PDA

Volledige versie bekijken : Muziek voor je flash game

bram mx
%Europe/Berlin %875 %2008, 21:00
Ik ben bezig met het maken van een spelletje van flash. En ik vroeg me af welke muziek ik moet gebruiken.
Ik ben dus eens een paar andere spellen gaan bekijken om te zien wat voor soort muziek dat ze gebruiken.
Wat me opvalt is dat er bijna nooit bestaande liedjes tussen zitten, ik geloof dat de meeste zelfgemaakt zijn.
Bestaat er soms een website waarop dit soort 'game-muziek' te vinden is of tutorials erover.
Software om muziekjes te maken, tutorials tips,... zijn allemaal welkom.
Ik heb enige ervaring met het lezen van noten en dergelijke (5 jaar notenleer, en 8 jaar gitaarles).

Voor de geluidseffecten heb ik wel iets gevonden, daar gebruik ik de volgende website voor:
http://www.findsounds.com/
Daar kun je echt heel veel op vinden, maar als nog iemand dergelijke sites kent zijn die ook welkom :)

BTW, past een bekend liedje eigenlijk bij zo'n spel?
Het spel waar ik aan bezig ben is een soort van spel waar je bijna constant met een tank moet vechten het heeft een redelijk snel tempo.
Ik had gedacht aan master of puppets van metallica, ik heb het er al eens samen mee gespeeld en dat valt goed mee behalve als hij begint te zingen vind ik het er minder bij passen.

Alvast bedankt,
Bram

Djo-e
%Europe/Berlin %452 %2008, 10:51
Gebruik instrumentale versies als je toch liedjes gebruikt die we kennen
zodat de zang de aandacht niet van de game afleid..
en nja je zei het zelf al dat je het had gespeeld met de muziek als test
zet uhm desnoods zachter dan de geluidseffecten in de game
gewoon in de achtergrond wegwerken die muziek.( ook weer nie te zacht offcourse )
mare voor zover ik het weet.. worden er meestal wel muziekjes gemaakt voor de game
al zijn het korte loops of een nummer van een minuutje voor een advergame.