Volledige versie bekijken : video capturing
scrypter
%Europe/Berlin %513 %2008, 12:19
ik zou een applicatie willen maken waar mensen online filmpjes kunnen opnemen met de webcam.
dit is op zich niet zo moeilijk maar er zou een funtie in moeten zitten zodat de mensen geinterviewed worden.
dus eerst word er een vraag gesteld (gesproken) waar dan de bezoeker op moet antwoorden.
in het filmpje dat word opgenomen moet dan ook de vraag te horen zijn.
als de bezoeker werkt met desktop speakers en het volume staat luid genoeg dan zou dit geen probleem zijn maar als de gebruiker werkt met een hoofdtelefoon. wat dan?
kan iemand mij hiermee opweg helpen aub?
ps ik heb redelijke kennis van flash maar zeker niet proffesioneel
alvast bedankt
wannie87
%Europe/Berlin %519 %2008, 12:28
Is het niet een mogelijkheid om via text de vraag te stellen? Hierdoor zou eventueel minder problemen ontstaan, en dan bij de playback van de film is de vraag onder het scherm te zien?
(just an idea)
scrypter
%Europe/Berlin %525 %2008, 12:36
dat zou een mogelijkheid zijn maar spijtig genoeg niet naar wens.
Jan
%Europe/Berlin %538 %2008, 12:55
1)Je zou de 'append' mode kunnen gebruiken (ipv 'live' or 'record') en zo de 'audio-flv' en 'audio+video.flv' gedeeltes aan elkaar rijgen.
2)Indien het resultaat enkel voor Flash bedoeld is, (en je dus niet per se 1 interview flv als resultaat wil) dan kan je gebruik maken van 2 flv's (beide in Publish mode 'record'), namelijk een 'interviewer audio only flv' en een 'geinterviewde audio+video flv', en die 2 achteraf tegelijkertijd starten/afspelen over 2 NetStreams.
3a)Google op: 'merge audio + flv' oid zodat je achteraf via aparte software (ffmpeg of zo) de twee flv's (audio.flv en audio+video flv) kan samensmelten tot 1 'interview flv'.
3b)Google op: ffmpeg + "mux" of "muxing"
Groeten,
Jan
scrypter
%Europe/Berlin %572 %2008, 13:44
hey adnez,
het zou natuurlijk beter zijn om het in 1 enkele file te kunnen hebben maar het zou ook een optie kunnen zijn om het in twee files te zetten moest het andere niet lukken.
ik heb intussen een goede website gevonden over ffmpeg.
http://howto-pages.org/ffmpeg/
wat ik me nog wel afvraag is, hoe kan ik een geluid dat word afgespeeld op de website opnemen?
Jan
%Europe/Berlin %586 %2008, 14:04
wat ik me nog wel afvraag is, hoe kan ik een geluid dat word afgespeeld op de website opnemen?
Je moet niet het geluid opnemen dat op een website wordt afgespeeld
(Da's toch terug de vraag uit je allereerste post :S).
Je moet het geluid opnemen dat de interviewer 'in de microphone spreekt'.
Groeten,
Jan
Groeten,
Jan
scrypter
%Europe/Berlin %598 %2008, 14:21
ik denk dat we elkaar even misverstaan.
de interviewer bestaat niet :)
de vragen die gesteld worden zijn opgenomen mp3 bestanden en als de gebruiker op een knop klikt word er 1 van die vragen gesteld.
groetjes
erik
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.