Volledige versie bekijken : FMX: Vanuit MC verwijzen naar Framenr. op scene
meijer81
%Europe/Berlin %674 %2005, 17:11
Hoe kan ik een button binnen een MC laten verwijzen naar een framenr. op de main scene?
Volgens mij is het iets met _root..kan dat kloppen?
Alvast bedankt!
Dauntless
%Europe/Berlin %691 %2005, 17:35
Als het ect is: button -> movieclip -> hoofdtijdlijn:
myButton.onRelease = function()
{
this._parent.gotoAndStop(FRAMENUMMBER);
}
En 'myButton' moet de instance naam van je button zijn.
[flashpic=properties_button]
meijer81
%Europe/Berlin %786 %2005, 19:52
Sorry, ben niet echt een ster in AS...maar het werkt niet helemaal...
De situatie nogmaals: op de hoofdscene heb ik meerdere MC's welke stuk voor stuk fungeren als button, aangezien ik binnen deze MC's een animatie heb. Als HIT gebruik ik in alle MC's eenzelfde button-instance, waar ik ALLEEN een HIT gebied gedefinieerd heb...hieraan moet dus de actie gekoppeld worden waarmee ik de hoofdscene kan aansturen...
Dauntless
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:16
Wel, in principe, als je dat AS op de frame zet waar de button ook op staat en je geeft 'm de juiste instance naam zou het moeten werken :).
Zet anders even je .fla online (ff zippen). Dan kunnen we exact zeggen wat je moet doen :).
(Als je die .fla niet publiek wilt maken kan je hem eventueel ff naar mij zenden, dan komt hij niet op het forum zelf :)).
damarez
%Europe/Berlin %933 %2005, 23:23
on (release) _root.goToAndPlay("framelabel");}
en als het niet lukt met _root
probeer dan _parent of this
Dauntless
%Europe/Berlin %934 %2005, 23:26
Wel, Damarez' manier werkt wel, maar is zeker niet de beste... In principe vind je alles wel met _root, maar ... Check anders eens in het ActionScript discussie & showcase naar het topic over _root.
damarez
%Europe/Berlin %937 %2005, 23:29
myButton.onRelease = function()
{_root.goToAndPlay("framelabel");}
mischien zo beter?
Dauntless
%Europe/Berlin %940 %2005, 23:34
Da's al een verbetering, maar 't gaat hem vooral om die _root. Je zou het eens moeten lezen... Interessant topic! (Deze (http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=2969))
Maruhm, framelabels gebruiken is in principe wel beter dan framenumbers :).
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.