PDA

Volledige versie bekijken : Website met screens.

o-brian
%Europe/Berlin %434 %2008, 10:26
Hallo,

ik heb een vraagje en weet niet of ik hem wel in het goede forum heb gezet, maar goed.

Ik heb al enige ervaring met flash en ben van plan er nu een website in te bouwen. Nu heb ik gezien dat presentaties makkelijk met screens kunnen worden gebouwd, je klikt gewoon naar de volgende slide door, erg handig.

Volgens mij is dit ook wel handig voor een website, maar in plaats van een knop voor volgende slide, vorige slide, had ik graag dat elke knop in de kop naar een andere slide verwijst. Zonder enige volgorde dus.

Ik geloof dat dit mogelijk is, alleen heb ik nog geen tutorial kunnen vinden die het bovenstaande precies voor mij uitlegt. Daarom zou ik julllie willen vragen of jullie hier een template/tutorial/link voor weten.

Het is daarnaast mogelijk om tekst in flash te laden vanuit een extern txt file. Is het echter ook mogelijk om dit met afbeeldingen bijvoorbeeld te doen, de fla iedere keer dat je iets aan je site wil veranderen (op het gebied van tekst en foto's dan) veranderen is volgens mij erg onhandig.

Alvast bedankt voor de hulp,

Brian

Jan
%Europe/Berlin %520 %2008, 12:30
-naar ander 'screen' gaan: MovieClip.gotoAndStop(frameNummer of label)
-foto's inladen: MovieClipLoader class : MovieClipLoader.loadClip()
-namen van foto's of teksten buiten fla opslaan en veranderen: xml gebruiken : XML.load()

http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338

Jan

Angela Steevens
%Europe/Berlin %651 %2008, 15:37
Beste Jan,

Ik heb nu aan de hand van een tutorial de volgende AS

var mcl:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();

var mclL:Object = new Object();

mclL.onLoadProgress = function(target,loaded,total) {
loader.percent.text = Math.round((loaded/total) * 100) + "%";
}

mclL.onLoadInit = function() {
loader._visible = false;
loader.percent.text = "";
}

mcl.addListener(mclL);

mcl.loadClip("01-maakjouwstartpagina.swf",holder);

b1.onRelease = function() {
loader._visible = true;
mcl.loadClip("01-maakjouwstartpagina.swf",holder);
}

b2.onRelease = function() {
loader._visible = true;
mcl.loadClip("02-loginlogout.swf",holder);
}

Nu speelt hij inderdaad de SWF bestanden af, kun je aangeven hoe ik nu de MP3 bestanden hierin ook kan verwerken en samen tegelijk kan aanroepen?

En de SWF moet eigenlijk op 70% worden getoond, nu gebeurd dat op 100% breedte. Hoe kun je dat met deze mcl instellen?

Angela