van 45 naar 30 met scrollSpeed op 18.
of
- Zet je FPS van 45 naar 60 met scrollSpeed op 9.

De eerste vraagt minder CPU maar wordt bij snel scrollen wat wazig voor het oog.
De tweede vraagt meer CPU maar is vloeiend en prettig voor het oog.

FPS 45 zorgt in elk geval voor het schokken en jouw test thumbs met diagonale lijnen zorgen voor een extra onscherp beeld voor je ogen. Gebruik daarom gewoon de fotos van Rosie, dan heb je een realistisch beeld :).

jasperKuijl
%Europe/Berlin %654 %2008, 15:41
He erwin,

bedankt voor je snelle reactie. Helaas heb ik niet het idee dat het het antwoord is wat ik zoek. Als ik de snelheden precies zo aanpas zoals jij zegt blijf ik nog altijd irritante knipperingen en vreemdsoortige diagonale lijnen over mijn beeld zien tijdens het scrollen/sliden (ook wanneer ik gewone foto's gebruik)

mijn vraag blijft dus eigenlijk gewoon staan. Ik hoop dat jij, of iemand anders me alsnog verder kan helpen.

groet, Jasper.

NB. ik heb inmiddels de .zip inmiddels aangepast, want blijkbaar was ik vergeten een aantal foto's uit mijn map te gooien. De rosie foto's zijn van mijn vriendin, en ik denk niet dat ze het leuk vind als ze zomaar verspreid gaan worden.?!

BernardV
%Europe/Berlin %995 %2008, 23:52
Bekijk het eens in een andere browser of op een andere computer...
Heb je het dan nog?
Er kan namelijk best wat zitten in de rendering in jouw specifieke combinatie van hardware, software etc etc...
Af en toe heb ik ook die eigenaardigheden die je beschrijft.

//moet wel zeggen dat ik je code niet heb bekeken.

rangelier
%Europe/Berlin %356 %2008, 08:33
Hey Jasper,

ik heb je code ook even geprobeerd en andere foto's toegevoegd, maar je blijft inderdaad van die lijnen er door heen zien.

Succes verder ik weet het ook niet meer.

groeten,

Rob

jasperKuijl
%Europe/Berlin %846 %2008, 20:18
Bekijk het eens in een andere browser of op een andere computer...
Heb je het dan nog?
Er kan namelijk best wat zitten in de rendering in jouw specifieke combinatie van hardware, software etc etc...
Af en toe heb ik ook die eigenaardigheden die je beschrijft.

//moet wel zeggen dat ik je code niet heb bekeken.

ik heb het al op meerdere systemen geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen??????

groet jasper

BernardV
%Europe/Berlin %963 %2008, 23:07
Rond je x positie eens af op hele pixels, dat helpt vast..