PDA

Volledige versie bekijken : projector geen menu balk

tomasiumus
%Europe/Berlin %648 %2005, 16:33
Ik heb een flash presentatie als een EXE file gemaakt op een autoplay cd-rom. Nu wil ik dat het menu balkje met "fille, view" enz. er niet meer is. Staat netter. Hoe doe ik dat?

Ook wil ik dat de mensen het scherm niet kunnen schalen. Zodat het een echt idotproof presentatie is.

Wie weet dit?

Alvast bedankt!!

ninetynine
%Europe/Berlin %812 %2005, 20:29
Plaats in je eerste frame :

fscommand("allowscale", false);
fscommand("showmenu", false);

Volgende keer msschn eerst zoeken :)

Succes

Laiverd
%Europe/Berlin %854 %2005, 21:30
Misschien de volgende keer ook even goed lezen wat de vraag is. Met de code die je geeft, haal je weliswaar het rechter muisknop menu weg en wordt de movie niet geschaald, maar het menubalkje blijft leuk staan.

Evt. is dat weg te halen met fscommand("fullscreen", true); maar dat moet je dan ook maar net willen. De enige andere manier is een third party tool zoals Zinc gebruiken.

Verder is de tip om even te zoeken (met name in de handleiding ;) ) niet zo'n slechte.

John

ninetynine
%Europe/Berlin %856 %2005, 21:33
Huh ? als je
fscommand("showmenu", false);
is het bovenste menu toch ook weg ?

bij mij toch, wil je screenshots ? :)

Laiverd
%Europe/Berlin %859 %2005, 21:38
Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar. Zet anders een een voorbeeld exe online?! Wellicht is het in Flash 8 veranderd, maar het lijkt me toch dat ze dan een nieuw fscommand introduceren en niet een oude ervoor gebruiken die al sinds jaar en dag betrekking heeft op het rechtermuisknop menu.

John

ninetynine
%Europe/Berlin %355 %2005, 09:32
Voila :) :

www.houstonfrieks.be/ex.exe

Laiverd
%Europe/Berlin %372 %2005, 09:56
Zo leer ik toch weer wat bij ;) Tnx. Is me echt nooit opgevallen.

ninetynine
%Europe/Berlin %385 %2005, 10:15
ohja, weetje ik leer ook nog elke dag bij hoor :),
btw , kun je met zinc ook de titelbar weg doen ?
Je kunt het met : flash jugglor : http://flashjester.com/?section=tricks_jugglor21
maar deze is ook maar een trial :s

Laiverd
%Europe/Berlin %688 %2005, 17:31
Met Zinc kan dat inderdaad ook.

John

tomasiumus
%Europe/Berlin %567 %2005, 14:37
Bedankt voor het advies. Jammer dat het bovenmenu niet weg gaat als je er een projector van maakt. Maar dat ga ik dan wel proberen met Zinc.

Maar dat schalen kan nog steeds. nu wordt de content niet geschaald, maar het scherm gecropt als t ware. Kun je de border niet gewoon blokken dan?