PDA

Volledige versie bekijken : Input en verwerking in flash...

Goeiste
%Europe/Berlin %441 %2008, 10:35
Hallo,

Op dit moment ben ik bezig met een tool waarin zon twintig stellingen worden gedaan. Voor deze stellingen moet je een waarde van 1-5 invullen, en dan wordt er uiteindelijk een gemiddelde berekend. Dit wilde ik doen met input text. Al de waardes zouden dus opgeteld worden, en dat uiteindelijk worden gedeeld door het totaal. Vraag 1: Hoe werkt dit? Heb verschillende dingen gebeurd, maar het dichtste dat ik bij een antwoord kwam was NaN...

Als deze problemen uit de weg zijn dan heb ik nog een andere vraag. Vraag 2: Hoe kan ik deze waarden opslaan of exporteren, zodat de uitkomsten niet verloren gaan?

Op dit moment heb ik de tool in een excel file staan, wat natuurlijk veel envoudiger rekenen is. Excel is echter niet zo toegankelijk als je een all-in-one applicatie wil maken. Wanneer ik dit in flash doe dan zou het een en ander een stuk overzihtelijker zijn.. Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

gr Bas

nls61
%Europe/Berlin %513 %2008, 12:19
Hi,

knop_btn.onRelease = function(){

totaal_txt.text = Number(nummerEen_txt.text) + Number(nummerTwee_txt.text) + Number(nummerDrie_txt.text);

}

Voor het opslaan van de gegevens heb je op je server bv php nodig.
En je moet even zoeken op loadVars.

verder uit F1

var my_lv:LoadVars = new LoadVars();
my_lv.playerName = playerName_txt.text;
my_lv.playerScore = playerScore_txt.text;
my_lv.send("setscore.cfm", "_blank", "POST");
Waar setscore.cfm ook slaOp.php zou kunnen zijn.

Niels

Goeiste
%Europe/Berlin %538 %2008, 12:55
Ik blijf de uitkomt NaN houden...ook als ik er

knop_btn.onRelease = function(){
totaal_txt.text = String(Number(nummerEen_txt.text) + Number(nummerTwee_txt.text) + Number(nummerDrie_txt.text));
}

Had al zoiets gedaan, maar bleef telkens NaN krijgen...erg vreemd.

Sushi
%Europe/Berlin %540 %2008, 12:57
totaal_txt.text = String(Number(nummerEen_txt.text) + Number(nummerTwee_txt.text) + Number(nummerDrie_txt.text));

je zegt String. Moet het niet Number zijn, net als wat nls61 zegt

nls61
%Europe/Berlin %546 %2008, 13:06
Waarom maak je er nu weer een string van een string is nooit een cijfer.

"5" en 5 zijn totaal verschillend "5" + "5" = 55 , 5 + 5 = 10

nu ja zie bijlage

Jan
%Europe/Berlin %550 %2008, 13:12
NaN is Not a Number.
Toon je script waarmee je het gemiddelde berekent.
Als er ergens undefined tussen zit of leestekens kan dat al NaN opleveren als je daarna gaat delen.
En gebruik de juiste tags rond je script op het forum.
Gebruik ook trace om na te gaan waar het fout loopt:
knop_btn.onRelease = function()
{
trace(nummerEen_txt.text);//undefined?
trace(nummerTwee_txt.text);//undefined?
//etc
totaal_txt.text = nummerEen_txt.text + nummerTwee_txt.text + nummerDrie_txt.text;
}

Groeten,
Jan

Goeiste
%Europe/Berlin %556 %2008, 13:21
NaN is Not a Number.
Toon je script waarmee je het gemiddelde berekent.
Als er ergens undefined tussen zit of leestekens kan dat al NaN opleveren als je daarna gaat delen.
En gebruik de juiste tags rond je script op het forum.
Gebruik ook trace om na te gaan waar het fout loopt:
knop_btn.onRelease = function()
{
trace(nummerEen_txt.text);//undefined?
trace(nummerTwee_txt.text);//undefined?
//etc
totaal_txt.text = nummerEen_txt.text + nummerTwee_txt.text + nummerDrie_txt.text;
}

Groeten,
Jan

Als ik deze trace invoer krijg ik inderdaad "undefined"..weet wat NaN betekend, alleen ben er nog niet achter gekomen waar nou het probleem lag. Heb verschillende dingen geprobeerd (met voorbeelden van diverse fora), alleen niets werkte echt..

nls61
%Europe/Berlin %558 %2008, 13:23
Geef dan je hele script eens

Goeiste
%Europe/Berlin %566 %2008, 13:35
Ik heb het voorbeeldje overgenomen (zoals gepost in de zipfile), en nu werkt het...Heb geen verklaring dat hij bij mij eerst volharde in NaN, maar ik zal ongetwijfeld iets fout hebben ingesteld of ingevuld. Het werkt nu echter, en dat is het belangrijkste. Bedankt voor de hulp!

Goeiste
%Europe/Berlin %640 %2008, 15:21
Ik ben inmiddels een heel stuk gevorderd met mijn tool, alhoewel het nog verre van af is (bekijk de tool (http://www.xs4all.nl/~karhen/TOOL/)). Ik heb echter nog een aantal dingetjes waar ik zelf niet helemaal uitkom.

Ik zoek nog een manier om de resultaten te saven. Ik heb wat ervaring met php gestuurde mail scripts dus dit zou een optie kunnen zijn. Het punt is echter dat ik er nog niet uit ben of ik het in een online omgeving wil gebruiken. Het is dus wenselijk dat het ook offline werkt. Iemand ideeen?